Oonko mie sokia, hullu, vai onk prillit hiessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 2207, 20.4.2007.

  1. 2207

    2207 Gearhead

    Ihme juttu, pitää kyllä sanoa. Olen tälläkin viikolla moikannut varmastikin reilua kymmentä selkeästi enämpivähempi harrastekäytössä olevaa Amerikanautoilijaa, mutta kukaan ei oo moikannut takaisin. :eek:

    Vai onko nyt niin, että moikataan vain ja ainoastaan tutuille, niinkuin käyttökiesilläkin?

    Kysyypi ihmettelevä ihmetellen.
     
  2. etna

    etna 1st gear

    Elä sitä ihmettele ei mullekkaan kukaan morjesta vaikka päivittäin kelkon Linnavuori Tesoma väliä siä tullaan uusilla vaneilla vastaan eikä käsi nouse leppäkyljelle (siihen minä pitäkää tunkkinne)
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Millä ajat itse? Vai tien varressako vaan moikkailet ohiajavia? Eipä täällä idässäkään juuri takaisin moikkaile..
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks turkulainen raggari oli kerran oikeudessa asti kun ei huomioinut morjenstamista. Tuomari sitten kysyi että etkö huomannut niitä? niin raggari vastas että jos jokaisen moikkaavan kohdalla pysähtyis niin siitähän tulisi liikennekaaos!! Tuomari jatkoi että moikkaajien joukossa oli puolisen tusinaa poliisiakin :rotfl: .
     
  5. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Oliko ne poliisit sen tyypin tuttuja tai kavereita kun morjesteli?
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse ainakin pyrin moikkaamaan takaisin kaikille jotka kätensä minua vastaan nostavat...
    Ja varsinkin jos ystävällismielisesti nostavat kättään, niin takaisin moikkaan jos vain on mahdollista (kun usein on toisessa kädessä puhelin ja toisessa sätkä ja kahvimuki)...
    Täällä maalla kun moikkailee ihan ammattikalustonkin kuskit (traktorit, taksikuskit, rollaattori-mummot)...
    Monet meistä joilla on ajossa käyttis (itsellänikin kun käyttikset on harraste) ei moni edes tiedä perinteiden velvoittavan moikkaamaan toista samanlaista...
    Tietäneekö edes kaikki harrastajat, vaiko olisiko niin ettei nämä "käyttikset" voi olla harrastamisen arvoisia heidän mielestään... Tai ainakin olevan vain neekerien harraste.
     
  7. julmajari

    julmajari Gearhead

    en mä kyllä vanin puikoista paljon lapasta näytä, mutta viime kesänä oli hienmoa huomata että harrasteautoilijat yleensäkin moikkailivat, siis ei jenkkiautoilijat, siis itse jenkillä, hmph menihä tääki ny vaikeeks, mut joku varmaa tajuu...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead


    En nyt muista oliko ne tuttuja vai tutkan jälkeen pysäyttäjiä :rotfl: .
     
  9. 63S88

    63S88 Gearhead

    OT...
    Kuten myös tositarina kultaiselta -70 luvulta...
    Kaveriporukka aamuyöllä 'jossain' Pohojammaalla täräyttää
    päin lammaskarjaa, todetaan äkkiä ettei kukaan voinut nähdä ja jatketaan matkaa. No, joku näki kuitenkin rekkarin ja miehet siitä aikanan
    kiinni ja leivättömän pöydän ääreen kuulusteluun. Syyttäjä kyselee,
    että kun huomasitte että kävi lampaille huonosti, miksi ette pysähtyneet
    ja ilmoittaneet tapahtuneesta? No tähän Pohjois Karjalasta olevan
    porukan kuski:
    No katoinhan kyllä peiliin ja näin sen pässin siellä tiellä selällään, mutta kun se näytti etujaloillaan että.. MÄÄ MÄÄ!!
     
  10. 2207

    2207 Gearhead

    No tuolla Caminollahan minä oon ajellut ja moikkaillut... :oops:

    Suurin osa moikatuista+ei vastanneista on ollut sellaisia, että vuosimallin kolme ekaa numeroa on ollut 197?, pari vanikkaa ja muutama leppäkylkinenkin.
    Tosin, yks Caprice-STW- kuski muikkas vähän hölmistyneen näköisenä, mutta se oli nainen. 8)
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tätä on pähkäilty täällä foorumilla aina silloin tällöin. Toi moikkaaminen tosiaan tuntuu oleva katoava herrsmiestapa. Moikataan me, antaa nykypolvien olla moikkaamatta. Ei se kyl kivaa ole ku ajat ja Autoo tulee vastaa ja sä moikkaat eikä ne moikkaa takasin. Joku korkeintaan hölmistyneenä moikkaa kun näkee sun lapasen ylhäällä, kun luuli sua tutiksi, mutta käsi laskeutuu äkkiä kun
     
  12. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Niin kauan kun noita 80-luvun piilofarkkuja ym vaneja on vielä arkiliikenteessä käyttöautoinakin niin on vaikea vastaantullessa tehdä nopeaa päättelyä mikä on arkiauto ja mikä harrasteauto..
    :odroll:
    Hiukan eri asia kun oikeasti vanhalla (60-luku tai vanhempi) kohtaa toisen samanlaisen niin poikkeuksetta hanska nousee iloiseen tervehdykseen! :D


    Muista moikkauksista puheen ollen, ei sitä aina edes tuttuja huomaa vastaantullessa kun kaikilla niin harmaat samalla muotilla tehdyt kiinanpommit tms käyttiksenä. Pitäis kaikkien kavereiden rekkarit tietää ulkoa että erottaa vastaantullessa. Kohdatessa tietty näkee oliko tuttu vai ei (mikäli sattuu tunnistamaan samanlaisen auton) mutta silloin moikkaus usein myöhäistä, eli tilanne meni ohi..

    Harmittaa vaan kun silloin joskus ajoin huomattavan hyvin erottuvalla jenkillä ja moni valitti kun "ollaan niin koppavaa ettei edes moikata" kun tullaan iltapäiväruuhkassa vastaan itse jollain arkivolvolla tms sakemannilla..
     
  13. Belair58

    Belair58 1st gear

    Tossa nyt kun on muutama viikko tullu ajeltuu niin kyllä on tullut käden nostelijoita vastaan :lol: ja ihan kaikista ns harrastelijoista lähtien vanhoja moottoripyöriä ym. kakarat näyttää kättä lippaan kun ohi ajaa tai sitte tätä kahden sormen "respect" hässäkkää :p
     
  14. Ahis

    Ahis Gearhead

    Ennen morjestelen selkeille harrasteautoille kuin automaattisesti jenkkiautoille. Sais olla kokoajan lapa pystyssä kun voyjakkereja ja neoneita ja 80-luvun farkkuja ym ym tulee kokoajan vastaan... Moikkaan tietty takas jos moikataan ja satun sen huomaamaan.
     
  15. 2207

    2207 Gearhead

    No Voikut ja Nenoset sun muut Daewoo Matikset oon jättänyt moikkaamatta minäkin, anteeksi vain. Mutta fullsize-farmarit ja vanhempikoppaiset vanikat on tullut moikattua, ja kaikki siitä vanhemmat. Porsche-kuskit moikkaa toisilleen, mönkkärillä kun ajaa tiellä, niin prätkäkuskit moikkaa takaisin, jopa HD-ukot. Mutta auta armias kun ajat 80-lukuisella jenkillä, niin ei moikkaa edes tutut...

    Fakta homma kuitenkin on, että jos auton vuosimalli on 80-lukuinen, niin se on öpaut 20-vuotias. Eli mitä suurimmalla todennäköisydellä harrasteajoneuvona, vaikka sillä ajettaisikin 24/7/365.
     
  16. Belair58

    Belair58 1st gear

    onneks olkoon ahis sulle tuli tonni täyteen :rotfl:
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Minä voisin kirjoittaa suunnilleen samanlaista juttua, mutta olet jo ehtiny ensin :D Ja minä ajan lähes aina huomattavan hyvin erottuvalla autolla, oli sitten jenkki tai joku muu. Eli tutut huomaa minut kyllä, minä en välttämättä niitä :rotfl:
     
  18. Terosu

    Terosu 1st gear

    Yleensä ei oo mullekaan morjesteltu kun oon Aspenilla ajanu, kerran tais joku pickup kuski moikata mutta mä kattelin ite sitä autoa vaan niin en ehtiny moikata takas ajoissa :oops:
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Katos piru! Viimeks ku kattelin viestimäärää niin tais olla 950 paikkeilla... Kiitosta vaan!

    Itekkin ajelen -87 vanilla enkä todellakaan odota että harrasteautoista moikkailtais sen takia että ajan amerikkalaisella. Tuosta faktasta olen samaa mieltä, jos auto on -80-lukuinen niin tosiaankin se on noin 20-vuotias... harrasteauto taas ei välttämättä. Ainakin porissa vaneja on paljon työkäytössä, lankkukylkiä perheenäitien kauppakasseina ym, mutta en silti kiellä etteikö VOI olla harrasteautokin, niitäkin täältä tuppukylästä kyllä löytyy. Rohkeesti vaan sieltä suunnalta lapaa pystyyn niin siitähän sen harrastajan tunnistaa, ei siitä amerikkalaisesta autosta! Jos ei moikkaa takas niin luultavasti on vaan tavis duunari/päällikkö matkalla lähikauppaan ostaan ruisleipää.
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tääl oulus tassu nousee pääsääntöisesti kaikilla muilla muttei vette kuskeilla paitsi miika ja henkka tervehtii vastaan tullessaan.oisko nuo niin huonoja ajaa että ei voi irrottaa kättä ohjauspyörästä ees hetkeksi? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!