Onko kustomeja rakenteilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Buick 53, 15.1.2003.

  1. jylhä

    jylhä 1st gear

    voi hyvät ihmiset ja kylän miehet... jo on ollut työläs ja vielä on työtä jäljellä, voi voi sen tähren poijjaat!! hyvä kun jollain on puhtia ja inspiraatioo, mulle tuli hiki ja väsymys kun kattelin pelkkiä kuvia.
     
  2. makke

    makke 1st gear

    No nyt se vasta päreinä on... illemmalla päivitän kuvia webbisaitille. Loputkin roippeet on karsittu pois ja päätin vielä levittää takapäätä, joten perä menee kolmeen osaan vielä leveyssuunnassakin.

    No pattereita tuli lisää kun alkoi "perushommat" 12-pyttyisen Jaggen kimpussa ottaan otsalohkoon. Pakko saada taiteilla välissä. Työnä en tota pelkää; peltiä se vaan on... mutta tarvis saada vielä hyvän näköinenkin aikaiseksi. Mut onneks on nyt se muusa (nainen) joka sa vielä lisäpattereita äijälle. Illasta varmaan takapää taas paikallaan (siis autossa)?!

    BTW, on tossa väkeä käynyt ihmettelemässä yli tusinan verran ja kaikki on sitä mieltä et nyt se jätkä sekos lopullisesti! No, nähtäväksi jää meneekö paaliin hyvänä keskeneräisenä projektina vaiko lähdetäänkö näyttelyrundille ensi keväänä!
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Älä helvetti jätä kesken noin älystä näennäisesti vapaata projektia. Siitä tulee varmasti upea!
     
  4. late

    late Gearhead

    Elikkä se on jo chopattu ja takakyljet on jatkettu, eli suurimmat jutut tehty. Ensin aattelin vaan kasata sen ajokuntoon (on tällä hetkellä rullaava) ja jatkojalostus sitten tulevaisuudessa.
     
  5. makke

    makke 1st gear

    No joo, kunhan leikilläni sanoin! Kyllä mä ton kiesin niputan, mut en sano koska on valmis. Älystä se on kyllä vapaa, mut johtuu kait tekijästä?

    Nyt vaan nähtäväksi jää riittääkö duracelit jotta ajossa ensi kesänä vaiko viekö muut projektit ajan ja kiesi pöytyy tallin perukioilla.

    Ja BTW, peräpää menee nippuunpäin tällä hetkellä!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

  7. makke

    makke 1st gear

  8. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Hyvä siitä tulee kun saa vaan kunnon spoilerin eteen ja taakse kans. 22-tuumaset vanteet ja 40-sarjaset renkaat. Sisusta on jo oikealla suunnalla, ei puutu kuin 87-Caddyn kojelauta ja harmaalla nyppyläkankaalla verhoillut penkit.
    Mä ostaisin, mutta kun ei ole rahaa. [/code]
     
  9. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    No mutta! Siinähän on yhtä laadukkaat saumat kuin oli/on minun '50 Letukanraadossa. Oliskos mahtanu sen takia jäädä Letukka 15v sitten keskeneräiseksi kun on tullu lähtö amerikkaan Mercuryä tekemään?
    26 tuumaisiakin kuulemma jo saa, ja 35-sarja on ns. arkipäivää oikeiden autonrakentajien keskuudessa. Onko nyppyläkangas samaa mistä ns. tuhannen pisteen turvakäsineet on tehty?
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Tuon sektioinnin kanssa kyllä kannattaa olla varovainen, sillä ei se todellakaan sovi joka korimalliin. Laatikkokopassa mielestäni istuu, mutta ei välttämättä sämpyläkorisessa kuten kuvien Mercury.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tykkäsin tosta eturungon vaihdosta :rotfl:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuohon Makken laitteeseen tulee mukavat cocispullomuodot sektioinnilla ja mikäs sen hienompaa...Ja takaloksujen pullistus vaan lisää sitä
     
  13. Acer65

    Acer65 Gearhead

  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Juu ei taida olla kaverin ihan eka projekti kun kattelee tuota palapeliä ovipyöristyksineen ja ´49-´50 -Fordin kojelaudan sovittelua!
     
  15. makke

    makke 1st gear

    Mitä tuossa nyt omaani tehdessä olen tullut huomaamaan, että hyvinkin moni paikka muuttuu vaikka äkkiseltään tuntuu, et siivu pois vaan ja alas... mut ei se niin mene.
    Monasti olen jo miettinyt, että olisipa auto rungollinen eikä itsekantava, niin työ olisi paljon helpompi kun ei tarvitsisi miettiä kuinka paljon pilkkoo jotta kiesi pysyy vielä muodoissaan. Kunpa sais isompia kokonaisuuksia irrotella kerralla, niin hahmotus olis paljon helpompaa. Ja hitto kun menin tekemään ovimuutokset 4d tolpasta 2dht:ksi ennen sektiointia ja katon irrotusta; nyt sekin tuo taas omat probleemansa. Olis tarvinnut tehdä tuo sektiointipäätös ihan ensimmäisenä ja alkaa toteuttamaan sitä eikä mietiskellä jaksaiskos sellaseen ryhtyä. Nyt sit tota jahkailua saa kirota kun työtä tuli roppakaupalla lisää.


    Vielä on suht simppeliä tehtävää, mutta siinä kohtaa kun keulan peltejä alkaa tiputtamaan saa vielä miettiä monta kertaa... on meinaan sen verran ikävät rakenteet konepellin alla.
     
  16. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, kyllä siinä varmasti saa täppäillä peltiä toisiinsa. Photoshoppaamalla on helppo kokeilla eri variaatioita ennenkuin laittaa laikan soimaan, toisiin käy, toisiin ei...Aika palapelihän siitä tulee jokatapauksessa-




    Chevy`s :mad: Only!
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielenkiintoinen, mutta onhan jätkillä helvetin huono kamera ollu :eek: :eek:
     
  19. late

    late Gearhead

    Otetaas aihe ylös , onko kustomien rakennus alkanut kun talvi rupee tulemaan.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kustomiäijät rakentaa rodeja... :p
     

Kerro tästä muillekin!