Onko HEMIssä järkeä? osa2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mg, 3.10.2002.

  1. mg

    mg Gearhead

    ajettelin et aloitan uuden threadin kun (part 1) onjo kohtalaisen paisunut.

    Stage V tekee tollasia köyhän miehen hemi kansia :cool:;
    eli 440:seen hemin kannet.

    onkos jollain kommenttii ko. kansista..
    miten ovatten toimineet tms.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En oo ko. kansista kuin lukenut. Ne on pikkasen huonommat kun vakiohemin kannet virtauksiltaan koska imukanavissa on yhdet kansipultit. Nykyään kun saa sekä hemilohkoja, että kansia joka maitokaupasta en nää mitään järkeä tossa conversion kansien käytössä. Niiden kansas tarttee lohkoa pikkasen koneistaa työntötangoille ja männät on custom kamaa koska 440 kiertokanki sekä poraus ovat erilaisia. Tulee maksamaan enemmän kun oikean hemin tekeminen ja lopputulos on kehnompi sekä 440 lohko heikompi.
     
  3. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Kuulopuheita....
    StageV:n kannet on kuulemma laadullisesti erittäin hyvät, joten jos jostain halvalla saat kannattaa harkita.
    Muutoin ei kannata Mopemanin kertomista syistä + StageV:een konversio kannet on reippaasti kalliimmat kuin "normaali" Hemi kannet.

    Kimmo
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Meinaatsä, että noi konversio kannet on paremmat kuin vakiot streethemin kannet, niinkuin noin muuten kuin laadullisesti? Voihan ne olla muuttuneet niistä ajoista, mutta näin ainakin StageV itse aikoinaan kertoi.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jaa-a, noita Stage 5 kansia haeskelin netistä ja periaatteen miehenä en juuri linkkejä viljele, mutta tämä teidän on pakko nähdä. Multa meinasi ainakin purjo lentää...

    http://www.ntahc.org/modifiedhealeys/Ph ... Marian.htm

    Katsokaa pois, austinin aneeminen alkuperäiskone on saanut kyytiä... Saattaa Healey nyykähtää vähän eri malliin kuin alkuperäinen. Silti sylettää katsella moista konetta moisessa autossa, mitenkään Austinisteja morkkaamatta.
     
  6. Jas

    Jas Gearhead

    Eipä luulis ainakaan välitysten loppuvan kesken..
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin, noi kannet ei ole nämä konversio kannet. Stage V tekee erilaisia Hemi kansia erilaiseen käyttöön. Ihan samalla tavalla kun vaikkapa Brodix tekee erilaisia kansia samaan moottorin käyttötarkoituksen mukaan, paras ei suinkaan aina ole se joka virtaa eniten ja jossa on suurimmat röörit vaan se parhaus on ihan tapauskohtaista.
     
  8. mg

    mg Gearhead

    kattelin tossa noitten street hemmojen kansia, ni huomasin, että alsakansien ja rautakansien hinta eroa ei ole kun jotain $100.

    käykös noihin kumppaakin keinovivut, vai erooko ne toisistaan?

    ja onko näin että, hemmo ei välttämättä tarvii rulla vippoi ennen 9000rpm:ää ?
    mulla ois tollanen kutina.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei niissä todellakaan kummonen hintaero ole, ja oheisosat on samoja. Mitkään vanhemmat mopsin vehkeet ei tarvitse rullavippoja vaan rautaset puslitetut käy ihan hyvin. Suuremmilla nokilla tosin venttiilin pään ja vipan välinen kitka pienenee ja ohjurit kuluu vähemmän rullilla. Hemin rullavipat maksaa jonninverran, joten sekin on yks syy miksei niitä niin helposti käytetä kun esimerkiks vekkuleissa.
     
  10. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Mope,
    StageV ite (Hansen?) kertoi sulle, että niiden conversio kannet ei pärjää MP vakio kansille ?
    Mitään suoraa samoilla osilla tehtyä vertailua en tiedä, mutta aikanaan kyllä saivat (StageV siis) paljon kehuja testeissä, joissa koneita niiden kansilla rakennettiin,,,,,mul on vaan jääny hyvä kuva !!

    mg,
    Vakio vipoilla 9000 rpm ?? Hiukka harkitsisin !
    Eiköhän koneen alakertakin ala olla jo silkkaa aftermarkettia kestääkseen moiset rundit, joten en kyllä jättäis vakio vippoja jos meinaisin konetta pyöritellä 9000 rpm...

    Kimmo
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei Hansen mulle soittanut ja kertonut kansiensa olevan huonompia kuin vakiokannet. Se tieto oli peräisin noista samoista artikkeleista ilmeisesti kun sunkin tietos. Mä vaan en lukenut niitä Hemin kiilto silmissä:) Eli ihan hyväthän ne ovat, muttei niistä mitään etua saa vaikkapa MP:n kansiin verrattuna ja se mun mielestäni tekee ton koko konversio homman aika lailla tarpeettomaksi. Noissa artikkeleissa mun muistaakseni sanottiin nimenomaan tosta imupuolesta, että se on pikkasen heikompi kun vakiokansissa just ton pulttikolon takia. En tosin sitten tiedä miten noihin artikkeleihin ylipäätään kannattaa suhtautua; mainoksiahan ne pääasiassa ovat. Siihen aikaan kun noita esiteltiin lehdissä ei muuta helppoa ja halpaa vaihtoehtoa ollut kun tehdä toi konversio jos Hemin halus. Nyt on. Ja saa niihinkin Stage V kannet jotka ei oo noi konversioversiot. Voi ottaa vaikka top fuel versiot jos siltä tuntuu.
     
  12. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Jaha,jaha no ei sitte soitellu....

    Tossa oot kyllä oikeesssa, että noin jokainen lehdessä oleva "artikkeli" on enempi tai vähempi mainos......

    Nykyään en tosiaankaan kellekkään uusien conversio kansien ostoa suosittele,,,,,jos halvalla saa ni voisin itekki ostaa,,,laittaisin vaikka Ariekseen....tai..

    Kimmo
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vertailu jutuista.Mopar Muscle lehdessä on ruvennu olemaan vertailuja,ainakin imusarjoista oli pari numeroa sit vertailu.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkälaisia puristussuhteita olette näissä koneissä käyttäneet. Oliko kimmolla peräti 11,5 ja kuinka on toiminut. Street heminhän on jotain 10,5 vai kuinka ?
     
  15. KTM

    KTM Gearhead

  16. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Ei mulla ollu kuin 10.5:1.
    Seuraava versio on vielä vähän hakusessa,puristukset joko 10.5 tai 11.

    Kimmo
     
  17. mg

    mg Gearhead

    jups. harkitaan. Todella.
    taas kutina men mönkään, sehän ei ole uutta. Mutta ken sitten rundailee kaupunkissa tommoisia lukemia...

    ja aftermarket osiahan kannattaa käyttää, jos kohdalle osuu. eikö?
    uusi billet kampura onvaan tuiki kallis...
     
  18. mg

    mg Gearhead

    alsakansihan kestää vähän enempi puristusta, mutta eiköhän 10,5:1 yleiseti ottaen iha jees, missä koneessa vaan.
     
  19. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Niinpä, tuskin moni kaupungilla 9:ää tonnia pyörittelee...
    Eihän esim. mulla stripilläkään ole pyörinyt kuin 7500 rpm.
    Vakio takokampura on ainakin toistaiseksi kestänyt vallan mainiosti......

    Kimmo
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jaa, alkaa veto hiipuun hemi2 palstalla, eli lyödään löylyä lisää.

    Mitäs Hemi tykkää ruiskusta efi:stä? Indy Cylinderheadsin valikoimista sellanen löytyy. Mitäs konkreettista eroa on efillä ja esim. tuplakaasareilla? Pystyykö efillä pienempään kulutukseen kuin tuplilla? Saavutetaanko Efi:llä jotain hyötyä kaasareihin nähden? Efi:n säädettävyys on suuri, mutta valistakaa tietämätöntä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fastback 2002-10-13 20:28 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!