Opel C20NE ykk anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Driver81, 29.6.2010.

  1. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Tälläistä epäili taudinkuvaukseksi kaveri kun ei katkominen tunnu loppuvan. Eli kampiakselin pyörimisanturi.

    Viitaten tähän.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=190860

    Alla olevasta linkistä selviää tuo vastusarvo 550 ohmia, mutta miten lämmetessään kuuluuko vastusarvon nousta vai tuleeko pysyä tuossa samassa 550? Maltillisesti lämmitin anturia niin vastus nousi jo 620 ohmiin.

    http://www.autocarspare.com/catalog/cra ... 38376.html

    Välillä toimi ok ja pääsi liikkumaankin vaan sitten taas sama ongelma palasi.
     
  2. aamigo

    aamigo Gearhead

    Vastaavassa kulkineessa oli joskus vaihtelevaa nykimisongelmaa, ei kuitenkaan kokonaan sammunut. Syynä oli ilmamäärämittarin jälkeisen haitariletkun hapertuminen. Näytti päältäpäin ihan ehjälle mut kun sitä vähän väänsi niin paljastui sellaiset kidukset mistä sai ilmaa ohi mittarin.
     
  3. roku65

    roku65 Gearhead

    Vastusmittauksella ei pysty luotettavasti toteamaan tuonkaan anturin kuntoa.
    Naet vain onko mittaushetkellä yhteys olemassa. Hetkelliset viat ei tuolla menetelmällä löydy. Ei ECU saa nokka-akselin pyörintänopeustietoa vastusmittauksen avulla. En nyt muista oliko tuo induktiivinen anturi vai hall. Jokatapauksessa oskilloskoopin avulla pystyt mittaamaan todellisen signaalin...
     
  4. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Niin toi syttyykö vikavalo? Kampiakselin asentotunnistimen pitäis kyl sytyttää se. Tulpan johdot on semmoset mitkä ei sytytä vikavaloa mut aiheuttaa nykimistä. Niin ja uus anturi maksaa 30,- ni ei kannata paljoo arpoa vaan vaihtaa uuteen jos sitä epäilee.
     

Kerro tästä muillekin!