Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Väittävät et nää 80lukuset 2+3 jotka on vanhanlain mukaan tehtyjä vaatisen...olen kans kyllä epäillyt asiaa..
     
  2. signet

    signet Gearhead

    On se pakollinen;-Kaikissa alle -81 pakuissa
    -Yli 1800kg (omapaino) pakuissa,myös yli-81.
    Jos paku on vm.2000 tai yli ja siinä on airbagit(saattoi olla muitakin vaatimuksia) niin lätkää ei tarvita,minkään painoisessa,ja saa ajaa satasta.Motarillakaan ei sais ajaa yli satasta.
    Oliko tarpeeksi vaikeesti selostettu?
     
  3. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Ja mahdolliset ABS-jarrut vaikuttavat myös rakenteelliseen nopeuteen. Vai mikä nyt onkaan hienolta nimeltään. Omaa pikkaria kun askartelin läjään ja joutessani emännältä kyselin edellytyksiä kovempaan huippunopeuteen, niin abs:t tais olla vähimmäisvaatimus, en ole varma oisko silloinkin pitänyt olla myös turvatyynyt. Mutta aivan liian paljon vaivaa saavutettuun hyötyyn nähden joka tapauksessa. Tai siis mun tapauksessa.

    Aiheeseen liittyen: Tänään pikuppi haettu talviteloilta kun oli metsätienpätkä jo riittävän kuiva ettei menny mutapainiksi ja katsastettu samalla vauhdilla huomautuksitta. Pääsee ajamaan polttopuita ens talveks. Kunhan nyt tuo keli ensin vähän viilenee :D
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Olikohan näin ,että omapaino yli 1800kg niin lätkä pitää olla,mutta jos omapaino tasan 1800kg lätkää ei tartte.Tämmönen porsaanreikä tais olla.Kaverilla LTD -89 piilofarmi ja omapaino tasan 1800kg eikä ole lätkää,eikä ikinä oo siitä mitään sanottukaan katsastuksessa.
     
  5. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Oli joskus mutta 93 lähtien 80 auto jos omamassa 1800 kg tai yli.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mut mut olikos niin et jos se on henkilö auto niin nopeus on silloin 120 eli surin sallittu?
     
  7. signet

    signet Gearhead

    Kyllä.
     
  8. illabii

    illabii 1st gear

    No ni!

    Leima tuli viime Lauantaina meidän ponzoon! Eikä edellisestä kerrasta ollut ku 5v...:)
    Tämä oli siis meidän eka katsastus tälle :pinup:
    Eikä se leima nyt ihan vaivattomasti tullut,mutta tuli kumminki!

    8)
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Skylarkin katsastin tiistaina, katsastusmies mainitsi vaan että on molemmat etupyörän laakerit menossa kun pitävät ääntä. Laakerit löytyi onneksi ihan paikalliselta laakerikauppiaalta ja kun tänään vaihdoin ne niin huomasin ettei se katsastaja turhaan maininnut....oli niissä senverran jälkiä pinnoissa. :)
     
  10. capri30S

    capri30S 1st gear

    Musse katsastettu kolmannen kerran ilman vikoja tai puutteita, mielenkiintoisena yksityiskohtana se, että jarrut vaan paranee joka leimalla, sekä voiman että tasasuuden osalta, enkä oo viiden omistusvuoden aikana tehnyt yhtään mitään niille. Tai no, sen verran tein keväällä renkaidenvaihdon yhteydessä, että otin joka rummun irti, ja kurkkasin ettei oo vuotoja, ja puhalsin pölyt pois.
    Seuraava leima taas parin vuoden päästä, jokohan sille leimalle joutuu jotain tekemään..
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Buickissa nyt tuore leima. Katsastus ukko kehui kovasti. :)
     
  12. ropales

    ropales 3rd gear

    Harrasteessa asiallisesti kehujen kanssa leima, 45min akun asennuksesta eka kerran sitten syyskuun jälkeen, lätkäistiin leima. Eikä konttorikaan vieressä ole. Keskivahva onnistumisen tunne.

    Tuosta käyttiksestä sensijaan vähän huvittaisi täällä nupista. Ajovalojen korkeudensäätimet, oikeesti. Vuosmallin -96 sedan, ei vetokoukkua, takapaksiin mahtuu kintaat. Mikä niiden liikenneturvallisuudellinen merkitys on, tai miksi ne pitää ylipäätään olla? ei ummarra.
     
  13. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Elämäni nopein (onnistunut) katsastus, kiinalaisen tieliikennecrossimönkkärin katsastus:



    klo 12.02 katsastaja tulee ulos

    klo 12.03 katsastaja tarkistaa tyyppikilven ja rungonnumeron ja kysyy onko mitään muutettu rakenteellisesti

    klo 12.04 katsastaja lähtee koeajolle

    klo 12.05 katsastaja tulee koeajolta, tarkastaa valot ja tunkkaa etupään ilmaan ja tarkistaa välykset

    klo 12.09 saan puhtaat paperit printteristä ja lähden onnellisena takaisin töihin


    Koko tämä lysti sen 50euroa, siis noin 7minuuttia!
     
  14. hla

    hla Gearhead

    Sama vika vm.-95 auto, joka on otettu käyttöön 5 kk ennenkuin säädön olemassaoloa vaativa asetus tuli voimaan. Mutta kun se on mallina tyyppihyväksytty jonkun pvm jälkeen v.-94, niin niiden pitää toimia(kysyin Trafilta)... Ei toimi kuin toisella puolella...
     
  15. ei pysty

    ei pysty 3rd gear

    uuh! Cougar läpi eka yrittämällä! Konttorille jäi 34€ ja seuraavan kerran parin vuoden päästä - leima umpeen 30.9.2015!!
     
  16. M

    M Gearhead

    Onnistunut katsastus...taas kerran. Trans Amiin tuli leima, vaikka inssi sai käsijarruvaijerit irti repiessään kahvaa. Kun auton pitää kunnossa, ei tartte jännittää leimakonttorilla.
     
  17. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Galaxie laikkaan paukahti leima ja kilvet kertalaakista. Käsijarruvaijeri tosin oli karannut haarukastaan rummun sisältä mutta kiitos Silvarello Customsin poppoon, saatiin seisontajarrut kondikseen ja leima kilvet autoon.
     
  18. impala62

    impala62 Gearhead

    63 belair taas kerran katsastettu huomautuksitta
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tulipa käytyä Escortti katsastamassa Kurikan Konttorilla. Asiallista ja ystävällistä palvelua! Mukavan jenkkihenkinen asema muutenkin. Uusimmassa Amerikan Rauta -lehdessä artikkeli asemasta näköjään.
     
  20. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Eilen meni Caprice läpi ensiyrityksellä, ei edes korjauskehoitusta :) En muista että näiden Caprice Classicien kanssa ikinä ennen olisi mennyt puhtailla papereilla läpi. Vaikka kuinka yritän aina pitää auton kuosissa, aina siellä on jotain pientä ollut. No nyt on hyvä mieli kerrankin :)
     

Kerro tästä muillekin!