Onko Bilteman MIG-hitsauskoneista kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jesser, 6.4.2005.

  1. jesser

    jesser 1st gear

    Pitäis MIG ostaa kesäksi ja toi Biltema houkuttelee hinnoillaan, mutta tekeekö niillä mitään. Entä jos ostaa käytettynä MIG:in niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Käytössä on valovirta ja tarkotus hitsata teräspeltiä ja ehkä myös ruostumatonta. Ainevahvuus kuitenkin < 4mm.
    Kiitos jo etukäteen.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    BIILTEMAAN....
    ei tee mitään......

    noh niissä on ainakin semmonen vikä että se pistooli ei katkase lainkaan sitä virtaa ei.... ja en kyl oo semmosella saanu mitenkään hyvä saumaa... menee enemmänki semmoseks sähkölinnun kakaks 8)

    valovirta koneella rosteria....hmmm...kokemuksia mulla ei ainakaan oo mut mut epäilen ettei kauheenkaan onnistuvaa.

    toi 4 milliä on aika paljo valovirta koneille mut kyl varmaan hyvällä semmosella kyl onnistuu...

    lisäks bilteman mittarit on kuulemma aivan paskoja.... ainakin yks kaasu firman ukko mulle kehu joku aika sitte...

    suosittelen siis et käy kempin liikkeessä ja kysele jotain pikku miggiä (migger) on noista valovirta koneista aivan ehdoton ykkonen ja hintakin on melkein samaa luokkaa kun noi bilteman romut..... 8) 8)
     
  3. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    äskenen olin sis mä 8)
     
  4. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    biltema mig

    joo, hommaa vaan suosiolla ihan kunnon mig/mag kone eli ns voimavirta kone. valovirta 230v ei sytytä kunnolla eli tulee paljon alotus virheitä. Sinun tilanteessasi ostaisin mielummin vanhan voimavirtakoneen. Tarkasta vetorullien kunto ja vanha periaate mitä lyhyempi monitoimikaapeli sitä paremmin langan syöttö.
     
  6. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    ei tolla mun mielestä väliä tolla vetorullalla...ne ei kuitenkaan pajo maksa mut semoottori kannattaa kyl olla kondiksessa kun se on melko kallis ja saattaa kuulemma mennä rikki jostain koneista.....<- kuuloon perustuvaa tietoa......
     
  7. amis

    amis 1st gear

    Joo, käytetty voimavirta vaan hakuseen. Olen bilteman ydintäytelangalla räkinyt, ja ei hääviä jälkeä saa aikaiseksi. Vaikka sain sillä pysymään (juuri ja juuri) kaksi 16mm mutteria 8mm raudassa kiinni... :) Merkiksi voin suositella kemppiä, tosin enpä ole juuri muilla hitsaillutkaan...
     
  8. GlennHughes

    GlennHughes 1st gear

    Näillä Bilteman/Motonetin täytelankakoneilla ei voi muuta hitsata kuin pieniä paikkoja ohuella pellillä. Ja jos on yhtään likainen pinta niin ei tartu kiinni.

    Olen kahden auton pohjat/helmat hitsannut täytelankakoneella mallia Motonet. En voi suositella, surkeita vehkeitä. :eek:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    elä vitussa vaan osta mitään bilteman migiä. oottele ja osta vaikka käytetty voimavirta kemppi tai esabbi jos tosissaaan meinaat hitsailla.
     
  10. Swine

    Swine Gearhead

    Eipä noita bilteman vehkeitä ole kukaan kehunut.Osta mieluumin voimavirtavehje,kemppi tai vastaava.Saattaa olla että biltemalaisen oston jälkeen joutuu uudestaan migkaupoille :odroll:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Äijät vaan tyrkyttää voimavirtaa, vaikka kukaan ei oo sanonnu onko ton heebon tallissa edes sellasta. :odroll:
    Kehukaa nyt sille jotain valovirtakonettaki, ett pääsee gubbe kokeilee :eek:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyl mä sanon että valovirtakoneellakin hitsailee paikkoja autoon ja myös vähän vahvempaakin tavaraa.Ydin täytelangalla en ainakaan enää noilla halpiskoneilla ala hitsaamaan, mielummin vien jo jonnekkin hitsattavaksi.En tiiä oliko vika käyttäjässä vai vehkeessä mutta rumaa jälkee synty verrattuna seoskaasuun...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos on oltava valovirtakone, niin joku parempi sitten kuin biltema. Esab on kiva hitsata. Biltaman kóneella ei tee oikein mitään. ainakaan ruosteisen auton pohjan hitsaamisessa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    valovirtakoneen kanssa ei mene kuin hermot ja sauma on mitä sattuu.en suosittele.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Jos se on sama masiina kuin gern niin siinä lukee made in eec eli italialainen (telwin?) ja menee sillä salkkukokoisellakin talvikikkara leimasta läpi mutta pari kolme autoa kun treenailee täytelangalla niin alkavat kaverit kehua että saahan sillä kunnon jälkeä.

    Ohutta peltiä ihan nätisti.

    Pitkä pinna ja tarkka silmä tarvitaan, ei onnistu korvakuulolta.

    Kannattaa ottaa se malli jossa pyörät alla niin alkaa virta ja säädöt riittää esim 160a.
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nuo pienet valovirta halpa MIGit vaatii hitsaajalta hitsaustaitoa paljon enemmän kuin hyvät voimavirtakoneet. Ja kun vertaa uutta ja vanhaa voimavirtakonetta, niin ero on aika selvä niidenkin välillä.

    Pikkukoneilla hitsatessa täytyy aina muistaa sekin seikka, että niillä voi hitsata vain pieniä aikoja yhteen menoon! Kannattaa laskea mikä on koneen hyötykerroin tietyillä jännitearvoilla (säätimien MAX-MIN sekä 1 - 2 eri asennot) ja hämmästyä sitä kuinka lyhyt aika on hitsata esim yhtäjaksoista saumaa sekä sitä kuinka kauan koneen täytyy jäähtyä sen jälkeen.

    Itsellä on ollut 150 A Kemppi (Telwin) yli 10 vuotta ja sillä on hitsattu aika ajoin rankkojakin autopelti työmaita. Olen ollut tyytyväinen hinta/ toimivuus suhteeseen. Isoilla koneilla on kyllä ilo hitsata paksumpaa tavaraa, mutta kukin varojensa mukaan...

    JuhaP
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

  18. Morgan Kane

    Morgan Kane 1st gear

    APUA. . .

    Älä vaan osta.

    Tutulla oli sellanen, eikä tehny mitään. Sama mulla itellä oli joskus migriten valovirta. . . yhtä surkee kapistus, kun kaverin. Omani heitin sen verran pitkälle tallista, että se alko muistuttaa kyyryselkästä mummoa. Nyt siitä ei ole enää lapsille kertomista. Jos et tahdo suuttimia rassata ja ihmetellä miksei lanka kulje, niin osta kerralla hyvä.

    Kantsii vähän enemmän maksaa ja ostaa kunnollinen voimavirtakapistus. Kaikki valovirtavehkeet järjestyksessä aika leluja. Kyllä niillä tietty jotain aurinkolasinsankoja korjailee ja vähän pläkkiä niittaa, mutta siinä se. Tämä tarina on tosi. . .
     
  19. No H2O

    No H2O Gearhead

    Kempin Superkempomat, ihan käypäinen laite valovirtaiseksi, käytetyt eivät ole kovin kalliitakaan...
     
  20. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    kylläpä ihmiset puhuu paljon mutta tietämättään...... kempin pikku migit siis valovirta koneet elit miggerit kyl toimii.... kuten tm:n testi palkitti parhaiks valovirta koneiks.... jos joku nyt on sattunu jollain halpahallin korealaisella halpatuonti koneella hitsaan ja jos muutenkaan ei oo mitään hajua hitsaamisesta niin ei kannata yleistää/haukkua kaikkia koneita romuiks... tottakai voimavirta kone parempi on mut aina semmosta ei oo käytössä.

    ihan rauhassa voi ostaa kemppiläisen pikku migin

    nimim. yksi sellainenkin löytyy tallista......
     

Kerro tästä muillekin!