Onko sinulla LA-puhelin autossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Kampikammio, 21.3.2004.

  1. PetriS

    PetriS 1st gear

    vai että surinaa.mites oot virta piuhat laittanu.plussa suoraan akulta.miinus runkoon/koriin.ps.muista sulake akun päähän.laturin häiriönpoistokondensaattori maksaa motonetissa noin.5.ekua.tarkista maadoitukset ensin la/antenni. :wink:
     
  2. PetriS

    PetriS 1st gear

    oletkos saanu kierrokset pois?
     
  3. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Itse asiassa en. Just muistin tän threadin. Maadotukset katoin/puhdistin. Toi konkka pitänee käydä hakemassa.
     
  4. apukuski

    apukuski Gearhead

    Tuli tossa viikonloppuna hommattua RamVani jossa on paneelissa sellain reikä joka suorastaan huutaa Länkkyä. Oiskohan tollasessa Alan +78 mieltä ja sille kaveriksi 60cm antenni?

    Ai niin ja sit piti kysyä tyhmä kysymys että kai tommosen voi upottaa paneeliin samalla tavalla ku esim. autosoittimen?
     
  5. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Ihan ok kone midland. voi upottaa paneliin,voi olla että huutaa sitten lisäkaijutinta,kun sen oma kaijutin jää sinne panelin sisään...

    Jos et sitten etsi La-puhelinta jossa naamataulussa kaijutin,niitä kyllä ei taida olla kaupan kuin President Johnson.

    http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... on&tuote=Y
     
  6. apukuski

    apukuski Gearhead

    Mitenkähän hankala noihin on lisäkaijutin asentaa? Tarviiko ruveta tinausharjotuksiin vai onko noissa lisäkajarin paikkaa valmiina? Pakkohan mun ei oo sitä sinne paneelin sisälle tunkee :)
    Jos nyt koittas vaikka tommosella kohtuuhintasella ensin harjotella :D
    Ramiin nyt vaan vähän niinku kuulus toi lälläri..
     
  7. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Kyllä useimmissa malleissa on valmiiksi lisäkajarille liitin. Sellainen firma kun Bonus myi aikoinaan kaikenlaista LA-tavaraa ja lisävarusteita (oli muuten todella edullinen paikka). Se oli jossakin itä-suomessa, en tiedä onko enää toiminassa.
    Muita alanliikkeitäi: http://www.hamradio.fi/
    ja sitten tää tamperelainen: http://www.rxtx-tuote.fi/
     
  8. Reetu

    Reetu 1st gear

  9. aplari

    aplari 1st gear

    Täällä kun näyttää asiantuntemusta löytyvän näistäkin asioista tiedostelisin seuraavaa:
    Mulla on duuni autossani vanha ZODIAC roader 40 ja siinä on muutama namiska joiden käyttö tarkoituksesta ei ole hajuakaan.
    Volume ja kohina salpa on hallussa, mutta siihen se sit jääkin.
    2 potikkaa: RF GAIN
    DELTA TUNE

    3 namiskaa: ANL/OFF
    NB(muistaakseni)/OFF
    PA/CB (komento kaiutin?)

    Laite on ikivanha, mut toimii kun junan vessa. Oon saanut sen vaariltani aikoinaan, eikä ole manuaalia tallella. Olis mielen kiintoista tietää mitä noilla tekee :odroll:
     
  10. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    On päässyt vähän nuo unohtumaan kun eio ollu lälläriä enää 6:een vuoteen, mutta about:
    Rf gain- kuuntelu voimakkuuden säätö..?? Se piti ainakin olla täysillä.
    delta tune- ei muista enää
    anl- vaimensi häiriöitä autokäytössä
    nb- myös oli jokin häiriön poisto juttu (ainakin mocoma-27:ssa ne piti molemmat olla päällä aina autokäytössä)

    Korjatkaa jos en muistanut oikeen.
     
  11. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    RF Gain= kuuntelu herkkyys, käännä täysin myötäpäivään niin kuuntelee herkimmin (kauempaa).
    Delta Tune= kanavan hienosäätö (vain kuuntelussa), oletusarvo keskellä, heikosti kuuluessa tätä kääntelemällä saattaa saada parannusta aikaan.
    ANL= antenna noise limiter, häiriön suodin, aina päällä.
    NB= noise blanker, häiriön suodin kans, aina päällä.
    PA= komentokaiutin, CB=LA
     
  12. jalppis

    jalppis 1st gear

    Miulla olis seuraavanlaisata kysyttävää...
    Kummassa vika? Kuulen kaverin tarinat noin 4km päästä. Hän ei kuule minua kuin 0,5km päästä. Miulla on mokoma 7040 (ja Mac 30) sekä kiinteä autoantenni noin 60cm (Vaihdoin kokeeksi Macin niin kaveri ei kuullut minua ennen kuin olin hänen pihassa, mie kuulin pari kilometriä aiemmin). Kaverilla Danita 340 ja magneetti kiinitteinen 30cm antenni.
    Antennit on säädetty mittarilla oikein tai niin hyvin kun on saanut. :eek:

    Löytyykö Joensuusta LA-harrastajia?
     
  13. Belair58

    Belair58 1st gear

    Pääteaste palanut?
     
  14. jalppis

    jalppis 1st gear

    Saisko tarkennusta, että kumman vehkeissä tuo vika olis? :eek:
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos pääteaste olis kärähtänyt, niin tahtoo sanoa että se kyseinen masiina ei lähettäisi yhtään mitään (käytännössä) ulos. Eli sitä ei kuulisi metrinkään päästä. Luulen, että sulla on vaan swr:t säädetty persiilleen, huono antenni ja vielä huonommassa paikassa kiinni.
     
  16. MGM77

    MGM77 1st gear

     
  17. jalppis

    jalppis 1st gear

    Miulla on sellainen käsitys että jola olisi lopettanut toimintansa :odroll: .
     
  18. MGM77

    MGM77 1st gear

    No enkös mie kirjoittanut että entinen jola..
    Ja on se lopetettu kun itse olin siinä aktiivisesti mukana.. mut ei ne porukat ole mihinkään kadonnut joilta voi apua pyytää..
     
  19. Duron

    Duron 1st gear

    Kyl löytyy ja paljon on vielä immeesiä linjoilla,hauska laitos ja joskus tosi tarpeellinen
     
  20. nalleolut

    nalleolut 3rd gear

     

Kerro tästä muillekin!