Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tulipa hiljasta,pitäskö kiljasta?!!
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oikeus varmaan tuominnut asiakirjat salassa pidettäviksi seuraaviksi vuosikymmeniksi.
     
  3. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ei varmaan ole edes käsitelty viä tätä oikeudessa edes.. Taitaa olla muutama juttu edellä.
     
  4. geekoo

    geekoo 1st gear

    Hyviä uutisia: ASIA ON SOVITTU.

    Auto on nyt entisöijän luona koottavana ja pääsen pian ajamaan sillä.
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Haluatko kertoa tarkemmin vai TMC:n kanssa sovittu, ettei kommentoida enempää?

    Tosin, hyvä että ratkesi ja ilmeisesti kannaltasi järkevästi.
     
  6. Anselmi69

    Anselmi69 1st gear

    Hieno homma. Asioilla on tapana ratketa kun tullaan puolitiessä vastaan, noin niinkun vertauskuvaannollisesti.
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyvä että tappelu loppu. Mieleisiä kilometrejä geekoolle tästä eteenpäin.

    Heti kun voitan lotossa, niin vien silti mamman perintö-Kuplan Riankleen tehtäväks tai valohoitoon tms.

    Veikkaan, että tässä tämän topicin Bemari-jutussa ei Riankle maksanut mitään takaisin, antoi vain aikas loistavasti osittainkorjatun mutta siis keskeneräisen harrasteauton omistajalleen takaisin. Molemmat osapuolet taisi oppia. Riankle taaaas kerran ja geekoo ekan kerran?
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Hyvä, että homma on sovittu ja toivottavasti molempia miellyttävästi.


    Sen opin tästä ketjusta, ettei se suuri liike aina ole se paras ja ammatillisin, vaan pitää ite seurata tarkkaan ja vaikka käyttää rahaa jäävittömän ammattilaisen palkkaamiseen tarkistamaan laskutusta.


    Ite nyt mersuun vedin kylkiin värit niin oli mielenkiintoinen huomata miten paljon oli "piilossa" työtä, mutta päivässä ovet ja takakontin pelti puhtaaksi vedin eli parissa päivässä saa pelkällä maalilla olevan auton ulkoa puhtaaksi
    ja trianglella ei varmastikkaan ole laite resursseista puutetta.


    Ja jos itsellä olisi trianglen tyylinen firma niin jos auto tulisi entisöinti maalaukseen vetäisin sen pelti paljaaksi ihan vaan työn nopeuttamiseksi ja yllätysten minimoimiseksi
    Ei ole kovin hyvää mainosta jos kyljet kukkii vanhojen turausten kohdalta pari vuotta entisöinnin jälkeen vaikkei firma niitä olisikaan tehnyt
    vaan tulevaisuuden asiakas ne firman tekemänä näkee vaikka turauksen päältä maali olisi vaan karhenettu ja vedetty uusi väri päälle
     
  9. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear


    No kai sitä voi valoittaa edes hieman miten asia sovittiin.
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    No ei tietenkään...
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Asia lienee sovittu asianomaisten kesken silleen, että "nyt loppu sitten asian riepottelu siellä interwepissä"?

    Eli koskaan emme saa enempää tästä tapauksesta tietää. Jos nyt enää tarviikaan...
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Tai lukita?
     
  13. XJR

    XJR 3rd gear

    Kirjallisessa sovintosopimuksessa on normaalisti disclosure klausuuli, joka estää/suojaa osapuolia avaamasta sovittuja asioita yksityiskohtaisesti tai ollenkaan ulkopuolisille. Case closed.
     
  14. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Missä dramaattinen loppu huipennus? :eek:
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Meni jo!
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei kai? Autoa kasaa nyt blogin mukaan toinen ammattilainen. Olispa kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä, minkälainen satasivuinen sopimus tuosta loppurutistuksesta on tehty :poff:

    Mulla on omassa harrastekotterossa korityövaihe menossa. Ollaan ihan piruttaan pidetty nyt tunnit ylhäällä, vaikka hommaa tehdäänkin toverihinnoilla. Onnekseni mun toverit sattuvat kuitenkin olemaan oman alansa ammattilaisia.

    Peltitöihin (California/Arizona -auto) meni 276 tuntia + mun oma työpanos. Mitähän tuo muuten tekis rahassa PRO -pajan tuntiveloituksella..about 25.000 eur?
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Tällanen F voortin tolpan, helman ja lattian teko alkuperäistä vastaavaksi metritavarasta on aabbout 500 homma, sisältää kahvitunnit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jumatsukka että tuli siisti! Saisit välittömästi täsmälleen saman korimallin auton tehtäväksi, eikä edes läheskään noin huonossa hapessa.
    Tommosen jäljen tekijän löytäminen on sellasta arpapeliä että en uskalla edes tarjota kelleen täällä.

    Edit, olisko työvaiheista lisää kuvia, vaikka yv-nä?
    Riakneli aihe lakkas kiinnostamasta just nyt :rotfl:
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    Tuo voortti poriin :lol:

    Ei mulla oo ton paremmin kuvia tuostakaan, sata kertaa pitänyt tehä seikkaperäinen projektikuvaus mutku ei tehessä muista napsia kuvia, tuostakin uupuu takapoikkipalkin korjauskuvat ja valmiskuvat ja moni muu.

    laitan tuosta suoralinkit samoihin isoihin kuviin ettei tarvi kikkailla jos haluaa tarkemmin kahtella.

    ruostetta
    http://uppaa.net/6850b/

    seuraavasta kuvasta vois mainita sen, että tolpan lavaa päin oleva takaosa kandee tehä hytistäpäin ja heti kun on saanut hytin poikkipalkin pään uusittua, uuden helman saa sit heti molempiin tulppahitseillä kiinni ja voi alkaa ite tolppaa askartelemaan takasin.

    esmes oviaukon kaarto tulee yleensä tehtyä parista palasta niin ei tartte niin helvetisti venytellä ja kutistella, tiipparilistan taitokseen tulee pystysauma joka on helppo hioa nirkolla näkymättömäksi

    http://uppaa.net/4b888/


    Tossa kuvassa näkyy hyvin miten tolpan taustapelti lerpattaa pintapeltiä vartoillen

    Tuo ovikaarron toinen osa on yläreunastaan kiinni tolpan sisäpellissä niinku kuuluukin, nuita leikkauksia kandee usein tehä porrastaen jos sisäpuolelta on vitumainen tai mahoton hitsata että mikin kolvi mahtuu ettei tarvi turhan viistosti koittaa räkiä,
    tässä tapauksessa nyt on laikka upotettu kaikesta kerralla läpi kun hytinkin suunnasta oli mukavasti tilaa heppailla.

    http://uppaa.net/52e6f/

    sit vaan lopuks pintapellin vääntely ja taustapellin laikkaus sopivaksi ja suunnilleen keskelle ulkopystynurkkaa pystysauma niin ei kauheesti vetele vaikka vetäis yhtämittaisella.

    http://uppaa.net/45606/

    jaa oli selvennyksi tollanen turhafoto josa näkyy haamu sauman sijainnista jota edellisessä yritin kuvailla

    http://uppaa.net/2c7cf
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    DX:ltä ne peltihommat käy. Hyvää jälkeä, ja kaiketi vielä kohtuu ripeestikin syntyy valmista.
     

Kerro tästä muillekin!