Onko kokemuksia Powertrax No-Slip lukosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja romuarnold, 14.1.2009.

  1. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Meinasin hankkia Detroit Lockerin Fordin 9" perään, mutta eihän se sovi valmistajan tietojen mukaan aavikkovälityksen kans :( . Äkkäsin Summitilla tuommosen otsikon mukaisen vermeen 35 boorisille vetareille. Onko kokemuksia kestävyydestä, ym.
     
  2. OL

    OL Gearhead

    Sulla pitää olla 35spline vetarit jos meinaat tämän 9" laittaa.
    Orkkis vetarit on 28-31 spline.
    Powertrax Non-Slip ei ole suositeltu HI-Performance käyttöön,
    eli ei kestä kummoisia tehoja ,arvio max 300hp
    itse olen hankkimassa käyttikseen kyllä moista keksintöä,
    että siinä sen pitäs kestää ja toimia.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on Comanchessa Powertrax ja useampaan Jeeppiin sellaisen laittanut, tosin noissa ei olekkaan 300hp :rotfl: :rotfl: , mutta hyvin pelittää, ainakin minä olen tyytyväinen siihen!!!
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus toi lokkeri voorttiin oli mun mielestä aika heppoinen keksintö, kun siinä käytettiin vanhat vetarin rattaat!! [​IMG] Oisko tosta tullut lokraitille
    vähän huono maine kestävyydestä voortissa??
    Noissa nouslippi lukoissa tulee vetareihinkin uudet osat ja väittäisin että ne kestää yli sen mitä vetarit kestää.
     
  5. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Mulla on 35 booriset akselit, 18,5 leveet sliksit ja 19,5 katupyörät, sekä 454+ mylly, eli ilmeisesti menee rahat hukkaan ,jos tommosen lukon hommais.
    Täytyy vissiin tilata Strangelta alu case, 3.0 välityksellä ja detroit lockerilla, niin on kerranki joku asia kerralla valmis.
    Onko kukaan muuten hankkinu sellaista viimeaikoina ja mitä tuli maksamaan?
     
  6. SKINI

    SKINI 1st gear

    Juuri powertrax no-slip lukosta on vuoden kokemus ja hyvin toimii, ja kestää kyllä tehoa! Vetarit pitäis katkea ensin. Mutta manuaali laatikolla on ollut ongelmina tän tyyppisillä lukoilla.
     
  7. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Kyllä nämä no-slipit näyttä huomattavasti tukevammilta kuin tuommonen, jonka Mudracer viestissään näytti. Ei kyllä tulisi mieleenkää kokeilla tuota, joka ottaa vedon alkuperäisistä vetoakselin rattaista, siinähän on hampaan muoto valmiiksi jättävä, kun taas no-slipis näyttäis kuvien perusteella hampaat olevan kuin suorakytkentä vaihteistos tai sakarakytkimes. Näishän on hammaskosketusta täys rinki, kun taas normaalis tasauspyörästös koskettaa vain muutama hammas kerrallaan, silti nekin kestää aika paljon. Enemmän mua arveluttaa sen koko muuten, kun ei tuo vakio ysituumaisen tasauspyörästönkotelo sisältä mikään iso ole, yhtäkkiseltään luulis että nuon pieni kikkare menee ihan jauhoksi, kun vähän monottaa. Antaahan harva välitys toki vähän anteeksi lukolle.
    Niin ja se loota on manuaali.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]
    Tollanen on se 35 boorisille tarkoitettu no-slip versio. Ei tota kyllä millään voimalla rikota? vaan väärillä välyksillä kasatessa. Pistin joskus muinoin yhden pronkkon 9tuumaseen tollasen joka käyttää tota omaa ratasta ja olen odotellut siitä asti että koska pettää, mutta ei 302 kikkarassa tainnu olla niin paljon löylyä että hajois :rotfl: . Katkoin 12 pulttisen vetareita 3tsipaletta tollasella lukolla eikä ite lukossa ollut koskaan naarmuakaan.
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Toi detroit locker on vissiin kaikkein kestävämpänä tunnettu lukko?
     
  10. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Kyllä se Detroit Locker olis ehdoton, mutta kun valmistajan mukaan se ei mallaa 2.72 välitykseen ja jos aletaan välitystä muuttamaan, niin sitte sais olla N-case, eli parempi ostaa sitte valmis täydellinen limppi. En tiedä mikä siinä tökkää, mulla oli eilen semmonen Detroitti kädes, mutta kun tuo oma case oli nipus, niin ota siinä sitte mittoja.

    Tuos kuvas näkee kyllä hyvin sen hammastuksen, on seki vähän tuommonen hylkivän muotoinen, mutta ei niin pajo kun normaali ratas, kyllä luulis pitävän. Ei se sitte mikään huono oo se omasta rattaasta vetävä versiokaa, kumminki ollu isot pyörät siinä Broncos?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TURINAA aiheesta matalan 13sekan vehkeessä.
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Sellaista huomannut no-slipistä, että kun polkasee nopeesti kaasun pohjaan, ei lukko ehdi kytkeytyä päälle. Ja sitte jää luonnollisesti vaan yks viiva. En tiedä vika vai ominaisuus, suunnitelmissa varmistaa lukon oikeat välykset. Ja kyseessä 12-bolt/2.73(?).
     
  13. Stingray

    Stingray Gearhead

    Ei kestänyt mulla ainakaan Powertrax miedolla 400:lla varustetussa '74 Caminossa. Saattoi kyllä johtua huonosta alustasta, ei saanut kunnolla voimaa tiehen vaan aina rupesi rengas pompottamaan kun kunnolla polkaisi. Yhdessä kesässä tuo lukko antautui, loppukesästä sai vaan arvailla lähteekö vetämään yhdellä vai kahdella pyörällä kun liikkeelle lähti. Ja välykset oli kyllä kohdallaan, ainakin ohjeiden mukaan ne tarkistin ja hyvin se toimikin aluksi. Purettaessa en muuta vikaa huomannut, kuin että hampaista oli kulmat hiukan pyöristyneet, mutta niin vähän, että voisi kyllä mennä normaali kulumisen piikkiin.
     

Kerro tästä muillekin!