OOOIIIHHHH 225

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja kinde, 13.6.2009.

  1. kinde

    kinde Gearhead

  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Totta. Ei noita liikaa liikenteessä ole, eikä lisää tule. Silloin tällöin kuitenkin myynnissä. Slantsix.orgilta opitun perusteella ihan hirveän kireää slanttia tommoisesta ei kannata tehdä. Ja kansipahvit on nykyään obsolete.

    Kerran meni ebayssä slantin alsakansi. Se se vasta harvinainen on!
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Dartti

    Jaahas nyt olisi vannoutuneelle runsaasti ovia ja suoraa moottia harrastavalle henkilölle oiva hankinta tarjolla.

    HMMM... Kartano Dartti, viisi ovea, ALUMIINI släntti.... 8)

    Vai oliko jo näitäkin tallin nurkassa? :rotfl:
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Mä varmaan saan selkään ku oon laukonut et ,,mot ajaa alumiinilla :poff:
    Mutmut voisin kyllä vaihtaa suuntausta ku tuohon alsakansi ja se miellyttävä mustekala imariksi.
     
  5. PJP

    PJP 1st gear

  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Re: Dartti

    Nooh, mulla on kartano Dart ja tallissa jossa se seisoo on tommonen alsaslantti... :wink: :p :lol: siellä sitä lohkoa joutuupi väistelemään ja jopa minä jaksan nostaa sitä...
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: Dartti

    maa sita muistelinkin etta joskus jotain horinaa oli tommosesta. Oliks toi viela perati siina dragsterissa aikoinaan paikallaan?
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: Dartti

    Juu sitä vähän arvelinkin. :D
     
  9. kinde

    kinde Gearhead

    Re: Dartti


    Parempi se on siellä pitääkkin, ettei mee mäsäks.

    On niitä sitten ainakin kaksi Suomessa.
    Vai onko parempaa tietoa????
     
  10. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, mä tiedän ton meidän tallilla roikkuvan lohkon lisäksi yhden Lancerin (ei, ei se mitsumikäsenytoli) jossa tommonen on ja sit yhden kokonaisen projektimoottorin kehä kolmosen sisäpuolella...
    Ja nuohan ovat tietysti enmyy-mallia mutta siltikin, tossa mun tiedossa olevat, kinde tietää sit vielä yhden eli ollaanko nyt päästy neljään?
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oi kertokee te suuret gurut Kinde. Käkö ja Raaka mikä tästä tekee niin exootisen? Kun olin pieni tietämätön nasse 60 luvulla (mitä olen vieläkin) niin mellä ktona oli kaksi autoa ja se oli vitun kova juttu silloin. Faija vainaani ajoi 60 DeSotoa ja mutsi tätä Lanceria. Lancer oli musta. Mä tykkäsin siitä. Siinä oli Perkinssin diesel. Org oli ollut alu slantti mikä oli koko ajan paska. En tarkkaan muista, mutta kun faija puhui sittä niin se oli koko ajan paska, Se ei ollut ainoa alu slantti? Myös Ramblereita oli alsamototeilla ja ne yhtä paskoja? Kannet tai lähinnä paffit ei kestäneet?
    Tästä faijalla oli kokemusta koska hän kuolemaansa harrasti ranskalaiai´sia putkitettula motteja ja sai ne tiiviiksi ja kannet kestämään. Puhumattakan putkiien alapään tiiviydestä. Jopa viritetyistä Gordinin moteista. N'äitä löytyy vieläkin tallistani kun faijalta aika jätti.
    Ei ne mitään extra ultimate juttuja ollu 60 luvulla. Ramblerillakin niitä oli.
    Tiedättekö mix? No six!Silloin oli ay liike melkein vahvahvoilla Yenleissä ja oli lakkoja ja tulipaloja teräs tehtaissa. Siksi raaka-aineiden pulan vuoksi ruvettiin käyttämään vaihtoehtoisia materiaaleja. Näin teki myös se kaikista pyhin eli Buick. Sen aikainen valutekniikka ei pystynyt valaa isoja motteja joten 215 oli tosiasia. Raimon eikä mopen alukuutosia enä näy, mutta 215 on tuotannossa vielä tänäänkin. RSPECTA!
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eksoottiseksi sen tekee varmaankin tuo harvinaisuus. Liekö sitten jo uutena todettu aivan paskaksi jossa ei kannentiivisteet kestä ja siksi valmistus lopetettu. Noissa kun on lohkon yläpää avoin, putket törröttää paljaana pystössä. Nokkalaakereitakaan noissa ei ole, koneistettu suoraan lohkoon. Kansi itsessään on sama kuin rautalohkoisissakin.
    Ois kait tuommosta mukava kattella omassa nurkassakin, täällä päin en tiedä yhtään tommosta.
     
  13. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Noo, kuis se passaa alumiinikoneeseen kuparinen kannentiiviste? Kun sitä ain varotellaan että elekeepä sekootelko nuota kahta metaljonkia yhteenliitettynnä tulleepi syöpää? :eek:
     
  14. kinde

    kinde Gearhead


    60-luku on jo mennyt. Alumoottorit on ikäänkuin keräilykappaleita, ei niitä voi eikä kannata käyttää mut se on palanen historiaa. Ja suhteellisen harvinainen. Tosin onhan 318 alu-moottoreitakin tehty vain kolme kappaletta. :eek: :eek: :eek:
    Gurut :eek: ......RAAKA on ainoa joka tunnustaa olevansa asiantuntija. :rotfl:
     
  15. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kylläkyllä jos omistaisin tommoosen aluslantin niin en sitä mihinkään autoon sitä laittais vaan rehvastelisin sillä ja kertoilisin miten harvinainen se on ja odottelisin sen armotonta hinnannousua.
    Ai minkä alan asijantuntija.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuli taas pienessä simasamassa kirjoitettua pelkkiä muisteloiya vastoin faktaa..
    Faija ei enää elä, mutta mutsi elää. Kyseinen Perkins diesel ei ollut Lancer vaan 62 Dart, Oli meillä Lancerkin, mutta se oli kartanovaunu.
    60 Diplomat vaihtui vuonna 65 uuteen Toyota Crowniin. (Toyopet kuse hunajaa) mutta se vaihtui vuoden päästä 66 Impalaan. 67 tas mopariin, mutta se siitä koska silloin ein enää olluna 225 vaan BB. Autoja oli paljon ja niitä tuli ja meni. 88 tuli myös vanhemmilleni avioero. Mutsi ei saanut Darttia. Se osti kuplan. Kyseinen perkins diesel ex alu slant Dart oli faijan auoissa vielä pitkään. Jopa pitkään 70 luvulle asti vaikka sillä ei ajettu. Muistan kub faija antoi sen mutsille ja mä jo silloin diggasin mustista autoista. Ruumisautoja mukamas. Faija maalasi mustasta Dartista katon valkoiseksi ja sanoi mutsille ota täi jätä, mutta DeSotoa sinä et aja, Amen.
    Meniks vähä ootee?
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vai niin?
    Täällä löytyypi yks alu Hemi nurkkissa pyörimässä. Se oli tarkoitus laittaa Darttiin minkä sä ostit multa.
    Sitä mää selkäinvalidikin pystyn nostelee, ja jopa Käkö yhdellä kädellä, ainakin oikialla kädellä.
     

Kerro tästä muillekin!