Onko DX-diesel?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HenkkaS77, 5.4.2004.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Oisin kiinnostunu työkaverin Oldsmobile Delta Royalesta vm. -80, mutta hän ei osannu sanoa onko kone DX-5.7 vai ei, joten jos joku osaa kertoa tällä koodilla mikä kone on kyseessä, olisin kiitollinen.
    Eli moottorin tyyppi on 3N69NA/2950, tilavuus 5.730 l.
    Ilmeisestikään autoa ei kannata ostaa jos kone ei ole DX..?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ei kannata. Myykää se mulle maksan 100€ !
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ryömi sinne auton alle ja katso sieltä apumiehen puolen pakosarjan alta (taskulampun kera) lukeeko siellä 350D vai 350DX.
    Onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, jos se kone on jo 25 vuotta toiminut.
     
  4. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    No onhan sillä se merkitys että kun 5.7D on haukuttu ja mollattu kone ja kaikki suosittelee 5.7DX:ää..
     
  5. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta ettei se dx taida nyt kovin kestävä olla sekään :grin:
     
  6. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Siis jos 5,7 d/dx koneella ajaa kuin bensavehkeellä nii hajoo varmasti.
    5,7 ei ole kierroksenrajoitinta toisin kuin 6.2 dsl. Eli: 5,7 kiertää kuin pieni eläin (dieseliksi) muttei kestä korkeita yli 3000 rpm kierroksia. Eikä vedättämistä.

    Kun kierrokset on yli 1300 ja alle 3000 voi jopa kestää hyvillä öljyillä..

    Eiku opetteleen :smile:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    1980 tuli uusi kori ja paranneltu kone DX. 1979 asti pelkkä D.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se on siitä kiinni miten ajelee, kaveri osti aikoinaan n.200000 ajetun 5,7 diesel lavapakun ja ajoi sillä n.300000 kilsaa ja vielä ryssän dieselillä, sanoi että kestää kun vaihtelee öljyt 5000km välein ja löpösuotimet myös ajallaan eikä tosiaan kierrätä konetta tolkuttomasti.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jo aika paskahan se on?? mulla on menossa 6.vuosi/toinen auto samalla DX kikkaralla :cool: . Kyydissä olleet ovat kovasti kehuneet että hyvinhän tällainen malmikasa (4WDsuburban) liikahtaa 6.2 kiisselillä?? ja sitten kun on pellin alle kurkattu niin onhan "pojat" olleet suu auki! ai se onkin 5.7 miks sää tollaisen paskan oot pellin alla laittanu!
    Eikä se pelkkä D ole paljon "paskempi" kun sitä oikein käyttää. Ainoa murhe tossa D:ssä ja ekanvuoden DX:sässä on sellainen että uutta nokka-akselia ei taida saada enää mistään.
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mulla on '82 Caprice ja siinä alkuperänen 350D!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    onhan toi 5.7 paljon edullisempikin kuin 6.2 siis myos korjata
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No kyllä minulla ainakin toppaa kierrokset. Katsastuskonttorin mukaan 6000 mutta aiempien mittausten mukaan (ja oikeasti) 4000 pintaan. Ja sen todella huomaa kun rajoitin lyö päälle.
    Ruiskupumppuhan on periaatteessa sama 6.2 ja 350?
    En nyt väitä varmaksi mutta oma näkemykseni on tämä.
     
  13. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Puhun vaan omista särkemistäni koneista ja niissä ei topannu..

    Tosin pumpussa oli muutakin sanomista. Samaten olen ko. rajoittamattomuus asian antanut itselleni kertoa kokeneempien "ropaajien" taholta.

    Palataan asiaan kun saan ton kampuravikasen atomeiksi..
     
  14. Beauville

    Beauville 1st gear

    Tietääkö kukaan 6,2 dieselin kierroslukua, mihin se on rajoitettu? Viime katsastuksessa konetta kierrätettiin 4700rpm.
    Äijä vaan tuumasi et hyvä on. Vituttaa vaan kun en ollut itse paikalla katsomassa sitä polkemista. Katsastuskertomuksesta luin tuon kiekkalukeman. Ei kait tämä 6,2 ole mikään volkkarin kiekkakone!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itellä toppas edellisellä kerralla 4150 rpm. Viime kevättä en tiedä kun katsuri ei saanut kiekka-anturia toimimaan lukuisista yrityksistä huolimatta.
     
  16. Matti

    Matti Gearhead

    itseläni on ollut 5.7d ja 5.7dx . molemmat olivat luotettavia ja suht.rivakoita (pick-up).
    kyllä ne maanantai versio moottorit on lauenneet jo 15 vuotta sitten!
     

Kerro tästä muillekin!