Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Käytin kaverin `92 Vetten leimalla ja läpi meni, Hieman aikaa tuhraantui, kun eivät konttorilla meinanneet löytää runkonumeroa, mutta löytyihän sekin kun oikeasta paikasta kattoivat. Sitä runkonumeroa muuten etsi peräti kaksi katsastusmiestä.
     
  2. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    :eek: Nyt on ilmeisesti tähdet oikeessa asennossa tai jotain. Käytin viime viikolla muijan -82 Hiacen konttorilla ja läpi meni,ilman suurempia mutinoita.Takajarruja sai tosin lämmitellä jonku verran,mut lopulta nekin meni rajojen sisään.Noh, eihän se vielä mitään, eilen käytin Oldsin samalla konttorilla, ja sekin laakista läpi :eek: Ainut huomautus oli etuvilkku pimeenä.Se on aika vähän se,yleensä on päässy olssin kans käymään pari,jopa kolmeki kertaa juomassa konttorin kahvia ennenku on uus ote annettu... :D mutta siis :eek: !!! Vahingossa kotterot pysyny kunnos. :rotfl: joskus näinki.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Torstaina 05.10-2012 pidin pekkaspäivän ja kun olin maannut kolme tuntia vanin alla (toinen vaimennin puhki) niin kohti konttoria. Pikkasen hirvitti kun lamdamittari näytti rikasta koko matkan. Putkiston korjaus vaikuti ihmeellisesti virtauksiin. Pakokaasumittauksessa kuitenkin kaikki rajat läpäistiin komeasti. Jarrut otti hyvin vain 8%,13% ja 18% heittoa löytyi eli tosi tasaisesti toimi. Pellit kunnossa ja nivelet tiukat. Leima tuli kerrasta. The Old Fat Lady saa ensi viikolla siirtyä talvilepoon 8) ja odottamaan isoa muutosta sitten talven pimeinä iltoina.
    Ai niin viimevuonna kävin kans 05.10 katsastamas vanin ja silloinkin kerrasta läpi :wink: Pitääs vissiin käyttää kaikki autot samana päivänä leimalla :poff:
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aina ihmettelen tätä "mystisesti kadonnutta runkonumero" juttua...kuinka auton omistaja ei muka tiedä missä se on ?
    Jos näin on, niin sehän on omaa huolimattomuutta, ei muuta.

    Eihän katsastusmiehen sitä kuulu edes etsiä, vaan auton omistajan...jos ei ole kaivettu esiin ja putsattu valmiiksi niin että sen voi lukea, niin se on sama kun se puuttuu eli hylky ja uusinta näyttö ! :soosoo:

    Kyllä itellä on tapana ollut tarkistaa että se on luettavissa aina ennen leimaa...putsattu/maalattu ja suojateippi päällä, joka on helppo repäistä leimalla pois...harvoin repivät edes pois :wink:
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän auton omistaja tiesi, missä runkjonumero sijaitsee, mutta unohti mainita mulle asiasta, ku nlähdin hänen puolestaan autoa leimaamaan.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Nojoo se oli kaverin auto, tuli luettua huolimattomasti :oops: ...mutta noin yleensä ottaen tuntuu olevan tavallista että numerot on porukalla aina hukassa ja sama juttu joka vuosi... :eek:
     
  7. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kyllä näitä nykyäänkin vaan löytyy, tiedän yhdenkin tapauksen, ettei aikanaan uustuonnin aikoihin ole edes meistetty rungonnumeroa, ja 25 vuotta leimattu samalla konttorilla pelkällä vin-lätkällä ja rekisteriotteella.. Siinä on hauska sitten seuraavan omistajan aikanaan koittaa leimata.
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Omassa electrassa oli runkonumero kans todella hukassa ja tuli siitä hylkyäkin.ei varmasti ole näkynyt viime katsastuksessakaan kun oli niin tuhdin ruosteen alla.tosin edellinen katsastus lienee menty silmät kiinni tai jotain muuta sen tapaista kun rungostakin löytyi reikää reilusti ja taaimmat korikiinnikkeet oli ruostuneet irti korista reilulta alueelta läpireiälle kolme kuukautta katsastuksen jälkeen omissa tutkinnoissa paikkaussessiota varten...No runkonumerosta sain kaivettua kaksi ensimmäistä ja kolme viimeistä numeroa hädintuskin tunnistettavaksi esiin ja muutoskatsastetuksi niillä fossiileilla uuden numeron joka sitten hyväksyttiin.Kyllä.pidin katsastusta onnistuneena vaikka teettikin vähän hommaa se runkonumero.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olikos tuossa runkomnumeross ajoku vuosimalliraja? Muistelen että aikoinaan kun vuoden 1952 Ranskan-sämpylää katsastimme ei siitä löytynyt numeroa ollenkaan, katsastuksessa kelpasi kuitenkin tulipellissä ruuveilla kiinni ollut tyyppikilpi. Näin ainakin 80-luvun puolessavälissä.
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    1962
    Viestissäsi on 4 merkkiä. Viestissä tulee olla vähintään 5 merkkiä.
     
  11. ilu

    ilu 1st gear

    Todellakin oli mulla pontiac 1962 vuodelta ja kelpas katsastuksessa vuosina 1990-1997 pelkällä ovipilarissa olevalla alkuperäsellä tyyppikilvellä, kun auto vaihtoi omistajaa ja alkoi käydä uudella konttorilla niin eipäs enään kelvannutkaan vaan joutui uusi omistaja meistämään numeron.
     
  12. pas2

    pas2 Gearhead

  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kai tääkin oli onnistunut katsastus vaikka katsuri ilmoitti että vanteet ja jouset pitää muutoskatsastaa.
    Luulin että vannetta voi kasvattaa 2" ilman muutoskatsastustarvetta. Jopa katsurin laskuri näytti että vaikka vanne olikin kasvanu 2" niin kokonaiskorkeus oli laskenut 5mm ohuemman renkaan takia.
    No ei muuta ko saman tien muutoskatsastus ja se oli sillä selvä. no koitti se sitten viellä saada prosentteja autoon jousien takia mutta uskoi kuitenkin että jouset on tehty alkuperäisiä muokkaamalla.
     
  14. lode

    lode 1st gear

    Kävin vanin käyttämässä leimalla ja ennen katsastusta piti kytkeä edestä vilkkuparkit irti ja normaalit tilalle, tämän lisäksi piti ottaa takasivuvalot umpioineen ja polttimoineen irti koska suomen laki ei hyväksy punaisia valoja vaan pitäisi jostain syystä olla keltaiset.
    Ainoa mistä jäi kiinni oli että toinen raidetangon pää oli väljä --> vaihtoon.
    Jälkeenpäin kysyin takarekisterikilvestä että onnistuisiko autoon saada lyhyet kilvet kun tuon pitkän euroneliön numerot ei näy takana, katsuri oli vähän nolona että "Jooh, kyllähän mun ois toi pitäny huomata mutta en lähestyny autoo takaapäin"
    Ja nyt on lyhyet kilvetkin :D
    Kyllä kauan etsi mapeistaan tietoa että mihin vuoteen asti sai olla sealed-beam pitkät mutta ei löytänyt :lol: auto on siis -89.

    Kysyi vielä että onko autossa irrotettavat penkit kun vain kaksi kappaletta paikallaan vaikka rekisteriotteessa lukee 8, vastasin myöntävästi, sillä onhan ne pulteilla helposti irrotettavissa 8)
    Runkonumeroakin tihrustettiin tarkkaan koska oli heikosti meistetty runkoon mutta kyllä siitä selvän sai kun tarpeeksi riitti mielikuvitusta :)

    Katsastuksen jälkeen tietysti valot takaisin miten kuuluu olla :rotfl:
     
  15. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Onnen poika, kun kerrankin lykästi. "mitä tyhmempi"ingenjöran"sen parempi"
    Ja näyttäis nykyaikana lisääntyvän.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Nykyään noi katsastajat taitaa olla suurelta osalta inssejä, mutta vanhalla koulutus systeemillä ne oli oikeesti suurin osa teknikkoja. Mistä lie tullut tuo käsite katsastusinsinööri, sellaista kun ei oikeasti ole olemassakaan.
     
  17. chauffer

    chauffer 1st gear

    Leima tuli tunti sitten ensi yrittämällä ilman huomautuksia. :D Takasivuvalot tietty oli teipattu umpeen ja kääntymisvalot poistettu käytöstä. Runkonumeroa ei halunnut edes etsiä, päästöistä happiarvot pyöristettiin 11.5:stä sallittuun 5:een. Nyt on hyvä mieli ja valot taas toiminnassa :D
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Millä suhteilla noita päästöjä noin paljon saa pyöristettyä?
     
  19. capri30S

    capri30S 1st gear

    Eiköhän toi ollut vaan ilmapumpun aiheuttama liika happi, mikä ei normaaliarvoihin mene.
     
  20. chauffer

    chauffer 1st gear

    Oli ollut myös bussikuskina vähän ennen mun syntymää kuulemma ;D
     

Kerro tästä muillekin!