Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. pas2

    pas2 Gearhead

    Jei.
    Vanhan kaluston varusteista voi tulla jännä keskustelu ens suvena polliisi jos pysäyttää.
     
  2. S.L

    S.L Gearhead

    Sen haluaisin kyllä olla näkemässä...
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Taas kerran ei voi kuin kiittää Kauhavan katsastajia. Kolmen inssin voimin ettivät uusimmasta jenkistäni runkonumeron kun ei edellinenkään omistaja muistanut missä se on. Ja leimahan siitä sitten tuli kun auto oli muutenkin Ok. :D Eli yksi pitkäkatto lisää liikentessä 8)
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onnistunut katsastus oli taas. Sain uusintakatsastuksen hinnalla selvyyden siihen että miksi Chryslerin jarrut nytkyttää ja vedättäessä tuntuu etupään nykimistä. Eli hylkäys tuli.
    Alatukivarren pallonivel on mennyt, tilasin sitten molemmille puolille uudet alatukivarret.

    Pari kymppiä maksaa ihan mielellään tuollaisesta varmasta tiedosta. Loppuukohan se kadunkulmissa kuulunut outo naksahtelukin samalla?
     
  5. ajomies

    ajomies 3rd gear

    Ehdinpä hakea omaan kulkimeen leiman vielä tänä vuonna. Ihan puhtaalla paperilla ei selvitty, kun parkki edestä päätti pimentyä reissussa, ja koneessa lievä öljyvuoto. No polttimo tuhkakupista ja taas siltä osin ajopeli asetusten mukainen. Jotain varmaan saa puuhastella ennen maaliskuuta 2014 jolloin pitää viedä uudelleen nähtäväksi.
     
  6. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Tänään leimasin vaimon Capricen. Kävin konttorilla Jyväskylässä. Rakettikauppias antoi etusetelin, jossa k1 asemilla päästömittaus 0€. Tarkan euron kaverina piti tarjous hyödyntää. Leima paperiin, kaikki kunnossa 29€. Ainut mistä hieman kinasimme oli kun katsuri sanoi auton olevan vähäpäästöinen. Sanoin, ettei pidä paikkaansa koskei moisesta ole mainintaa rekisteriotteessa. Auton vuosimalli 89 ja otteessa ainoastaan maininta, että käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Heillä tulkinta kuulemma menee mikäli autossa on lamda-anturi, luokitellaan se automaattisesti vähäpäästöiseksi. No päästöt oli Ok, vähäpäästöisenkin kriteereillä joten ei siitä sen enempää. Ihmetyttää vaan nuo eri konttoreiden erilaiset tulkinnat.
     
  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Käytitkö Keljon K1 asemalla? :lol: tuosta vähäpäästösyydestä lambdan olemassaolon takia itekkin väittelin vuos sitten leimalla... ja autohan on vm86 ja konttorina oli juurikin keljon k1...
     
  8. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Palokan K1:llä kävin. Aikaisemmin oon käyttäny Suolahdessa ja siellä aina katsottu ei vähäpäästöiseksi.
     
  9. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Jahas...tänään kävin hakemassa uusinnasta leiman.

    Alkujaan hylky tuli apusimpukasta, huonoista renkaista ja saasteista.

    Mutta rupesi kiinnostamaan tuo iskaritesti. Mikä järki siinä mahtaa oikein olla. Näytti ekalla kertaa ihan "hyvät" (mitkä on hyvä lukemat kun ei kerran ohjearvojakaan ole olemassa), mutta kotona kun nostin auton ilmaan, niin molemmat takaiskarit oli täysin hengettömät (ei mitään eloa kummassakaan.)
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Kapriksessa jne testeri näyttää ihan kukkuluuruu, käsin pitäs kokeilla.
    Esim. Olssifarkku priimoilla iskareilla ja kapris farkku paskoilla iskareilla samat lukemat.
     
  11. ajomies

    ajomies 3rd gear

    Lähinnä se testi paljastaa keskenäiset erot samalla akselilla sijaitsevien iskareiden osalta. Eli se ei "näe" mm. vuotaja eikä mahdollisia ruoste- tai muita vaurioita, vaan ne on sitten "leima sedän" silmin, kokeilemalla havaittava.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikkia lullamallisia sedaneita kun oon leimannut on inssi jo suoraan testiin ajaessa tokaissut että ihan turhaa tämä touhu näitten kanssa on.
    79 electra antoi myös paskoilla ja uusilla iskareilla samat tulokset konttorilla. Toki paskoilla oli kyyti paljon louheampaa.


    Dodgevani sitten jo jäikin testissä nalkkiin tulosten puolesta kun etuiskarien vaimennustaso oli riittämätön ja olihan ne sprujutkin sitten tulleet ulos minkä inssi vielä erikseen silmällä totesi. Ajossa ei kyllä huomannut mitään tuossakaan.
     
  13. pfp

    pfp 1st gear

    Vanha juttu, mutta käytin luukkulampullista Firebirdiä leimalla kesän lopulla. Insinööri päätti tarkistaa ajovalojen suuntauksen __samaan aikaan, kun auton etupää hytkyi iskaritestissä__. WTF. En sitten viitsinyt sanoa mitään, tosin vastaantulijoiden valojen vilkuttelusta päätellen olisi ehkä pitänyt. Punaisista takasivumarkkereista tuli kuitenkin samalla kerralla noottia...
     
  14. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Sepäs siinä hauskaa onkin kun on turhaa (aikaisemmin uskoin sentäs että jotain sillä täryytyksellä näkis). Ja kun katsuritkaan ei enään nykyjään näköjään käsin testaile niin aika erikoisen huonokuntoisilla iskareilla tielle pääsee...ulkoisesti nuo iskarit näytti todella hyvältä mutta kun irti otti niin ihan tyhjää täynnä...ei kolisseet eikä muutakaan mutta auton perä käyttäyty uskomattoman huonosti niin siksi otin irti tutkimuksiin...

    Tämän kerron lähinnä siksi että jos auto saa leiman niin se ei välttämättä tarkoita että auto on turvallisessa kunnossa kaikissa ääritilanteissa...minkä kuvan taas moni sunnuntai autoilija katsastuksesta saa.
     
  15. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Punaiset markkerit tuntuu olevan aina nillittämisen aihe...jopa tuollaisessa pullakarpagessa, jossa markkerit edessä ja takana on samassa paketissa kuin muutkin valot...vanissa mulle on nillitetty keltaisistakin...ja jollain nihilisti konttorilla olis vanissa (vanhakoppanen) pitäny olla oranssit vilkut...

    Josta tulikin mieleen tällainen sähkökyssäri...
    Takamarkkerit ei aikaisemmin koskaan palaneet (eikä niitä kiinnostanut edes toimintaan laittaa) mutta kun käytin kärryä kiinni niin syttyivät. Eli siis kärryn kytkiessä markkerit syttyy...En ole jaksanut siitä välittää mutta joskus olisi kiva tietää miksi tuollainen toiminto (ja onko lie jonkun harrastajan aikaansaannos).
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Ompa tuo täristin aivan uusille iskareille näyttänyt vaihtokuntoa eli ei noihin ole mitään luottamista. Muun muassa rengaspaineita muuttelemalla samoille iskareille tulokset muuttuu.
     
  17. ajomies

    ajomies 3rd gear


    Kyllä jos normi iskarin laittaa paikalleen "ilmaamatta" voi jäädä löysäksi, eikä silloin toimi kuten pitäisi, eli on "viallainen".
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oisko et kärryssäsi on oikea ja vasen yhteen kytkettynä ja markkerit ohjataan toisella parkki piirillä joka on katkaistu autosta, muttei vetokoukun pistokkeesta?

    Joskun porukoitten maasturissa ei palanut vasen takaparkki, mutta syttyi aina kun minun kärryn pistokkeen kytki, jonka olin muuttanut hiaceen yhteen sopivaksi.
    kärryissä on/oli toinen piiri stantardina parkeille ja -89 hiace stantardina käyttää toista :odroll:
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Tää on kyllä huomattu. Koskee jarrutestiäkin monessa mielessä. Monesti puoltavat jarrut tasoittuneet oudosti rullilla ja myös jumiutuneet männät ja täten raskas jarrupoljin huonolla jarruvoimalla menee kanssa läpi.

    Mikä muuten on alin Kn määrä millä jarrut menee läpi jos voimat muuten tasaiset?


    Tuntuu myös että ehjät autot hakataan rei'ille ja mädät saa leiman.
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Farkku capricen leimasin uusilla iskareilla ja kyllä "ilmailin" iskarit niin tais testeri antaa tyyliin vajaa 60% arvoja...

    olis joku hämärä muistikuva jostain ohjeesta että kokonaismassaltaan yli 2500kg ajoneuvojen iskareita ei tolla testerillä edes pitäs testata? vai joko muisti pettää pahemman kerran?
     

Kerro tästä muillekin!