Onko HEMIssä järkeä? osa2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mg, 3.10.2002.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kunnon ruiskussa on varmaan paljonkin etuja kaasariin nähden, etenkin ns. normaaliajossa. Kylmäkäynnistys ja kylmäkäyntiominaisuudet yleensä toimii paremmin. Toinen etu kovemmissa streetmoteissa on, ettei ne tarvitse "signaalia" bensan syöttämiseen, eli tiukemman nokan kanssa osaa antaa paremmin ahluttua seosta. Ilman muuta kannattaa ottaa sequntial ruisku, ne maksaa sellanen 4000$ about perushilppeillä ja kannattaa kysyä itseltään onko ne todella sen arvoisia? Tehoetua niistä ei saa, taloudellisuus voi olla aavistuksen oparempi kuin hyvällä kaasarilla jne. Hyvän kaasarin saa neljäsosaan tosta hinnasta.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tämmönen pointti ruiskusta: Vaparina tuskin kauheesti eroa, ahdettuna tai ilokaasutettuna eroa huimasti. Alakierrosominaisuudet paranee joka tapauksessa vähän.
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mulla oli pieni aavistus tuosta hintapolitiikasta ja Mopeman sitten naulasi teesit oveen.. Itse konetta suunnitellessa tarvii kysäistä eri pajoilta heidän mielipidettään ruiskusta autoon johon sitä sitten ollaan laittamassakin. Voihan sitä aloittaa kaasareilla ja jos (epäilen ettei..:grin:) rahat vielä polttelee taskussa niin tuupataan sitten ruiskua pellin alle.

    Täytyy sitten selvitellä myös jos ottaisi koko paketin kerralla ruiskuineen ja koneineen yhdeltä pajalta, niin mites se vaikuttais loppuhintaan. Pitänee selvitellä kun tulee ajankohtaiseksi.

    Täytynee antaa palautetta teille kaikille, jotka ovat kirjoitelleet hemi-palstoille. On ollut antoisaa ja opettavaista lukea teidän muiden kokemuksia, myös muista kuin hemeistä, joku hmmmm - kenen nimeä en nyt juuri muista (;)), on myös kaupannut wedge tietoaan avoimesti. Kiitokset teille kaikille. Teiltä saatujen vinkkien perusteella en rynni suinpäin ostamaan moparperffin 528 cratea, vaan pyydän tarjoukset eri pajoilta kun kone tulee ajankohtaiseksi. Harkitsen todellakin koneen käyttötarkoitusta, kerron pajoille millaisen koneen haluan, kuuntelen heidän mielipiteitään, poimin niistä mieleiseni ja sitten keskustellaan pelisäännöistä...
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tuolla on jotain tietoa noista spruuttakonversioista: http://www.rancefi.com Myös vaikkapa Indyn ruiskut on muistaakseni noiden tekemiä. Mä josksu kyselin tollasta spruuttaa veijoon ja ynnäilin jopa jos ite tekis, mutta päädyin sitten kaasariin. Tulee aika kalliiks jos enempi tehoja haluaa, suutimet, vaadittavat pumput jne on hintavia. Aikoinaan mulla oli sellanen Holleyn throttlebody hässäkkä ja se oli kyllä ihan kelpopeli kun sille päälle sattui nimenomaan noilta käyttöominaisuuksiltaan. Ite tehtynä tollanen spruuttasydeemi olis kustantanut sellanen 20-30000 markkaa, mutta tv-shopia vois varmaan lainata; Eikä siinä vielä kaikki! Eli varmaan olis tullut hintaa nostavia ylläreitä matkalla. Aikoinaan kyllästyin siihen holikan spruuttaan ja myin sen pois, samalla rahalla ostin sitten tollasen pajan tekemän Holleyn joita oon muutamaa käyttänyt. Noita kylmäkäyntiominaisuuksia lukuunottamatta ne on ominaisuuksiltaan olleet mun mielestä yhtä hyviä kun toi projektiooni ja luotettavuudeltaan about 100 kertaa parempia.
     
  5. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Ite mietiskelin jossain vaiheessa myös tota spruutta hommelia ja kyselin sieltä täältä.
    Mulle kovasti suositeltiin ottamaan yhteyttä Mopemanin tarjoamaan Ranceen.Kaveri osaa asiansa !
    Sieltä saa kaiken valmiina tai osat ite tekemistä varten tai vaan tietoutta....oli tosi mukavan tuntuinen kaveri.
    Vaan perkeleen kallis....
    Sillä summalla tekee koneelle jo ihmeitä;;;;
    528" + EFI = 604" + domi
    Toi voi olla vähän kärjistetty tai sitten ei ?
    Mielestäni voit tehdä motistasi rajattoman ison & tehokkaan tuhlaamatta rahojasi ruiskuun !
    Ehkä tota joskus vois koittaa kunhan tosiaan rahaa piisaa....ja paljon...

    Kimmo
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tota toi Hnasen kyllä soitti mulle eilen ja pyysi anteeksi ettei ollut soittanut kimmolle ja Mopetille kertoakseen ettei knoversio kannet todellakaan virtaa paremmin.'Pistäkääs puhelin numerot tähän niin mukava hansen lupasi pirauttaa!
     

Kerro tästä muillekin!