onnistuuko tällanen viritys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kauko-63, 15.1.2012.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kuskin puolen lamppu on pimee kun polttimon vaihtaa se palaa samantien eli siellä on johdoissa jotain häikkää,mutta apumiehen puolella toimii,tuli semmonen mieleen että jos apparin puolen lampusta vetäs johdot kuskin puolen lampuun ja vaihtas isomman sulakkeen niin sittehän se toimis..mutta kuormittuuko apparin puolen johdot sillon liikaa? polttimoina on H4 ja autona 144 scania vm-01.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Taitaa kuormittua ne toisen puolen johdot turhan paljon.
    Maa kannattaa tarkistaa, vetää vaikka kokonaan uusi johto.

    Eikai vaan oo 12v polttimo? :poff:
     
  3. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    sitä vähä pelkäsinkin että tulee liikaa kuormaa johdoille..ihme vika toi,se alko niin että ajoin töysyyn ja pitkät meni päälle eikä niitä saannu pois päältä,otin vas puolen pitkien sulakkeen irti niin pitkät sammu,ja puolikkaat jäi palamaan näin meni pari päivää ja sit sammu puolikaskin ja polttimon kun vaihtaa niin poks! jotain häikkää siellä on..ja polttaa kyllä 24v polttimonkin :wink:
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Älä suotta ala mitään virityksiä rakentelemaan vaan korjaa se vika. Valojen johdot menee kuljettajan puolelta alas, kato kaikki nippusiteiden kohdat ja varsinkin öljyntäyttöputken kiinnityksen kohdalta oleva nippu, siinä on usein ollut johdot paskana.
     
  5. mhahto

    mhahto 1st gear

    Laitathan sitten kuvauksen viasta!
    Kuullostaa niin uskomattomalta, että...
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mittaa paljonko siihen polttimon pistokkeeseen tulee jännitettä!! Hehkulampun ei pitäis välittömästi poksahtaa muuten kun ylijännitteestä. Muuten siellä poksuis sulakkeet esim maa häikän vuoksi...

    Vaihda releet!
     
  7. hangover

    hangover 1st gear

    Johtohäiriöt ei voi polttaa lamppua. Ei siellä jännitteet pääse nousemaan mienkään niin sureksi, että polsa voisi palaa. Luulen, että on ollut vaan huono mäihä: olet ostanut jonkun viallisen polttimon. Tai sitten jos pitkät ja lyhyet palaa yhtä aikaa, teoreettisesti lampun ikä saattaa lyhentyä.

    Kokeilehan vielä uutta lamppua. :D
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    ettei vaan umpios ole vettä? kun auto tärähtää niin umpiossa loskahtaa ja poltin palaa....
    vai kuin "heti" se poltin palaa?? ihan samon teik ku laittaa paikkaas?

    kato et ei pala molemmat langat yht aikaa?? 12v poltin kestää tän "yht aikaa palamisen" (kuten bi oscar cibieessä mis o sumarit/pitkät) ..mut 24v poltin ei kestä....
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sulla palo lyhkäsen lanka sillai sopivasti et syötti jännitettä pitkien langan kautta pitkille.
    Näin kävi itelle joskus Tatsun Tonnissa, ja hetken päästä valokatkaisija savusi ja sulatti johdot irti. Oli tinattu! Katkaisijaan kiinni tumppi minkä päässä vasta pikaliitin.

    Eli saattaa sullakki olla et sulamista on jossain tapahtunu...
     
  10. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jooh, kyllä se sun kannattaa varmaan ihan oikeasti korjata, mutta jos keikahdat virityksen puolelle, tee se edes silleen että otat vaan herätteet toisen puolen valoista ja releen kautta sitten toiselle puolelle.
     
  11. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Onhan uus polttimo 24V??? vai onko autossa 12V sähköt?
     

Kerro tästä muillekin!