Onko PT Cruiser "oikea jenkki"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Pii Tii Kruusör, 28.9.2006.

  1. miss duster

    miss duster 1st gear

    Autosa kullaki ite en kyllä noista pruisereista ja neoneista nitroista jne välitä vaikka jenkkejä ovatkin... niitä on liikaa.
    Mutta jos pitäs esim opelin ja cruiserin väliltä valita niin kyllähän se cruiseri.
    Vaan onhan se niin että nää vanhat on huoltoystävällisiä.
    Ite karsastan noita kamalia sähkövirityksiä joissa ei tod. pysy kehityksessä mukana saati sitten että löytäs ees vian...


    Mutta toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja joku hurja haluu molemmat.
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    No niin no... ite pukeudun huppariin aina sillon tällön kun ajelen tolla syslerillä... nahkarotsi on kuuma...
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Vähän aiheen vierestä tuli mieleeni kysymyksiä että "Entäs, millainen on se oikea harrastaja?"

    Onks silloin oikea jenkkiautoharrastaja jos omistaa leimaamattoman VW Polon mutta bootseissa on ralliruutua, rotsin hihassa lukee että "MOPAR" ja "ROCK A BILLY RULES" , mutta kaverin kaverilla on mattamusta Caprice farmari? V8 Magazine on myös kestotilauksena ollut jo ainakin kaksi vuotta.

    Entäs voiko silloin olla oikea harrastaja, jos työskentelee puku päällä toimistorottana, ajaa leasingautolla, vaimo on terveydenhoitaja, asumismuoto ok-talo Espoossa, kaksi lasta, kultainen noutaja...mutta autotallissa valmistuu rottarodiprojekti samalla kun kesäisenä harrastepelinä on '57 Classic Chevy äreällä pikkulohkolla?

    Mites sellainen harrastaja sitten, jos tavallinen mattimeikäläinen ostaa pankkilainalla ensijenkikseen hienokuntoisen muskelin, hoitaen autonsa ylläpitoon liittyvät toimenpiteet itse ja osallistuen aktiivisesti tapahtumiin?
     
  4. Ahis

    Ahis Gearhead

    [​IMG]

    Olinko eka? :poff:
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Toistaiseksi olit. Asiaa kun voi ja pitää tutkia niin harrastajan kuin harrastettavan näkökulmista 8)
     
  6. miss duster

    miss duster 1st gear

    Harrastajista on nuo mieleipiteet jakautunu kautta aikain melko epätasasesti mutta ite oon sitä mieltä että jos omistaa harrasteauton jonka huoltaa ja pääosin korjaa itse niin on harrastaja ja tietenkin pääkopan sisältö vaikuttaa myös asiaan.
    Ite hillun suurimmanosan päivästä huomiohaallarit päällä ja illalla lösötän sohvassa verkkarit jalassa...
    Omistan toki nahkarotsin mopar teksteineen mutta ei se mielestäni tee minusta harrastajaa... jos pitäisi valita harrastajan tärkein ominaisuus se olisi intohimo isolla I:llä
    nimenomaan Intohimo autoja kohtaan ja siitä se sitten lähtee :D
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    "Intohimo autoja kohtaan". Tuo on itseasiassa hyvin kiteytetty.
    Pään sisältähän nää asiat lähtee ja ovat usein hautuneet siellä pitkiä pitkiä aikoja. 8)
     
  8. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    no emmää tiiä mutta minä pidän itseäni jenkkiautoharrastajana vaikka ei olekkaan kuin yksi jenkki: '86 stw buicki mihin nytte pitäis vaihtaa loota, jos olis rahaa nii olis ehkä toisenlaiset projektit, rahat varmaan sittenki loppu mutta arvokkaammat romuläjät pihalla :lol:
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Tunnen yhden kaverin, joka ei tänä päivänä voi sairauden vuoksi "itse huoltaa tai korjata" harrastekalustoaan. Missään nimessä ei tulisi mieleen kategorisoida häntä kuitenkaan "ei-harrastajaksi". Ja mitä tohon itse korjaamiseen ja huoltamiseen tulee harrasteen määritelmänä, niin aika metsään se menee muutenkin. Moni saa tänä päivänä juosta työn merkeissä ympäri maailmaa (=aikapula), ja kun keski-ikä tulee kehiin ei kroppa oikein enää siedä tallissa nujuamista samalla tavalla kuin ennen. Joten osa - allekirjoittanut mukaan lukien - joutuu enenevässä määrin turvautumaan muiden apuun harrastuksen puitteissa.

    Kuka ylipäätään tohottaa näiden ympärillä, on harrastaja. Ja miks'ei toi pt cruiserikin vois olla harrasteauto, ei ehkä perinteinen sellainen mutta tohotuksen kohde jollekin kuitenkin.
     
  10. goofy

    goofy 1st gear

    hitto kun ne aloittais happy dayssin lämmittämisen :rotfl: fonzie vetäis
    mäkkärille kalosilla :rotfl: :rotfl: heyyyy :rotfl:
    kyllä jäis kummeli kakkoseks
     
  11. chevyman

    chevyman 1st gear

    made in USA riittää

    Ajelen itse (varsinkin näin kurakeleillä) vm. 2007 Chrysler Sebringillä ja olen tyytyväinen. Mulle tärkeintä on, että kärry on made in USA (Sterling Heights Michigan). Tiukkapipoisuus häviää mukavuudenhalulle kun ikää tulee ja kelit kylmenee.. Keväämmällä laitetaa taas V8 lotkottamaan :rotfl:
     
  12. miss duster

    miss duster 1st gear

    No yleensä harrastajan tunnistaa tyhjästä lompsasta :rotfl:
    Joko autoon tai biletykseen on menny viimoset, useemmin varmaan autoon...
    :rotfl:
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tietyissä piireissä tuo on totta..
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei vaan urpo "loimaalainen" tuli mieleen...


    100% ja tämä on todellisin skenario jenkeissäkin.

    Tämä on sitten suomalainen versio kohdasta 2.


    Edit..ja otsikon kysymykseen : Ei ole , Made in Austria.
     
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    takaisin alkuperäiseen otsikkoon: ei ole :lol:
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    äiteellä on PT kauppakassina...
     
  17. T-bird

    T-bird Gearhead

    Perskeles!

    Tulipahan hommattua käyttöautoksi ja kovalla-laatikolla. Hymyilyttää ajaessa... 8) Siis jenkki? Suosittelen vaikka MoPar. Ikä tekee tehävänsä :eek:
     
  18. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kah, ohan se ruiseri ihan ok nykyautoks, ja pienellä laitolla paremmaksi muuttuu.
     
  19. Junkster

    Junkster 1st gear

    Niin, tuli tuolla jo aika monta sivua sitten korjattua tämä väärinkäsitys. PT Cruiserit, myös ne joilla Suomessa ajetaan, on valmistettu Tolucan tehtailla Meksikossa. Itävaltaan oli suunnitteilla tuotantolinja Euroopan markkinoita varten, mutta sieltä ei montaakaan autoa ulos rullannut.
     
  20. mauni

    mauni 3rd gear

    on se jenkki . kun siinä on kaksi ovea ja isolohko missä 600hv ja 750nm.
    valmistus maa suomi
     

Kerro tästä muillekin!