Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Aspeni sai kans suoriltaan jo toisen leiman minun omistusaikana. Aika hyvin kuitenkin 550.000km ajetulle.
     
    wilburi tykkää tästä.
  2. BBC

    BBC Guest

    Tänään leimattu 4 hot rodia kunniamaininnalla.

    Tämähän on liian helppoa kun ei ole kukaan "tosi amerikanautomies" selittämässä paskaa katsastusmiehille toisten autoista.


    Aina ne kevään ensimmäiset päästelyt tuntuu yhtä hienolta,... ja kommunisteja vituttaa.

    ah
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.
  3. pesälä

    pesälä 2nd gear

    valianttiin sain leiman. tuli vaan lyhyt leima, kesällä seuraava katsastus... :confused:
     
  4. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Malibu leimattu vapun kunniaksi, leima heltisi 29.4. ilman huomautuksia :)

    Samalla konttorilla oli mua ennen kaveri vanilla käymässä ja siihenkin leima heltisi. Heti mun perästä kuuskytluvun pontiac tuli halliin ja siihenkin leima, ja vielä lisäksi kaveri buickilla perään ja siihenkin leima :D

    Buickin kohdalla katsuri totes et "eikai taas jenkkiä..."
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Niin no....
    Kävin konttorilla liikennekäytöstäpoistetun volvon, ja Autokärryn kanssa, jossa katsastus oli mennyt pitkäksi.
    Kärryä ei kannattanut dynamometrille viedä, siispä siinä hiekkapihalla. Sain luvan ottaa pihaan vauhtia kadulta, ja sitähän otin..... Katsuri sano, että ei jäänyt epäselväksi, onko kärryssä (ja autossa) jarruja. Aika äkkiä volvon saa tyhjällä kärryllä yli 60km/h. :D Ykkönen ei riittänyt, jatkoin kakkosella.
    Kärry hyväksyttiin.
    Volvosta löyty satasen viat. Jarruletku, raidepäät, ja taka-akselin etummainen kumipusla. Vaihdan saman tien molemmille puolille. Raidepäihin laitan rasvanipat......
    Kyllä syynäs volvoni tarkasti, hyvä niin. Olis pitänyt vaan itse olla tarkempi. Ei vaan ole sitä renkutusvehjettä, jolla löytäs helpommin pienetkin välykset.
    Täytyyhän tuo varavolvokin olla huippukunnossa.
     
  6. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Taas kerran onnistunut katsastus, joskin viime tiistaina jo käytin letukan katsastuksessa ja otin liikennekäyttöön. Äänimerkistä tuli merkintä katsastuskorttiin, notta korjattava toukokuun aikana. Se onkin temppuillut "uudesta" asti, eli kuusi vuotta, kahtena eka vuonna kytkin äänimerkin ainoastaan katsastukseen ja sen jälkeen se onkin ollut kokolailla hiljainen.

    Sunnuntaiaamuna laitoin uuden johdon rattiputken sisään vanhan rinnalle ja taas toimii. Neljä vuotta siirtäny parin tunnin hommaa :D Tai missä lie vika ollut, mut ei tuo nyt ainakaan oo huutanu omia aikojaan kun rattia kääntää. Sikäli outoa kun eihän ne johdot sinällään mihinkään liiku, mutta kai se on voinut hankautua eriste puhki. Toissakesänä tuli sen verran savua rattiputkesta, että joku siellä kävi vähän lämpöisenä. No, samapa tuo.

    Viitenä vuonna putkeen leima suoraan talvisäilöstä konttorille ajettuna.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Missä oikein käytit kun riikkarista merkintä tuli :D Aika uskomatonta touhua.

    Huomenna jos ite tyrkyttäis Fairlanee leimalle.. Meniskö yhtähyvin ku viimevuonna et ekalla leima vahingossa.
     
  8. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    A:ssa, merkintä saattaa selittyä sillä että sama katsuri on katsonut ainakin viimeset neljä vuotta tuon koslan ja jos riikkari on ollu mykkä kolmella edelliselläkin kerralla ni kai siitä voi jo nyt huomauttaa :D Eihän mulla oo tarvittavat työkalutkaan ollu hyllyssä vasta ku pari vuotta. Ei pilata kiireellä...

    Tänä vuonna naureskeltiin että tähän autoon leiman saaminen ei oo ikinä ollu kovin helppoo. Tällä kertaa en jaksanu mennä edes halliin mukaan, hörpin pihalla kahvia ja otin aurinkoa.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Khyllähän se leima tuli, kun ensin kävi takajarrut korjaamassa... Jarruputki rupes kesken katsastuksen vuotaa takaa. Oli painunu putken pää jotenkin nipan sisään kun jarruletkun vaihoin taakse.
     
  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    MG: n käytin muutaman kk ajamattomuuden jälkeen leimalla, ja läpihän se meni, kässärikin otti just riittävästi..
     
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Viimekuussa kävin leimalla, kehujen kera ja taas voi 2 vuotta ajella. Ja maksoi 35€. Pussihousu alennuksen kanssa. ;);)
     
  12. jarona

    jarona Gearhead

    Kävin taas autotrailerin kattastamassa, viime vuonna oli pitänyt mutta tarvetta ja
    nastarenkaita kun ei ole niin en viitsinyt.
    Kattastusmies sanoi että taas kaks vuotta ajoaikaa kun käytin huhtikuun
    lopun jälkeen. Tä?, luulin jotta taas ens vuonna mutta hää sanoi että
    näin on jos katsastaa silleen sopivasti...
    Mukava kaveri oli vaikka ihan uus, varmaan jostain tullu tuuraan paikallisia.
    Net nastarenkaat sitten voitin huutokaupat.comista tänään,
    Valsseineen päivineen lähes uudenveroiset hintaan apaut 260 euroa
    matkahuoltoon toimitettuna, ei paha, mielestäin.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä vähän stressasin, että ei mene jeeppi läpi katsastuksesta mutta menihän se.
    Se on kumma juttu, että minun mielestä tuon vehkeen jarrut on olemattomat mutta niin se vaan dynamometri näyttää ihan muuta.
    No hyvä näin.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla taas Jeeppi jäi kiinni takaiskareista ja käsijarrusta ja parista väljästä raidetangonpäästä (jotka itse sanoin kun ei se katsastusmies niitä nähnyt, kuntoon pitää kumminkin laittaa, omaa turvallisuutta hain)!!!
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Olis pitänyt aloittaa "Surullinen katsastus"-topikissa, kun Slanttivani (dodgeramvan '86) hylättiin puoltavien takajarrujen takia viime tiistaina. Olin kuitenkin tyytyväinen, kun mitään muuta ei ilmennyt (paitsi päästöt, hieman rikkalla, mutta sain taas säätää kohdalleen).

    Takajarrujen kanssa voimistelin yhden iltapäivän. Korjasin väärin asennettuja jousia, laitoin uudet automaattisäädön vaijerit ja varmistin niiden oikean reitityksen. Sitten armotonta "herkistystä", oli oikean jarrun takimmainen kenkä ruostunut kiinni jarrukilpeen. Ketjusprayta niihin kontaktipintoihin ja renkutusta. Sitten automaattisäädöstä kenkiä rumpuja kohti. Jotain 30 naksahdusta sai veivata.

    Perjantain uusintakatsastuksessa katsastuselli sanoi, että oikein hyvä tuo käyttöjarru, seisontajarrussa 30 % heitto. Joskus vuonna 2001 aloitin topikin "Dodge on hyvä auto". Tuo pätee vieläkin.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Oho. Heittämällä muro kuppi läpi leimasta.

    Ja ilman huomautuksia.

    Tosi micraan nyt montaa ainakaan isoa vikaa kyllä mahukkaan :)
     
  17. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    ai niin, mullakin oli eilen onnistunut katsastus.... enpä kerro mitä katsastin.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    UAZ leimattu tänään. Ei valittamista :) Jarrut edessä 3% heitto ja takana 1,4% päästöt lähes vähäpäästöisen rajoissa :eek: .
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Vikalistaa lähdin vaniin hakemaan, mutta leima tuli.:cool:
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Lintta Fury leimattu huomautuksitta.:cool:
     

Kerro tästä muillekin!