Onko rengasvalmistajien antamissa tiedoissa paljon heittoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Ikonen-82, 10.12.2011.

  1. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

    Heräsi kysymys rengasvalmistajien antamista tiedoista. Eli voiko niihin luottaa?

    Tässä esimerkki.
    http://www.summitracing.com/parts/MNH-ROD07/

    Section Width 14.80 in

    Uskallanko luottaa tuohon tietoon että 12" leveällä vanteellä rengas on leveimmästä kohdasta tuo 14.80"???

    Tarkoitus olisi saada rengas mahdollisimman lähelle lokasuojankaarta. Ongelmahan tästä tulee vasta siinä vaiheessa jos luotan tohon valmistajan antamaan tietoon ja tilaan vanteet jotka tulevat lähelle kaarta ja jos rengastiedot ei olekaan paikkaansa pitävä niin rengas voi tulla liikaa ulos.
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    eikös vanteen leveys mitata siitä "sisämitasta" eli "tiivistypinnasta" jollin toi 3" lisää leveyttä tunnu paljolta..sehä o 1,5" per sivu eli 4cm noin/puoli eli ja yks sentti jää jo siihen "vanteeseen" et ollaan ylkopinnassa...siihe 3cm pullistus...ei kaukaa haettu?
     
  3. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

    Kyllä omastakin mielestä olisi ihan uskottava toi 3-4cm "pullistus"
    Mulla on vaan tullut vastaan noissa eurokikkareissa sellainen että oon madaltanut auton sopivaksi ja renkaat on pyörinyt moitteettomasti ja sitten kun tullut aika vaihtaa kumit niin toisen valmistajan renkaat jotka on täysin samankoiset ei olekkaan enään mahtuneet pyörimään. Niissä on siis ollut heittoa korkeudessa...

    Olen laskellettu tässä "talven" aikana moneen kertaa että millä Backspacing:llä pitäisi takavanteet ottaa ja olen päässyt nyt siihen asti että jos otan 5,5" Backspacing:llä ja lasken että rengas tuo sen 3,5cm "pullistuksen" Niin silloin oltaisiin 6mm päässä kaaresta... Sehän olis juuri se mitä olisin hakemassa mutta jos rengas onkin jostain syystä leveämpi kuin mitä valmistaja ilmoittaa niin sitten tulee ongelma...

    Eli varmaan se olisi fiksuinta vaan ottaa vanne 6" Backspacing:llä. Vannetta kuitenkin saa helpommin tuotua ulospäin levityspalalla... Ainoa mikä siinä omaa silmään kärsii on se että vanteen "huuli" pienenee 1/2":lla.
     

Kerro tästä muillekin!