Onko tunkua C-luokkaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Chevy ll -65, 20.11.2005.

  1. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Olisko tulossa Fhran kisoihin c-luokkalaisia?
    Joku muukin ku Suojasen veljekset kumpi nyt sit on ajo vuorossa.
    Itte oon ajatellu ainakin pari kisaa jos kamat pysyy kasassa.
    Muistakaa nyt on näytön paikka. Voin kyl ajaa D-luokassakin
    pikku koneella ei kai sillä väljä ku vaan raahautuu paikalle.
     
  2. Henski

    Henski 1st gear

    Toivottavaa tosiaan olisi, että nyt tonne fhra:n katuluokkiin niitä autoja ihan oikeesti ilmaantuisi ajamaan. Motoparkissa ja Alastarossa on varmasti pitävät ja tasaset radat, ja hyvä fiilis syntyy siitä kun niitä äijiä ja naikkosia on siellä ajamassa.
    Ja toi on Jouni miehen puhetta, että voi sillä C-autolla käydä napsimassa niitä päänahkoja isoD:ssä jos ei omaan ryhmään tarpeeks autoja ilmaannu.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, etenkin kun näillä näkymillä D:hen näyttäis olevan tulossa useitakin ihan harrastajakilpailijoita kohtuunormaaleilla katuautoilla, mm. meitin pikuppi. Eli ei siinä porukassa ripeähköllä pikkulohkollakaan tunne itteään ens kesänä sen enempää turistiks kuin me jotka ollaan suunniteltu lähteä lajin kannustus ja oma hauskanpito mielessä leikkimään noilla omilla isolohkoleluilla :D
     
  4. latari

    latari Gearhead

    Joo, tarkoitus olis ajaa C tai räketti luokkaa ens kesänä.En oo osannu vielä päättää kumpaa.Toi C kyllä houkuttelis mut melumiehen pitäis lykätä puoleen väliin rataa lisää vauhtia et pärjättäis :lol:
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Hienoa äijät, ei muuta kun streettiin vaan C- tai D, ei väliä! Kannustetaan jokatapauksessa ihan simona!!! 8) Ja voihan sitä pientä 340:stä virittää lisääkin jos tuntuu ettei kulku riitä?
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    hehheh,,,tarkoitus mahtava tulla ajamaan wcsc ja muutama sm kahina mutteivat mua sinne päästä.
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    siis tonne sm-kahinoihin ne ei mua päästä,pikku tarkennus...
    paitsi jos menee bräkettiä ajamaan...
    ja +-3sek hitaammalla autolla :D
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Miksei päästä? Jos säännöistä on kiinni, niin kantsii varmaan eka odotella mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mahdollisesti ainakin "hammastankosääntö" vois muuttua jo ens kesäksi, mutta miten, jää nähtäväks. Ainakin ilmeisesti kaikki vanhat hammastankorakennelmat jotka on aikoinaan autoihin leimattu, kelpais.Ite yritin ehdotella myös sellasta, että motin ei tarttis olla "saman valmistajan", eli riittäis, kun autoa olis saanut sillä moottorityypillä, ja samaten, että jaottelu C:ssä ja D:ssä muutettais vaan pikkulohkoihin ja isolohkoihin ja tilavuuksiin tulis enempi väljyyttä, mutta noita tuskin ens kesälle vielä tulee.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noi Mopemanin kirjoittamat ajatukset on hyviä. Jos on huomattu että autoja tahtoo jatkuvasti tulla liian vähän mut tulee kummiskin niin eikö pikemminkin vois ajatella että vähennetään luokkia yhdistelemällä niitä jolloin osallistujamäärä per luokka kasvaa sopivammaks. Etenkin kun jo nyt on huomattu että ei se pelkkä isolohko tee autuaaks vaan esimerkiks puhallintekniikan yleistyssä noissakin saa pienemmästäkin kasista niin tajuttoman paljon paukkua että ratkaisevaa on enää se miten sen kaiken voiman saa hyödynnettyä etenemiseks. Esimerkkinä tosta vois vaikka mainita ne radoilla jo esiintyneet valtterin ja parikin chevelleä jotka ahdettuina menee sellasta haipakkaa että nehän ehtii jo korkata voittoshampanjat ja ottaa huikat ennenkuin vaikkapa meidän isolohko ehtii maaliin :rotfl:
    Eli mun mielestä vois vaikka harkita sopivalla siirtymäajalla sellasta että C ja D yhdistettäis yhdeks luokaks ja koneen koko kompensoitais riittävillä minimipainon vaatimuksilla tyyliin ahtamaton pikkulohko sais olla kevein, ahdetulle sopivasti lisää painovaatimukseen samoin kuin isolohkoisille. Jotain tollasta :wink:
    Ja tosta ohjauksesta olis kyllä suotavaa että hyväksyisivät jo ens kesänä sellaset muutokset mitkä tavallinen katsastuskin on hyväksynyt eli jos se on otteessa niin homma on ok.
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    hammastankopa hyvinkin esteenä.kardaanilenkki on,samoin kaarikehikko.
    ja kun on tullut bräkettiä ajeltua 2v niin tuli aatoksiin että jos tulis 12sek autolla c-gruuppeniin.ja toivoa että nopiammat hajoaa tai että tulis muitakin hauskanpitoon.ny koneena 350,mutta tulevaksi kesäksi joko 360cid(350 +.060ylikoossa) tai 406/434sbc.parinkesän päästä toki on pumppukone.toivottavasti 8)
    big bad chevy kirjoitti:
    Eli mun mielestä vois vaikka harkita sopivalla siirtymäajalla sellasta että C ja D yhdistettäis yhdeks luokaks ja koneen koko kompensoitais riittävillä minimipainon vaatimuksilla tyyliin ahtamaton pikkulohko sais olla kevein, ahdetulle sopivasti lisää painovaatimukseen samoin kuin isolohkoisille. Jotain tollasta
    Ja tosta ohjauksesta olis kyllä suotavaa että hyväksyisivät jo ens kesänä sellaset muutokset mitkä tavallinen katsastuskin on hyväksynyt eli jos se on otteessa niin homma on ok.:

    ihan ok idea mutta pitäis painoerjo saada aikaan n150-200kg ja se aika paha valvoa...
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei se niin paha pitäis olla valvoa, valvotaanhan niitä painoja jo nytkin. Ja jo nyt on toi pikkulohkon paino 1250, isolohkolla 1400, sitten tulee lisäpunttia ruiskusta, ahtimista, ylieleveistä renkaista jne. Eli siihen nähden toi nyt niin kauheesti mikskään muuttuis.
     
  12. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    tarttis laittaa äänestys tai joku muu vastaava galluppi mistä näkis paljo ois porukkaa rakentamassa autoja ettei kävis niin et street luokat lopetetaan osanottajien puutteessa.... ittellä tulossa toivottavasti lähi....vuosina 8) C kilpuri <- 8D
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuulemma säännöt voi kyllä olla vielä muutaman vuoden sääntökirjassa roikkumassa, vaikkei autoja oliskaan. Nyt tossa on sellanen juttu, että jos joskus meinaa noita luokkia ajella, niin se joskus olis nyt. Ens vuodelle nousee minimikaavioiden koko niin, että jos on vähemmän kun viis autoa, ei pudotuskisaa ajeta. Tai ajetaan, mutta autot siirretään johonkin muuhun luokkaan. Tää siis koskee kaikkia luokkia. Mä väittäisin, että jos ei ens kesänä saada sekä C-, että D- luokkaan niin monta autoa, että kaaviot syntyy vähintään kolmessa kisassa ja luokille saadaan sen myötä street cup arvo ja mestaruudet jakoon, niin noi luokat voi sitten jatkossa kokonaan unohtaa. Eli olis aika upeeta jos ihmiset orientoituis siihen, että ens kesänä sitä kalustoa on radalla. Jos ei, niin sitten sitä ei ehkä tarvi noihin luokkiin koskaan tuodakaan.
     
  14. RR

    RR 1st gear

    Turha odottaa lisää kilpailijoita c-ryhmää; jollei toi hammastanko sekä moottori/koppa sääntö muutu tänävuonna. Me ollaan odotettu sitä vuodesta 1999,että pääsis liimaradalle ajaan kilpaa C-ryhmässä, koska braketti ei vaan kiinnosta.onneks on sentään noi WCSC ja muut hyvin järjetetyt kisat joissa on saatu ajaa.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No joo, noi säännöt on olleet olemassa vuodesta '99 jos en väärin muista. Ei kai kaikki autot oo sen takia ajamatta, että niillä on ohjaus muutettu tai erimerkkinen kone kun koppa? Meinaan jos on, niin toi sääntömuutos ei riitä luokkia "pelastamaan". No, tolle saralle olis siis ehkä muutosta luvassa, ja puhe ainakin oli, että eka se muutos koskis tota hammastankoilua. Jos haluaa asioihin vaikuttaa, niin lähettää postia tai soittaa päättäjille. Jos ei ne tiedä jostain ongelmasta, niin paha niitä on korjata.
     
  16. RR

    RR 1st gear

    Olet Mopeman aivan oikeassa niinhän se oli että ne säännöt muutui tuolloin, sitä ennen ajoimme lähes joka vuosi fhran kisoissa vuodesta -89 ensin A-ssa rantakirpulla sitten B-ssä turbo Escolla vuonna 97 alettiin tekemään c-hen autoa ja kaskummaa 99 tuli leima paperiin, mutta ei ollut enää luokkaa missä ajaa. että näin. WEST COAST IS BEST.
     
  17. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    säännöt

    Olen tässä ihmetellyt jo pitkään, että missähän se osanottajakadon syy oikein on, kun muistan sellasenkin ajan kun kisailijoita (street-skaboissa)oli niin paljon, että valitettiin ku ei päässy ajamaan tarpeeksi lajitteluita!
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se johtuu niistä jotka ihmettelevät pitkään eikä tuo autoaan radalle.
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Voi olla - ja usein onkin - muitakin syitä.

    Tiedotettakoon tässä yhteydessä, että vihreä 65 Oldsmobile ei tule toimestani osallistumaan katu- tai et-luokkiinkaan, saati WCC:hen, tulevalla kaudella. Joitakin drag racing - osia vaihdetaan päittäin johonkin muuhun, joitakin myydään, joitakin lainataan tai jopa annetaan, niin että pari muuta rakenteilla olevaa C/D-ryhmäläistä pääsee helpommin viivalle.

    Asiaa on haudottu jonkin aikaa, ja päätös asiasta vahvistui viikonlopun aikana. Se mitä autolla teen jatkossa on sitten oma juttuni eikä välttämättä liippaa lähellekään drag racingia. Kaupan se ei kuitenkaan ole.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toivottavasti tulisi roippeet hyötykäyttöön, eikä vaan varastosta seuraavaan kuten niin usein tapana on.
     

Kerro tästä muillekin!