Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    rallivehkeistä menee välillä juuri tuolla tavalla ^ säröille

    aja stinttisi jälkeen sen alastaron pidemmän poistumislenkin kautta hipihiljaa takaisin varikolle koskematta jarruun ennen varikkoa niin levyt jäähtyvät tasaisemmin eivätkä ota itseensä niin helposti
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ollut mikään marjanpoimija jos yksin työnsi isolohko-Bel Airin käyntiin?
     
  3. Damned

    Damned Gearhead

    Kiitokset taas kerran Sorsasaloon. Harraste-pallosalama kävi muutoskatsastuksessa (alusta ja renkaat) ja määräaikaiskatsastuksessa. Leimaa ei herunut, kun autoon asennettu kallis ruskea rauta ei ollut tyyppihyväksyttyä ja tyhjäkäynti oli vähän rikkaalla, mutta palvelu oli - taas kerran - loistavaa.

    Etupäästä kuuluvan kolahduksen aiheuttajaa metsästettiin oikein ajan kanssa (tuloksetta, lie kuljettajan nilkka mikä paukkaa), ja päästöjä mittailtaessakin toiminta oli hyvin asiakasystävällistä. Toinen takajarru oli jäänyt jarrukamojen vaihdon jälkeen vähän kireälle, niin senkin säätöön tuli hyvät ohjeet.
     
  4. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Re: .

    Juuri näin tein. Taisivat vaan olla jotkut halpislevyt. Mutta samankaltaisista kohtaloista olen kuullut enemmänkin noiden rei'itettyjen levyjen kanssa, kun riivataan vessaa radalla vähänkään rajummin. Ilmeisesti noi olivat poraamalla tehdyt, valetut reikälevyt kestäisivät vissiin paremmin.

    Mutta nämä nykyiset uritetut ovat kestäneet ilman ongelmia jo useammat ratapäivät.
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    poratut valurautalevyt saattaa hajota herkemmin. en tiedä, mutta veikkaisin, että pyöristämättömien reikien reunat muuttuvat jarrutustilanteessa hotspoteiksi, varsinkin, kun jäähdytys=tuning reikäsi näyttivät olleen kaikki tukossa, joten silläkin lienee ollut vaikutuksensa :odroll:

    katupalat on yleensä paljon äkkinäisemmin tarraavaa materiaalia kuin semi-race tai racepalat, joten levyn lämpeneminenkin tapahtuu eri nopeudella ja kenties epätasaisemmin->kräks. paloja valkkailemalla saa vaikutettua huimasti jarrutuntumaan ja levyjen/palojen kestoon, häipymisilmiöön jne. itse pidän äkkinäisistä jarruista, vaikka niiden lopullinen teho olisikin heikompi kuin alkuun puisemmilta tuntuvilla jarruilla. äkkiä purevat jarrut antavat ennen mutkaa paremman confidencen, ei tarvi kuin koskettaa poljinta ja heti nyökkää, tulee tunne, että eihän tässä ole mitään hätää.. 8)
     
  6. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Eipä tietenkään käyntiin sitä työntänyt vaan pelkästään ulos hallista. Nosturillahan se auto siinä nökötti ennen hallista ulosmenoa joten suht helposti liikahti "alamäkeen" pihalle.
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Oldsi katsastettu, huomautuksitta. 8)
    -Toki Jyväskylän reisulla hajonnut pissapojan moottori vaihdettu ennen katsastusta uuteen... :oops:
     
  8. kapa

    kapa 3rd gear

    käytin ton käyttörihneen leimalla ja vikalistan jälkeen uusintanäytöllä kirjotettiin uus vikalista jo kertaalleen tarkastetusta ja hyväksytystä kohteesta ja määrättiin vuoden vanhat etujarrulevyt vaihtoon. Vaihdoin taas levyt ja leiman saamisen jälkeen selvitin kuka vastaa konttorin susitöistä ja neuvvottelin konttorin suorittamaan tilille levyjen ja palojen hinnan. oliko tää onnistunut katsastus :lol:
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En sanoisi että oli. Sulta meni paljon aikaa ja vitutusta tohon pelleilyyn.
    Varsin perinteistä toimintaa taas, paitsi rahojen saamisen osalta.
     
  10. kapa

    kapa 3rd gear

    tarjosivat ensin jalomielisesti seuraavana vuonna päästömittaukset ilmaseks, johon jouduin toteamaan etten tarvitse, kun en koskaan enää käytä kyseisen konttorin palveluja.
     
  11. GULF

    GULF Gearhead

    Katsastuasetuksen mukaan jälkitarkastuksessa ei voi puuttua kuin
    määräaikaiskatsastuksessa havaittuihin vikoihin poislukien
    AJOKIELLOKSI arvosteltavat viat...

    Eli ei ihan oikein menny tuollakaan :rotfl: :rotfl:
     
  12. tha022

    tha022 Gearhead

    Taitaa mennä enemmänkin osastolle surullinen katsastus
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onnistunut yllättäen

    Pihassa kun on neljä autoa, niin yhdessä pääsi yllättämään tuo leimauksen ajankohta eli tällä viikolla, sentään jo viime perjantaina huomasin, ei siis mitään kiirettä.
    Joka pyörässä kun on rumpujarrut, niin nehän vähän puolsi. Pyörät ja rummut pois ja kas vain, edessä toinen sylinteri vähän kostea ja kengät kosteat. Uusi sylinteri jo oli mutta ei kenkiä, ne tilaukseen.
    Mutta pihaan on tulossa kaivinkone alkutieto oli, että tiistaina. Sunnuntaina kokeilin sylinteriä irti mutta putket alkoi vääntymään mukana, ei hyvä, auto levällään keskellä pihaa ja kaivinkone tulossa parin päivän päästä kääntämään pihan nurin.
    Kengille putsaus kuumailmapuhaltimella ja asetonilla. Romut kasaan ja isäukko eilen tiistaina hakemaan sitä vikalistaa.

    Se mokoma meni läpi 4% heitto etujarruissa.

    Nythän se joutaakin seisomaan leimattuna ja odottamaan uusia jarrukenkiä, jos niitä nyt sattuu saamaan sekä tietysti uuden sylinterin asennuksen.
     
  14. manha

    manha Gearhead

    Letukka rekisteröintikatsastettu tänään :D
    Pelkkää hyvää kerrottavaa JKL:n Meidän Katsastuksesta.Katsureilla oikeaa palveluhenkeä ja mm.hinnoissa huomioidaan harraste autoilijoita.
     
  15. Meca

    Meca 3rd gear

    Käyttörakkine pääsi lipsahtamaan kuukauden yliajalle. Heti ekaksi oli takajarruissa aikamoinen ero, mutta inssi sitkeesti lämmitti takajarruja niin kauan että sai lailliset lukemat. "Paranee paranee" se puheli siinä jarrutellessaan ja minä apukuskin puolella puristin rystyset valkoisina penkin reunoja, kun tiesin, että ajokielto tulee jos ei mee läpi. Leima tuli ja hyvä fiilis :rotfl:
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  17. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo läpi meni. tuleekohan tästäkin sanomista kuten kuvasta näkyy miten arvaamattomia nää urheiluautot on, pitäs kaikkien alkaa kulkea bussilla.
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Katsastamisesta oli ilmeisesti kokemusta, mut ajamisesta vissiin ei? Ilmeisen hillitysti lähdetty, mistä tietty lopputuloksen lisäks kertoo se, ku mustat viivat menee pihan poikki sinne pellolle asti... :odroll:
     
  19. 440

    440 Gearhead

    8) Stadin nopein katsastusmies :poff:
     
  20. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    On voinu inssillä poskia punottaa :D ois ollu hauska olla näkemässä ja kuulemassa :)
     

Kerro tästä muillekin!