Onko 904:een tullut liikaa öljyä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jenkkijuuso, 18.12.2006.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin kun otin eiolen tuon öljyn mittatikun poijes ja sieltä kippas muutama litra öljyä pihalle, jonnin verran tietysti pitääkin tulla mutta öljyä tuli n. 3litraa onko liikaa?
    Kun kun homman nimi on se että olen vaihtanut lodjuun Tci:n syvemmän pohjan ja tietysti samassa suodattimen+korotuspalan ja tiivisteen, jonka jälkeen mokoma rupesi vuotamaan jostain joten olisko tullut tuolta tikun tyvestä jos on mennyt liikaa öljyä?
    Paljonkos tuohon lodjuun nyt taas vaihteeksi tuota öljyä menikään 7l turbaanin kanssa?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kun on erikokoisia coolereita, öljypohjia ja turbiineja, niin ei oikeen voi sanoo paljonko sitä öljyä menee. Kaikkihan sieltä ei tuu pois tollasessa normaalivaihdossa. Kyllä mun mielestä seitsemällä pääsee hyvinkin liiikkeelle. Ite heitän tollasen 6-7 ja sitten käyntiin ja mittaitkun perusteella loput. Jos laite seisoo, ja turbiini valuu tyhjäks, niin öljyä öljypohjassa on ihan reippaasti yli ton mittatikun reiän tason.
     
  3. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Juu täytyypi katsoa kun saa ton käyntiin.
    Jotain tosa pohjan vaihdon yhteydessä tapahtu kun rupes vuotaan.
    Tuo nykyinen pohjan mukan tullut tiiviste on kait jotian non stick mallia että vois käyttää uudelleen mutta voiko oikeasti jos ei ole mitään silokoonia välissä jos ottais tuon vielä alas ja putsais pinnat ja kierteet hyvin niin mitäs laittas tiivisteen lisäksi väliin jotain tiiviste liimaa ei RTv:ta?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä noiden öljypohjan tiivisteiden pitäis pitää ilman mitään mömmöjä. Ite en käytä automaattilootassa ikinä mitään RTV:tä tai vastaavaa, nähnyt liikaa niinde aiheuttamia harmeja. Liekö ne jotenkin kehnosti automaattiöljyn kanssa yhteen soveltuvia?
     

Kerro tästä muillekin!