Onko sinulla LA-puhelin autossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Kampikammio, 21.3.2004.

  1. perkele

    perkele Gearhead

    mobira 45? eikös se ollu mocoma 45?
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tämmöisiä tuli tyyppihyväksytettyä ja tuotua maahan 70-80-lukujen taitteessa. Siinä on ainakin niitä ylimääräisiä namiskuukkeleita. Samoja peruskoneita eri merkkeinä tuli myös. Nämä olivat taiwanilaisen Unidenin valmistamia, amerikkalaisfirmojen lukuun. OIkeastaan Uniden ja japanilainen Cybernet ovat valmistaneet lähes kaikki tuon ajan LA-puhelimet. Amerikklaista valmistetta ei ollut oikeastaan muut kuin Motorola.[​IMG]
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tässä pari muuta tuon ajan tuontivehjettä:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tämmöinen jos joltakin löytyy nurkista, niin sattaisin olla kiinnostunut ostamaan. Se oli ihka ensimmäinen maahantuomani LA-puhelinmalli. Oli aikansa hitti: Peräti 22 kanavaa, pieni koko ja melkein 1000 markkaa halvempi kuin Ko-Ma:n siihen aikaan myymä "LA-puhelinten markkinoiden Cadillac", 22-kanavainen Lafayette. Itse maksoin niistä 300 mk ja 1300 mk:lla pidettiin vielä halpana :)

    [​IMG]
     
  5. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Nyt on kone kiinni, antenninjohtoa odotellaan vielä postista. Piti alunperin upottaa keskikonsoliin, mutta ei mahtunut sitten mitenkään päin, eli pääsi tuohon vähän näkyvämmälle, mutta väliäkös tuolla käyttöautossa on. Ja suorassa se muihin romuihin nähden on, kuva vähän vääristää vinoon... 8)

    [​IMG]
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo on täälläkin muutama Laa jemmassa ei oo käyttöä ollu aikoihin, toi realistic on pelkkä AM kone ja tais toi yks ledi syttyä jos SWR oli pielessä, hieno kone, toi FM on ihan perseestä kun kohisee niin pajon AM verrarruna, mut tämä mocoma 7040 oli niitä kohinan kannalta miellyttävimpiä koneita, salpa noissa piti vaan modifioida kun oli ihan kauheeksi suunniteltu, pari muutakin on mut ei noin legendaa.

    http://aijaa.com/f8zTmb
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hienoja laitteita ja Usvamopen kuva todella puhuu puolestaan. Uusi Challanger manuaalilla! SamiL noi kaksi ylintä näyttää tutuilta. Muistaisin että Partiopojan laite olisi ollut General Grant? Tietysti pidettiin sitä made in usa kun sen serkku toi ton ja omansa kerskamallin jenkeistä. Mä oon zoomaillu mun konsolia mikä on jo nyt raiskattu. Pienellä viivalla ja isolla lekalla menee stereot ja Laa puhelin paikoille konsoliin. Tietysti mun vanha 45 oli Mocoma eikä Mobira, sorry. Partiopojan Grantissa oli piip aina kun se päästi mikin napin ylös ja sehän vitutti monia.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Noissa harrastettiin paljon badge engineeringiä, kun kaikki firmat halusivat myydä Amerikassa LA-puhelimia omalla nimellään CB-boomin aikaan 70-luvun jälkipuoliskolla. Esim. kalastusvälineistä tunnettu Shakespeare. Tusinassa eri merkissä oli sama piirilevy sisällä ja vain naamataulu erilainen ja ehkä nappulat eri järjestyksessä. Minulla on kaapissa Teaberry-merkkinen LA-puhelin, joka on 1:1 sama kuin Cobra 29, paitsi että se, mikä Cobrassa on kromia, on Teaberryssä kultaa. Lisäksi ikäänkuin kiusallaan mikkipistokkeessa johdot eri järjestyksessä.
     
  9. usvamoppe

    usvamoppe 1st gear

    No se ole ku Dakota tuo jossa Motorola on kiinni...
    Vähän vanhoja muisteloita pakko kertoa:
    Olin minäkin 1986-90 kanavilla. Löysin muutaman kortin jossa Qso oli kajahtanut kunnon skipillä kainuusta eteläiseen ruotsiin. Paltamo-Iso-Syöte-Muhos oli 1980-luvun lopulla laajin keskustelurinki matkassa mitattuna, johon sotkeuduin mukaan.
    Laitteistot ostettiin Muhokselta.
    - Tukiasemat oli Amecom 850, 32m mastossa Sigma 5/8 antenni.
    - Autoissa ja traktoreissa MAJOR M120 tai Amecom 45. Myöhemmin Mocoma 59 tai 99.
    Tehtiinköhän kaikki Mocomat ja Amecomit samassa maa tai tehtaassa?
    Eipä nykyisellään tule istuttua, ja rumpua pyöriteltyä...
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Mocomat olivat pääosin jaappanilaisen Cybernetin valmistetta, kuten muutama muukin merkki, esim. Lafayette, Midland ja taisi olla Nordlandkin. Amecomin sisään ei ole tullut kurkattua.
    Lafayetten suomalainen maahantuoja Koneteknillinen toimisto Ko-Ma Ky alkoi teettää omaa pirkkamerkkiään Mocomaa 70-80-luvun vaihteen LA-boomin aikaan.
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

  12. Caliphs

    Caliphs 1st gear

    Löytyy autosta Superstar Lord AM/FM + Sirio Turbo 5000
    Tukiasemassa Amecom 850+Pohjantähti 240F ja antennina Sirion gainmaster.
     
  13. Nyt laitettu autoon la-puhelin. Tti tcb-880 ja wilson 5000. Onko kouvolassa käyttäjiä?
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    pitäisköhän viimeinkin johonki ryjään taas asentaa lällä, mulla on niitä jäänyt jemmaan varmaan puolentusinaa, osa pikkuvikaisina, asiakkaat ne hylänneet kun oon sanonut että tätä pitäs vähän korjata ennen asennusta,
    että olis helpompi vuorovaikuttaa jos esmes mikin piuha olis kiinni liittimessään,

    händikkiä, kopraa, fujia jne. ainakin yksi varttiaallon kouru- ja magneettiantennikin pitäs löytyvä, mutta esmes uudet valkoset paattipiiskat tais mennä jo 10 vuotta sitte petipii(s)kalahjoiksi.

    virimittaria en oo nähny ihan just kun niitäkin oli kaks ja sen jonka löysin annoin poies.

    jos jollain on laitetarvetta, yyveellä sopii kertoilla toiveita niin sitten mää voin tonkia lällä-paffilootaa.
     
  15. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Mitä koopria löytyy?
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    emmä yhtään muista, enkä oo varma onko enää yhtään, mutta yritän huomenna muistaa jos yleensäkään meen pajalle, että tekisin listauksen,
    mulla on näissä asioissa laho pää, pankaa vaan rohkeesti yyveellä muikkaria.

    mulla on kiikariradioitakin jemmassa varmaan 30kpl tallin kaapissa, mutta emmä niistäkän tarkistamatta muista mitä kaikkee siellä on, niitä mä oon ostellut rompetorimuistoiksi, osan olen jopa testannut toimiviksi todennut,
    mutta riittävän hyvällä perustelulla voin vaikka lahjoittaa.
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mikä on "kiikariradio"? :oops:
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Nytpähän opin senkin... :rotfl: -Kiitti selvennyksestä!
     
  20. capri30S

    capri30S 1st gear

    Löyty niin vintage-laite, että tarvii varmaan asentaa tohon chevyyn, ainakin aikakaudellisesti sopii kojelautaan kuin nenä päähän. Sharp CBT-58, ikää en tiedä, mut kovin 70-lukuisen näköinen laite. Jos ei muuta, niin voi ainakin PA-napin kautta huudella torvikaiuttimesta jotain järkevää kylillä :)
     

Kerro tästä muillekin!