Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos autossa on ilmapumppu toiminnassa ei lampatalla ja hapella ole väliä koska se nimenomaan pumppaa sitä ilmaa putkeen,monessa maassa ei edes mitata näitä,yleensä asiallinen selvitys on ratkaissut asian.
     
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Joo, onhan noissa vanhoissa saastelaitteita, jotka vaatii oman selvityksensä, mutta nyt on Northstar -koneinen yksilö kyseessä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kannattaa tarkistaa siitä mittalaitteesta se kalibrointipäivämäärä. Pitää olla näkyvillä ja alle vuoden vanha. Jos ei ole tarraa tai on yli vuoden vanha ja ei ole käytössä kalibroitua laitetta, ei voi hylätä tai soitto Ifarttiin ja valitus... Kalibrointitarra pitää löytyä ja jos ei, niin sen laitteen kirjallinen kalibrointitodistus pitää pyydettäessä löytyä ja saada nähtäville... Ja nykyaikaiset mittalaitteet kyllä itse menee vikatilaan, jos happitunnistin on liian vanha, mun edellinen SUN-laite joka oli varmasti 90-luvun alun laite meni myös aina vikatilaan kun happitunnistin oli liian vanha!!
     
    KajS tykkää tästä.
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Slanttivani (siis se dodgeramvan '86 /6:lla) katsastettu onnistuneesti Raision K1:lla tänään. Aika pitkä leima. Pidemmän ois saanut, kun ois mennyt jo keskiviikkona.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toisen pikkareista käytin eilen leimalla ja läpi meni huomautuksitta :odbiggrin:
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vani meni vajaa kk sitten ihan mukisematta.

    Eilen passatin vein ja vitutti kun iskareissa oli 1% heitto edessä ja 1% takana. Ilman tuota ois ollu kaikki 0%, kun jarrutkin oli tasan.
     
    wilburi ja KajS tykkäävät tästä.
  7. KajS

    KajS Gearhead

    ^Se on se saksalainen laatu...ei "täydellistä". Slanttivanissa piti riemuita, kun seisontajarrussa oli "vaan" 30 % heitto.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh.


    Tais vanissa olla samaa luokkaa. Ja etujarrut 4.5kn per puoli. Passatissa vaan 2kn mikä aika vähän uudelle autolle, vai onko jarrudynoissa eroa?



    Kyllä se vaan on että uudemmissa ei niin katsastus yllätä oikeen, niveliä lähinnä voi tulla mutta ruosteen ja jarrujen suhteen saa aika rauhallisin mielin olla.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko passatin keula kevyempi kuin vanissa
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vanin käsijarru on ihan eri tyyppinen mitä pasaatissa, ei sitä voi saadakkaan jarrudynossa tasan. Jos sen saa dynossa tasan, se jarru on rikki.

    Jos nyt muistan oikein että se on se samanlainen mitä heinähäkissä.

    Itellä päinvastasia kokemuksia jarruista. Uusissa autoissa takasatulat ihan törkeen usein jumissa ja jos on kierrettävä satula se käsijarrun akseli ja reikä on kulunut soikeeksi jollon kässäri ei palauta ja satula on holkitettava tai uusittava.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nii emmä käsijarrusta meinannukkaaan... Lähinnä noi kn voimat.


    Mitä seurannu niin monissa saman kokosissa 3kn+ jarrut edessä. Levyt tossakin yli 30cm edessä mutta ei näköjään ole sama asia kuin jarrut :D


    Oon kuullu myös huonoa tuosta kierrettävästä satulasta, mulle se on ollut lottovoitto. Ennen piti eskortit ym säätää ja nippelit vaihtaa kovalla ajolla kerran tai kaksi jopa vuoteen ja varmasti joka leimalle.


    Sopivasti kun käkkäriä käyttää, eikä päästä paloja ihan loppuun (sillon alkaa jumittuminen ja saattaa kumikin nyrjähtää mäbnän reunoille - >puhki) niin tuntuu kestävän.


    Joku 3-4v kestää tarvikesatula kun naapurille laitettiin. 50€ kpl ne on ulkomailla joten huoltoa ei hirveesti kannata. Vanha käytetty tuntuu torissa tms aina menevän parilla kymppiä viallisenakin joten kokonaisvaltaisesti pääsee suhd edullisesti.
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Käytin itekin vanin leimalla tossa reilu viikko sitten.
    Seisontajarru piti niin hyvin että kampesi auton rullilta.
    Katsuri kehui että on hienossa kunnossa auto eikä löytänyt mitään sanomista.
    Oli kyllä mukava reissu, no joskus näinkin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se juttuminen alkaa kun se reikä kuluu soikeeksi ja se tappi sen vuoksi kanittaa itteään kun sääntää niin vinoon. Surkee keksintö tossa mielessä.

    Se pikkurumpu levyn sisällä parempi vaikka paskamainen korjata jos joku urpo kaveri sen räjäyttää tekemällä kässärikäännöksiä.

    En tiiä oonko ainut joka näin aattelee mutta GM perinteinen rumpujarru mun mielesäni kaikkein parhain. Helppo kasata rummuksi ja toimii aina. Rumpu helppo irrottaa ja putsata renkaiden vaihdon aikana ja kehiä kengät samalla. Se kässärin välitanko kuluu kenkien välillä mutta muuta ongelmaa ei oikeen ole ikinä tolla rummulla ollut.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Yleisesti ottaen rumpujarru takana on toimiva ja kestävä ratkaisu Suomen olosuhteisiin.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mun kokemuksella se rumpu levyn "sisällä" on paskin. Kaikista se on mennyt joissa mulla ollut.

    Mm voyager, 940, camry jne.


    Jenkkien rumpujarrut ollut kyllä ongelmattomia ja helppoja totta. Ei oo tainnu ikinä leimalla pompata vaikka on talvella välillä seisseet, esim vanissa ei ollut minkäänlaisia jumeja talven jäljiltä.
     
  16. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    1991 Caprice taas läpi ekalla yrityksellä :odsmile: Ainut miinus koko toimituksessa oli se, että lämppärin hana päätti antautua päästötestin aikana :rotfl: Oli se jo tiputellut hieman jäähdytysnestettä koko kevään ajan. Ei nuo kiinan osat kestä kuin max. vuoden. Varmaan jo viides hana menossa...
     
  17. Jsp

    Jsp Gearhead

    Itellä meni vortti läpitte leiman vaikka koko alusta oli yli 55% ja raidetangonpää paskana lonksaa. Katsuri vaa sano että pyöristetään vähä näitä arvoja niin menee läpi.. Sit raidetangonpäästä sano että jos viittit tän jossain vaihees vaihtaa niin ois iha jees.

    Noh tuli se raidetangon pää vaihettua about 3 viikkoa katsastuksen jälkeen koska itseä ainakin harmittaa jos auto ei oo kuosissa.. Alusta on silti lötkö koska tykkään autosta joka leijuu ilmassa huonolla tiellä enkä sellasta ralliautoa että kun ajaa lehden päälle niin perseeseen koskee.
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Tuosta hanasta tuli vielä mieleen et ootko kahtonu purkaamolta muitten autojen hanoja? Jos on painearvot kalvossa samat niin pitäis käydä kun tökkäät vaa letkun kiinni.

    Ei tartte kiinalaisten varaosien kanssa tapella.
     
  19. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Just eilen illalla itseasiassa tuli mieleen tuo että ehkä kannattaisi purkaamolta etsiä ehjä alkuperäinen. Rockautosta saisi tilattua ACDelco osan, tiedä sitten onko se yhtään parempi kuin kiinalainen 4Seasons merkkinen...
     
  20. impala62

    impala62 Gearhead

    63 bel air katsastettu tänään ilman sanomisia hyväksytysti
     

Kerro tästä muillekin!