Onko tunkua C-luokkaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Chevy ll -65, 20.11.2005.

  1. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onkohan tästä kellään mitään tietoa tarkemmin ? Pitäisi tietää mille päiville varaa trailerin.
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Puhetta oli et torstaina ja perjantaina ajaa D - ryhmä mutta eiköhän se selviä ennen kisoja...
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mylläri vei Motoparkin voiton, onnea!
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja D:ssä ajaneet käännytettiin sunnuntaina lähtöpaikalta pois eli ei päässeet ajamaan ollenkaan vaikka olivatkin odottaneet koko päivän kisojen alkamista :( Järjestäjien kannalta ihan ihme touhua mille ei löydy mitään järjellä perusteltavaa ja hyväksyttävää syytä. Katuautoryhmien alasajoako tässä taas yritetään tollakin tempulla saada etenemään :mad:
    Ja jos homma on Alastarossa samanlaista niin älä sinäkään Mopuristi turhaan varaa traileria millekään päivälle, mitä niitä vehkeitä sinne turhaan kiskoo, vie ennemmin sit vaikkapa jonnekin näyttelyyn.
    Lohtu muuten aika persiilleen menneelle kisapäivälle oli sentään se että kaveri sentään pärjäs mukavasti Harley Dragseissa (ja pääs siis jopa ajamaan :rotfl: )
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hommat selkiintyy kun on autoja tarpeeks. Nyt oli kyllä pahasti hukassa monikin asia, oli aika epäselvää kuka ajaa, mitä ajaa, ja koska ajaa. Osa jengistä kerkes lähtemään ennen pudotuksia, sana ei ainakaan varikon perälle asti kantautunut tehdyistä päätöksistä ajamisen suhteen vaikka sellanen kahteen mennessä luvattiin. Tilanne ei totisesti ollut normaali, yleensä homma toimii.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Heh, heh et ole nähnyt mun koslaa :lol: eli ei tarvi pahemmin näyttelyihin viedä. Toisaalta, voishan sitä mattamustaa hommata litran pari, sillä rahalla kun ei viritysosia vielä saa :D
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Miksei mattamustaakin autoa voi viedä näyttelyyn, mattamustahan on hieno väri :D Meillä on tosin sen verran hienosteltu että auto on maalattu oikein puolikiiltävällä mustalla (tosin tosi säästölinjalla eli kaikki pohjat ite ja värin ruiskuttaminen todelliseen kaverihintaan :wink: ) mut oli sekin jo kerran näyttelyssä, ihan peräti ACS:ssä vaikkei stripilla oo vieläkään ehditty vierailla kun se ei oo ollu siihen vielä tarpeeks valmis. Mut jospa kohtapuolin, kovasti nyt ainakin yritetään sen suuntasta 8)
    Vaan semmonen juttu on ihan käsittämätöntä eikä varmasti tulis eikä oo tullut missään muussa lajissa kyseeseen että jos joku on ilmottautunut ja hyväksytty johonkin kisaan ja sit mennyt sinne ja maksanut kaikki jutut, katsastanut auton yms. niin kun kilpailu koittaa niin sille sit sanotaankin lähtöpaikalla että mee kotiis, ei teille ookkaan täällä mitään ajomahdollisuutta nyt tässä kisassa :eek: Pahaa pelkään että meidän kohdalta kisailut jäis siihen. Puikoissa meillä tulee olemaan juniori joka on tollasta kohtelua saadessaan sen verran äkkipikainen että ellei liipasis kuonoon sitä järkkäriä niin ainakin polttais v*ttuuntuneena kumit katuun siinä varikolle palatessa ja varikolla. Vieköön sit lisenssit ja muut, mitä niillä sit oikeestaan tekeekään jos hommassa ei oo yleensäkään järkeä ja kadulla saa ajella ilman mitään fyyran lappusiakin.
    Mut toivotaan että homma menee tulevissa kisoissa paremmin ja oikeudenmukaisemmin.
     
  8. Henski

    Henski 1st gear

    Toi kisa oli kaikin puolin aika pohjanoteeraus; Keli persiistä, vähän osallistujia, kourallinen katsojia, ja järjestelyissä ainakin toi sunnuntain ontuva tiedotus aiheutti useiden tiimien poislähdön siinä uskossa, ettei pudotuskisaa ajeta.

    Mutta silti aika jyrkkä kannanotto BBC:ltä. Toivottavasti oli vain puolihuolimaton ylimääräisten höyryjen purkaus, koska tolla asenteella ei todellakaan homma parempaan päin mene ja varmasti on viimeinen kisa noissa karkeloissa.

    Ehkä olisi ollut parempi vaihtoehto luovuttaa jo klo.14 ja julistaa kisa päättyneeksi, tiedä häntä! Kovan duunin rataryhmä kuitenkin teki, että mahdollisti "tynkä pudotuskisan" ajamisen. Kyllä sieltä myös tyytyväisiä tiimejä pois lähti vaikka myöhään menikin...

    Eiköhän tostakin taas jotain oppia tullut ja asioita tehdään tulevaisuudessa hieman paremmin...
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pitää heittää jyrkästi että havahduttaa 8) Kävin ekaa kertaa pariin vuoteen kattomassa oiken fyyran SM:iä mut homma oli siellä tosiaan niin persiillään että en oo moista nähnyt yhdessäkään katuautokisassa enkä muuten muissa lajeissa edes missään kyläkisoissa. Kelithän sitä pahiten sotki mut se ei oo mikään puolustus kaikelle sille miten hommat siellä sit toteutettiin. No, kai se oli sit kivaa katella kun jotkut ei päässy radalle ollenkaan mut ilmeisesti joidenkin päättävässä asemassa olevien mielestä ns. oikeassa luokassa ajava mopokin sai aina välillä käydä hajottamassa vehkeensä heti lähtöön (ja sit tietty taas siivottiin rataa :rotfl: ) mut sille jostain syystä löyty kyllä aikaa vaikkei se ollut edes virallisesti kilpailemassa koko skaboissa :odroll: Ja yks "hauska" juttu oli kun kuuden maissa homma oli seis reilut puol tuntia. Ihmeteltiin että mikäs tää nyt on mut kuuluttaja kerto sit jatkettaessa että "no niin, nyt on järjestäjätkin sit saaneet ruokailtua niin voidaan jatkaa". Mikäs siinä, klo 16 pääs homma vasta alkamaan ja klo 20 mennessä piti saada päättymään niin onhan siihen väliin vetästävä puolen tunnin ruokapaussi.
    Sitä en taida viitsiä enää edes ihmetellä miks aikanäytöistäkin pelas vaan toisen radan jutut :p
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Panin tommosen tekstin tonne Fyyran paltalle:

    Vesa Raiskille tiedoksi, että ainakin Allekirjoittanut ja Se valkoinen Rancero käännytettiin eliminaattorin alkaessa takaisin lineupista, eikä meitä päästetty näin ajamaan. Syyksi ilmoitettiin, ettei meillä ollut c-ryhmän kilpailuun oikeuttavaa lajittelutulosta. Tämä taasen johtui siitä, että ajoimme Lauantaina D-ryhmän lajittelua, ja emme ehtineet tai meitä ei pyydetty ennen eliminaattoria ajamaan tarvittavia läpiajoja, jotta olisimme saaneet osallistua itse kilpailuun. Kuitenkin KAKSI muuta D-ryhmän autoa kelpuutettiin mukaan eliminaattori-kaavioon, joka tästäkin huolimatta oli vajaa.

    Nyt kysymys kuuluukin: Miksi näin meneteltiin, ja kuka on vastuussa tästä töppäyksestä. Miksei näille kahdelle D-ryhmän autolle annettu mahdollisuutta ajaa tarvittavaa lajittelulähtöä vaikka siihen aikaa olisi ollutkin. Ja toivottavasti syyllisillä on rohkeutta tulla esiin, vaikkapa tällä palstalla ja kertoa , miten tämä aiotaan hyvittää, vai aiotaanko ollenkaan, vai jatkuuko tämänkaltainen pelleily tulevissakin kisoissa. Kuitenkin ME molemmat kilpailusta tuomariston välinpitämättömyyden tai huolimattomuuden takia pois jääneet olemme maksaneet jäsenmaksumme, osallistumismaksumme, lisenssimme ja vieläpä katsastuttaneet automme kilpailupaikalla. Toinen näistä kuljettajista oli kaikenlisäksi ensikertalainen FHRAn kilpailuissa , mitenköhän hän jatkossa aikoo suhtautua lajimme ylivertaisen kattojärjestön toimista.
    Näinkö menetellen FHRAn johtokunta aikoo saada uusia jäseniä ja uusia kilpailijoita jatkossa mukaan tämän vauhdikkaan, mutta niin kovasti kuolemaan päin olevan lajin pariin. Ja uskoakseni on tarkoitus, että jokainen FHRAn jäsen olisi tasavertainen ajoi hän sitten vain Street autoa tai jopa ihan oikeaa kilpuria.

    Kuitenkin uskoisin monia yleisönkin edustajia kiinnostavan myös katupuolen eliminaattorit, ainakin mielummin kuin sen, että H. Horto pakkaa jarruvarjoaan radan jarrutusalueella, kun muiden pitäisi ajaa kilpaa. Miksei muuten sitä Comppi-dragsteria voitu vetää heti pois radalta ja ajattaa vaikka tarpeellisia lajittelulähtöjä, jotta kaikki muutkin saisivat ottaa kisaan osaa. Tätä samaa ihmetteli moni yleisönkin edustaja.

    Mielenkiinnolla jään ödottamaan FHRAn vastauksia.


    Aankaa niille ihmeessä oma kommenttinne, jotta tää pelleily saatais loppumaan. Mitään nimittäin ei tule tapahtumaan, jos niitä johtiksen heppuja ei vähän hiillosteta. Jonkinmoinen muutos tämän Street-kisailun puolesta on saatava aikaan ,jottei ne puupäät tapa sitä kokonaan :argue:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä oon täysin samaa mieltä DS 325:n kanssa ja vähän jo kyselinkin asiasta ja annoin palautetta vielä valitettavasti ajan ja rahan rajallisuuden takia toistaseks vaan katsojan näkökannasta. Mut sielläpä heräskin ensimmäiseks niiden muka "oikeiden" kisaluokkien ukot puolustelemaan järjestäjien tekosia ja osa alkoikin "nimittelemään" mua, yks jopa heittäyty henkilökohtaisesti haukkumaan ja vinoilemaan siitä ettei olla ite vieläkään mukana viivalla. Oikeestaan aika ihmeellistä, luulis sit pikemminkin olevan tyytyväinen kun ollaan vielä (toistaseks) oltu pois sieltä niiden tieltä :rotfl:
    Ja joku hihhuli heitti mulle siellä jopa tällasen privaviestinkin:"Mene saata..n savikenkä kattomaan katuauto kisoja jos ne on niin mielenkiintosia rämiseviä peltilehmiä." Heh-heh, sanoisen tollaseen :poff:
    Mut eiköhän enemmistö noista kisa-autoluokkienkin hemmoista ymmärrä meitäkin (ainakin mä tunnen muutaman hyvän tyypin :D ) ja järjestäjäpuolellahan ne varsinaiset suhtautumisongelmat tuntus olevan niin eiköhän nyt sit tosiaan näytetä että katupelit kuuluu yhtälailla mukaan tonne leikkikentälle ja yritetään saada romut nippuun ja radalle, niin me ite kuin kaikki muutkin asiasta kiinnostuneet :wink:
     
  12. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Mut sielläpä heräskin ensimmäiseks niiden muka "oikeiden" kisaluokkien ukot puolustelemaan järjestäjien tekosia

    keitähän ne oli kun en nähnyt tai voi että mä en osaa lukea ?

    haukkumaan ja vinoilemaan
    etkös sä ole täällä pitkin talvea uhonnut ja pakutellut henkseleitä, että tulette ajamaan? Niin eihän se aika riitä jos on nenä ruudussa 24/7

    ymmärrä meitäkin
    keitä ? :eek: :eek:

    SC 292 ( cs 204 / sst 800 )
    Ei ole mullakaan lääkitys kohdallaan eikä varmaan kellään muullakaan joka tätä lajia harrastaa
     
  13. Henski

    Henski 1st gear

    Tosiasiassahan siinä kävi nyt ahneille vähän paskanen loppu :soosoo:

    D-ryhmään ennakkoilmoittautuneillehan annettiin mahdollisuus lajitella jo lauantaina C-ryhmässä, mutta silloin ei olisi tullut pisteitä D-ryhmästä. Päätös kaikilla oli, että D:n pisteet otettiin, vaikka oli tieto ettei kaaviota tule. Se neljäs jälki-ilmoittautunut D-auto lajitteli lauantaina C-ryhmässä, ja ei siis voi saada D-ryhmän pisteitä tosta kisasta, mutta luonnollisesti sai ajaa C:n pudotuskaaviossa, koska sillä oli lajitteluaika... Ainoa auto joka käsittääkseni saa molemmista pisteet taas ajoi sunnuntaina viimeisen vaadittavan lisenssilähdön ennen pudotuskisan alkua ja sääntöjen mukaanhan sillä pääsee kaavioon jos aika näin edellyttää. Tässä tapauksessa siis C:n kaaviopaikka oli perusteltua.

    Myös yksi C-auto jäi ulos kaaviosta, koska ei ehtinyt lajitella lauantaina. Mutta oli kuulemma saanut kisan jälkeen testata, saanee lienee katsastuspisteet??

    Ja tää ei siis ollut mitään virallista FHRA:n vastinetta, vaan toisenlainen analyysi tavalliselta katselijalta.

    Ja ainoa varma tapa säilyttää katuautot mukana, on tuoda niitä riittävä määrä joka kisaan :lol:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai nää AskoM, Selkämaa ja SC285 onkin kisan järjestäjiä, no ilmankos.

    Usko nyt sinäkin ja opi lukemaan ettei täällä kukaan mitään uhoillut tai henkseleitä paukutellut eikä paukuttele vaan ollaan keskusteltu näistäkin asioista ja muiden innostamana ajateltu jotta kun suunnilleen ton tyyppistä kiulua kerran tehdään niin miksei muuta kuin mukaan vaan tonnekin jos se samalla jeesaa noita sarjaa enempi tosissaan ajavia. Alkujaanhan meillä on ollut tarkoitus tehdä kiva auto ihan vaan kaduilla räyhäämiseen ja ehkä jossain Hyvinkäällä yms. ajamassa käymiseen mut edellä kertomani takia lähdetään tonne fyyran kisoihinkin kunhan auto on nyt taas uusimmassa versiossaan kasassa ja muutetaan sitä samalla vielä myös sen verran että se kaikin osin kelpaa sinnekin, siis myös noiden kisojen katsatuksen vaatimusten kannalta.
    Ja mitä täällä netissä pyörimiseen tulee niin täällähän seikkaillaan enimmäkseen työaikana jolloin kuitenkin on se 8 tuntia vietettävä tietokoneeseen ja työpaikalle kahlittuna ja sen lisäks usein näin yöaikaan :wink:
    Vaan pysyttäiskö asiassa eikä muuteta tätä keskustelua tollaseks lapselliseks haukkumiseks ja pilkunnussimiseks poimien sopivasti asiayhteydestä pois sanan sieltä täältä? Osaan mäkin halutessani alkaa kaikkien vanhoista kirjoituksista kaivamaan kaikenlaista sopivasti vääristeltävää, ei siinä mitään :argue:
    Mut se tuskin on tässä tarkoitus eikä edistä mihinkään katuluokkien kohtelua. Ja siitähän tässä topicissa on kyse.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin kiva kun Raiskia onkin aina haukkua, ei herralla taida noissa käytännön järjestelyissä olla ainakaan virallista osaa tai arpaa. Kilpailun johtajana toimi Jamppa Tolvanen, tuomaristossakin vanhempia ja nuorempia konkareita. Noilla eväillä on aiemmin kilpailut toimineet, mutta nyt ei oikein kaikilta osilta sysännyt. Vaikka kaikki sujuiskin sääntöjen mukaan, niin olis kyllä tarvetta tollasissa tilanteissa ratkaisuja hiukka selittää asian osaisille. Säästyis turhilta spekuleerauksilta ja agressioilta, niiden jälkipyykki tahtoo viedä aina enempi aikaa ja energiaa kuin asioiden selvittäminen heti.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa muakin kummastuttaa se että eiks noissa kisoissa oo ollenkaan kaikkialla muualla käytösssä olevaa kuljettajakokousta vastaavaa järjestelmää? Eli vaikkapa ratakisoissa kuskit on jopa ihan velvoitettu ennen kisan alkua tulemaan yhteiseen tiedotustilaisuuden tapaiseen lyhkäseen briiffaukseen eli kuljettajakokoukseen jossa niille kerrotaan kaikki oleelliset kilpailun kulkuun liittyvät asiat. Ja jos jostain yllättävästä syystä kilpailu keskeytyy pidemmäks aikaa niin ennen kisan jatkumista kuulutellaan kuskit uudelleeen hetkeks koolle johonkin paikkaan missä sitten kilpailun johto tai sen edustaja kertoo yhtäaikaisesti kaikille kuinka hommaa jatketaan. Asia selviää siinä sit kaikille ja jos on epäselvyyksiä tai erimielisyyksiä niin hommat saa kysyttyä ja kinattua siinä ja päästään ainakin johonkin lopputulokseen ennen kuin varsinaiset ajot jatkuu.
    Tuolla esimerkiks kesti varmaankin tunnin verran (tais olla reilusti ylikin) jatkamisilmoituksesta siihen ennen kuin ensimmäinenkään laite oli radalla eli aikaa tollaselle 5 minuutin kuljettajakokoukselle olis ollut yllinkyllin ja kaikki osallistujat olis olleet tietoisia jatkosta ja voineet toimia sit sen mukaan.
    Tolla olis saatu järjestykseen ainakin tuo mistä DS 325 kirjoitti eli "Tämä taasen johtui siitä, että ajoimme Lauantaina D-ryhmän lajittelua, ja emme ehtineet tai meitä ei pyydetty ennen eliminaattoria ajamaan tarvittavia läpiajoja, jotta olisimme saaneet osallistua itse kilpailuun. Kuitenkin KAKSI muuta D-ryhmän autoa kelpuutettiin mukaan eliminaattori-kaavioon, joka tästäkin huolimatta oli vajaa."
    Ja Henskin kirjoituksen perusteella yks D oli tuolla sitten kai ajanut jo lauantaina C-luokassa ja sai sen takia ajaa siinä samantein sunnuntainakin, en kyllä ymmärrä miten toikaan on mahdollista jollei luokkia oltu muutenkin yhdistetty kokonaan jo alusta alkaen. Tossa kohdin tuntuu että sääntökirjoja on järjestäjien taholta luettu jotenkin ihan omalla lukemisenymmärtämisellä ja vahvasti sopivaks soveltaen. Ja toinen D:n auto olis saanut ajaa kun oli käsittääkseni käynyt siinä sunnuntaina ajamassa yhden lisenssilähdön eli jos tuo olis tiedotettu muillekin kuskeille kuin vaan sille yhdelle niin ongelmahan olis poistunut sillä kertaa ja kaikki paikalla pysyneet kuskit olis päässeet ajamaan.
    Mites on, onks näissä kisoissa nuo asiat aina ollut ihan vaan arvauksessa ja tiedottaminen kaikin puolin persiistä vai oliko se nyt vaan tossa "kisassa"? Me nimittäin juteltiin tuolla useampien tiimien kanssa sekä auto- että mopopuolella ja kaikilla tuntu olevan jonkunlaisia epäselvyyksiä kilpailun kulussa.
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Olen omasta puolestani pahoillaan et toi homma men ,,tuiksi.
    Tää nyt ei ole mikään ratkaisu mut varmaan vaikuttaa et noin kymmentoimitsijaa jäi tulematta kisoihin MINÄ(paskajätkä)mukaan lukien joten noi jotka tonne lähti niin veti varmaan satalasissa.NIIN tää antaa kyllä ajattelemisen aihetta mitä tuolla meni sitten mönkään ja mitä sille pitäis tehdä,mut odotetaan nyt ensin vastauksia ja arvostellaan sitten.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä tää oli poikkeustapaus, yleensä FHRA:n kisat on lärjestelyiltään hyviä. Mä luulen, että tossa kävi vähän mitä uumoilinkin, että toi viiden minimiosallistujan vaatimus aiheutti paljon muutoksia ja pani pakan sekasin, eikä kellään oikeen ollut eväitä seurata missä mennään. Mä olisin valmis unohtamaan tän kaltaisen pelailun noiden luokkavalintojen yms. kanssa. Mun mielestä katsastus ja lajittelupisteet pitäis jakaa vaikka olis vaan yks osallistuja, jos on alle viis joilla on lajitteluaika, niin sitte jättäis pudotuskisan noteeraamatta. Ajais sen, mutta jättäis pisteet siltä osin jakamatta, tai sitten vaan matchrace/testilähtöinä kaaviopaikoillaan?
     
  19. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    No miten sitten taas keskenkautta noita muuttamaan olis varmaan ensikommentit.
     
  20. hejo

    hejo 1st gear

    :D Enempää ajamisiin tai ajamatta jättämisiin kommentoimatta muistuttaisin kuitenkin vielä,jotta Fhra.n kisat ovat olleet normaalisti oikein hyvin järjästettyjä tapahtumia,varsinkin kun otetaan huomioon että toimitsija puolen vapaaehtoiset tytöt ja pojat niitä talkoilla järjästelevät.Motoparkissa huomasi tosiaan sen että niitä vapaaehtoisia oli vähemmän kun aiemmin-toivottavasti lisää talkoolaisia tulossa kesän muihin kisoihin, jottei ihan kohtuuttomasti muutamat "innokkaimmat"toimitsijat rasittuisi... :odroll: ...ja hitsi kun noitten Fhra.laisten pitää kai joskus syödäkkin...(viheliäistä sakkia) :rotfl: ja käydä ehkä vessassakin.BBC.lle tiedoksi,kyllä Motoparkissa oli "virallinen"kuljettajakokous lauantai aamuna ja ehkäpä noi "oikeitten"kisaluokkien ukot ovat sen verran enemmän kisoja kolunneet että pyrkivät vallitseviin olosuhteisiin suhtautumaan positiivisesti ja ymmärtävät että järjästäjätkin ovat vain ihmisiä...
     

Kerro tästä muillekin!