Onko Hemissä järkeä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fastback, 12.8.2002.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Käsittääkseni toi valmiiks porattu 426 lohko ei oo juurikaan kalliimpi kun tollanen rough bore lohko, ellei peräti halvempi. Tosin ei siiamilainen. Jäispähän ainakin sylinteriseinämiin paksuutta; sitä en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia ton jäähdytyksen annalta. Kannattais varmaan jostain ameriikan pajalta kysyä mielipidettä asiasta. Mielellään useammasta, niin saa erilaisia vastauksia joista sitten voi valita mieleisensä.
     
  2. mg

    mg Gearhead

    toi siiamilainen kiehtois just sen takii että voipi porailla tarvittaessa, toki seinämät on 4.25-4.28" porauksella kohtalaisen tuhdit, mutmut..

    hemilohko, joka sopii 440 kiinnikkeisiin on myös tarjolla, ja se on halvempi kuin siiamilainen... ja ompi finished 4.25" porauksellekkin.

    mutta pitääpi laittaa jossain vaiheessa mailii noille pajoille.
    laittan jonkin sortin summasummariumin niistä. :smile: aikanaan.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ainakin jossain vaiheessa tilanne oli se, että tollaseen heimo lohkoon wedge korvakkeilla ei saanut sopivia pakosarjoja. Ei oo mikään paha rasti tehdä siihen K-palkkiin Hemi lohkolle soveltuvia kiinnikkeitä ja itseasiassa http://www.engine-swaps.com/ tarjoaa swappi kiinnikkeitäkin V8 palkkiin noihin vanhempiin kikottimiin.
     
  4. mg

    mg Gearhead

    jaa, että ei sarjoja.tais muuten olla jonkin sortin mainintaki, että se wedge korvallinen tarvitsee 'omat' sarjat.

    jotenka. hintaero ei ollut paljoakaan siiamilaisen ja normaalin hemmolohkon välillä, joten alkaapi selviimään (ainakin mulle) tää hommeli.
     
  5. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Jep,
    Ei taida vieläkään kukaan tehdä sarjoja Hemiin RB kiinnikkeillä(RB palkkiin).
    Kyllähän ne toki tehtyä saa tai valmiita voi muuttaa (1 pytyn putken joutuu vetämään joko yläkautta;hiukka epäsiisti tai alakautta, jolloin epäkäytännöllinen sekä vähän kääntämään 5:s pytyn putkea).
    Ite kyllä seuraavan kerran tekisin homman toisella tavoin.

    Kuhan noista siiami kreiteistä on muut ongelmat hoidettu, niin en oo kuullu, että sen kuumempana kävisivät....

    Kimmo
     
  6. mg

    mg Gearhead

    ja minkäslaisii onkelmia on ollut.. tai tiedossa, mitä voipi tulla vastaan?
     
  7. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    mg,
    Nokkia menny alta aikayksikön,välykset pielessä,työn jälki yleensä huonohkoa.
    Ne tehdään Cumminsilla ja liukuhihna työn jälki on mitä on.....
    Tossa yks tarina:
    http://rsorak.dyndns.org/engine.htm

    Kimmo
     
  8. mg

    mg Gearhead

    mä oon kiikaroinu noita lohkoja vaan, mutta toi nenien rikkotuminen jotenkin risoo.
     
  9. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Moparin lohkot on hyviä.
    Myös Hemi kannet toimii.
    Kaiken muun saakin useista eri lähteistä.
    Vaikkei noiden creittien nokkien pyyhkiytyminen ilmeisesti olekkaan osien surkeuden syytä, niin silti Mopar nokat ovat suunnittelultaan esihistoriallisia....

    Kimmo
     
  10. mg

    mg Gearhead

    :smile:, eikai kukaan noita osta?, emmää oo ess suunnitellut moparin nenuu.

    samaan hintaan saa sellaisen kun haluaa.

    ei mulla ookkaa mielessä kun lohko ja kannet moparilta, muut osat saakin muualta kuten sanoit.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vaikka ne nenät onkin antiikkisia, niin ne toimii edelleen kuten antiikin aikoina. Niillä on ajeltu aika hyvinkin. En minäkään välttämättä sellaista käyttäis, mutta lohdutuksena niille jotka käyttää. Ylipäätään köyhän ainakin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella noihin uusiin "trick of the week" kamoihin. Mulla oli joskus pahan laatuinen syndrooma tohon hommaan ja siks tuli kokeiltua kaikkea tehoetupalikkaa joista oikeen mikään ei antanut mitään etua, mutta maksoi kuitenkin ihan sopivasti. Jos noi kaikki osamainokset pitäis paikkaansa niin jollain suht vakio 318:llakin hivottais vissiin tuhannen hepan rajapyykkiä kun sinne sijoittelis vaan tarpeeks taikakollektoreita, splitfire tulppia, taikaneniä, rullavippoja jne jne jne
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ongelmana ei liene niinkään itse palkki vaan wedgen koneenkorvakkeet jotka kiinnittyvät lohkon yläreunassa oleviin kiinnikkeisiin. Siitä pitäis mennä toi ykkösen primääri. Hemi lohkon kinnikkeet pultataan lohkon alalaitaan. Palkin voi helpohkosti muuttaa "hemipalkiksi" vaikka se tarkkaan ottaen on kyllä kiellettyä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli jos käyttäisi Schumin swap kiinnikkeitä, hemille voisi käyttää hemin omia sarjoja ?
     
  15. mg

    mg Gearhead

    mikäs siinä sit on niin kielletty? k-memberin hitsaaminen?.
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hmm, oletetaan että isolohko wedgen tilalle kammetaan hemi, niin mites swappiin tarvittavia osia on saatavilla? Onko kiven alla? Ilmeisesti isolohko wedgen (440) palkki tulee vaihtaa hemipalkkiin? Entäs muut kiinnikkeet ja saatavuus?
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aikaisemmin ainakin koneenvaihtoluvissa sanottiin, ettei palkkia saisi muuttaa. Ainahan niitä on muutettu ja kun sen asiallisesti tekee, niin ei siinä pitäis olla mitään ongelmia. Hemi palkkeja ei oo hirbeen helppo löytää, jenkeistä niitä saa mutta nekin on muutettuja tavallisia. Vanhassa autossani ei tarvinnut palkkia muuttaa heimo kiinnikkeille, ainoastaan koneeseen tulevat kiinnikkeet piti tehdä, mutta uudessa tarvii ja meinaan kylllä tehdä sen ihan ite.
     
  18. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    En oo noita schumin kiinnittimiä nähny kuin kuvissa;Voin vain arvailla, että toimivat ?
    Jenkkipojat on käyttäneet niitä pikkulohko-isolohko eri koppaan vaihdos kiinnikkeitä ja kehuneet, että hyvin toimii !
    .....siis firmalla ainakin OK maine.
    Kysyisin silti myös Newcomb´s hemispherical parts nimisestä lafkasta palkkeja.Muistaakseni tekevät niitä siellä.
    Hinta ??
    Mopeman, Onko Newcombin juuri niitä muutettuja ?
    Omaa hässäkkääni en missään nimessä toistaisi, enkä kenellekkään suosittele...
    Tais olla halvin tapa, mutta mielestäni väärässä kohdassa säästetty !!

    Kimmo
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu, ne uuden kamman palkit on muutettuja. Ite muuttamalla palkin muuttaminen on varmasti helpompaaa kun suolimuutokset. Ja jos haluaa säilyttää primäärit saman mittasin niin myös ilmeisesti ainoa vaihtoehto.
     
  20. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Kattelin vähän infoa eli
    Schumin kiinnikkeet n.$250 ja Newcombin k-palkki n.$500.

    Kimmo
     

Kerro tästä muillekin!