Opel ei käynnisty

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja triniemi, 12.11.2012.

  1. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Muistaakseni ei vilkuttanut mutta en nyt ihan satavarma ole. Antoi kuitenkin pyörittää starttia.
     
  2. smuige

    smuige Gearhead

    vastaanpa itselleni, eli tuossa olisi kytkentäkaavan mukaan suuttimet sekä bensapumppu saman releen takana, kato tuleeko suuttimille 12v, boksii ohjaa relettä joka ohjaa tuota bensapumpun relettä. Puola saa virran ja ohjauksen suoraan boksilta.Kato onko puolan navan 3 ja masn välillä 12v virta päällä
     
  3. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Duunikaveri taisteli viime talvena saman ongelman kanssa. Ehti vaihtaa kaikki moottorinohjausboxista lähtien, mutta vika oli kuitenkin bensapumpunreleessä.
     
  4. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Silloin kun mulla oli -96 16v astra ja siitä meni toi kampiakselin asentotunnistin,niin käyntiinlähtö oli todella vaikeeta.Kun nokka-akselin asentotunnistin hajosi,niin lähti käymään,mutta sytytti vikavalon.
    Jos kumpikin(sekä nokka&kampi)tunnistimet on kaputt,niin ei lähde tulille.

    Täältä tilailin noita orkkis tunnistimia,sai sopivammin kuin suomesta.Noin viikossa tuli,ja rahti ei päätä huimannut.
    http://stores.ebay.co.uk/VAUXHALL-PARTS-WAREHOUSE

    edit:eek:lisko tästä mitään hyötyä:
    http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Mä olen korjannut omasta '96 16-venttiilisestä useita erilaisia käyntivikoja sillä että olen renkannut konehuoneen johtonippujen liittimiä muutaman kerran auki ja kiinni. Suorastaan hämmästyttävää, miten tämä toimii joka kerta...

    edit; kerran tosin piti ihan oikeasti vaihtaa puolapaketti.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia paljon neuvoista, mut lisää tarvitaan kun ei auto käy vieläkään.

    Missä toi bensapumpun rele on? Kyllä siellä joku naksahtaa ja pumppu kuulostaa tekevän paineen, mut eihän se koko totuutta kerro jos se vaikka ohjaa tota ruiskua/puolaa.
     
  7. nixon

    nixon 3rd gear

    Katoin tota sun vikakoodia ulkomaankieliseltä foorumilta, missä sanottiin et bensapumpun rele olis väriltään "purple", veikkaisin löytyvän konehuoneessa olevasta laatikosta. Siitä keskustelusta ei muuten ottanut tolkkua, tyyppi oli vissiin saanu autonsa pelaamaan laittamalla tyhjiin sulakepaikkoihin sulakkeet tai jotain.

    Onko akussa tarpeeks virtaa? Mulla ainakin on myös ooppeli kuollut täysin liian alhaiseen jännitteeseen(tosin antoi vikakoodia siitäkin).
    edt. siis kaikki sähkölaitteet toimivat, mutta ei suostunut pyörittämään starttia.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Joo löysin noin purplet tuolta hanskalokerosta boxin vierestä. Kaks vierekkäin ja kyllä naksuvat kun kääntää virran päälle ja pumppu hurisee hetken. En tiedä sitten mikä se toinen purple rele siinä vieressä on, koitin vaihtaa ne ristiinkin, mut ei auttanu.

    Mulla siis kyllä starttaa, mutta ei lupaakaan. Kipunaa ei tuu yhteenkään pyttyyn.
     
  9. Jza

    Jza Gearhead

    Jos sä kaikki releet, sulakkeet, anturit ja muut olet käynyt läpi, niin jääkös tuohon muuta kuin ecu jäljelle? Niitä näyttäisi saavan muutamaan kymppiin ebay:sta... tsekkaa vaan oikean osanumeron.

    Multa poksahti omasta kiulusta lootan tietsikka, kun täytin pissapojansäiliötä :lol: ja ristus kun vikaa etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Hienoja vehkeitä nämä sähköhirviöt vähän vanhetessaan.

    Pyöriikö muuten nokat kun starttaat? :eek: Ettei siitä oo hihna (ketju?) poikki...
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    önkö nöissä ööppeleiden koneissa ylipäänsä metällisiä ösiä :poff: :rotfl:

    ei vais, öbelixin mittaristo muuttuu valomereksi, jos hihnan hampaat pettää kesken startin. eikä muistaakseni vanhatkaan enää sen jälkeen pyörittäneet. (en lukenut muita kuin tämän viestin. joten anteeksi laiskuuteni)
     
  11. nixon

    nixon 3rd gear

    Lisäksi ooppelissa on vittuillu releet tuon jälkijäähdytyksen osalta, eli jättänyt flektin huutamaan akun tyhjäksi. Tän vian olen korjannut kaks kertaa(2 tuuletinta, 2 relettä) sillä, että oon napannu oikean releen irti boksista, todennut "jaahas sulanu pohjasta" ja laittanu takas. Flektit toimii täydellisesti, jälkijäähdytys ei toimi ollenkaan. Uudet maksaa kymppejä eikä oo tullu purkuautoa vastaan.
     
  12. Jza

    Jza Gearhead

    Mutta tossa taisi olla juurikin mittaristo pimeä, mitä tuolta aiemmin luin... Sitä en tiedä, että mahtuuko se pyörimään vai ei mutta ei oo kovin iso homma tsekkaa, kun reiästä kurkkaa ;-)
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mut jos kuitenkin pumppaa suuttimien runkoputkeen bensaa niin, että roiskuu?

    onko bensapumpun rele yhteydessä kipinänmuodostukseen?
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    heh, kyllä sielä nokat pyörii ja silmällä kattoen on merkitkin molemmissa nokkapyörissä samalla kohtaa. Onha se voinu sieltä alakerrasta pompata silti, ei se mahdotonta oo, vaikka käsin koitettuna olis remmi ihan kireellä. Alkaa olla kyllä omakin remmi aika kireellä tuolla pääkopassa. Ruiskutukkiin asti tulee bensaa, se on varma, paineesta ei tietoa, mut kipuna puuttuu, joka tapaukses.
     
  15. Jza

    Jza Gearhead

    Juu, no jos kipunakin tosiaan kokonaan puuttuu, niin eipä tuota hihnaongelmaa varmaan kandee miettiä. Kunhan tuli mieleen. Mutta olikos sulla joku kytkentäkaava tuohon toosaan? Meinaan että johonkinhan se pulssi jää ja eikös se sieltä jahtaamalla löydy, kun step-by-step alkaa käymään läpi?

    Oliks sä sen puolapaketin jo vaihtanut/testannut btw, mitä tuossa aiemmin joku veikkaili pariin kertaan? Mut joo, edelleen jos kohta kaikki ympäriltä on tsekattu ja vaihdettu niin ebaysta ecu tilaukseen? ;-)
     
  16. boomboom

    boomboom Gearhead

    Moro
    Jokunen vuos sitten samanikänen Omega kuoli tien poskeen lennosta, luulin että bensa loppu ku oli vähissä, no ehkä se loppukin mutta kun tankkauksen jälkeen ei lähteny ja etin kanssa pari päivää vikaa kaikista antureista ja liittimistä ym, niin sit se löyty ku sai suurella vaivalla jakajan kannen auki, siellä oli ihan hiuksen hieno musta viiva sisäpinnassa. Uusi kansi motkusta tilalle ja ongelma katosi ja motti heräsi, ei tullut kanssa kipunaa kynttilöille asti.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Täytyykin avata toi jakaja seuraavaski, tais olla torxeilla kii. Ei tässä oo vielä joutanu enempää rahaa heittämään kaivoon kun ei oo ehtiny osakauppaan asti. Eka hankintalistalla olis toi crank shaft sensor. Jos jollakin on 90-luvun lopun 1.8-2.0 16v romuopeli mistä vois tulla pientä korvausta vastaan ruuvaileen osaa irti Parkano-Tampere-Huittinen akselilla niin ilmotelkaa.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Uusi kampiakselin tunnistin paikoilleen ja heti käyntiin! Joko suihkin sen painepesurilla maskin läpi hajalle tai tuli vain muuten tunnit täyteen.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

  20. Jza

    Jza Gearhead

    Googlee olet varmasti käyttänyt jo riittävästi, ja lie turhakin kysymys, mutta ootko tsekannut (vaihtanut) ne tulpanjohdot?
    Äkkiä vilkaisten toi tiputtaa molemmat pois, jos jompikumpi on poikki (1/4 ja 2/3 pytyt) ja aiheuttaa aika rajua puutumista ja pätkimistä. Sekä ton koodin 0351 (1/4)... näytti muutamilla olevan vastaavaa vikaa ja jollain oli nelosen johdosta sisusta kärähtänyt rikki niin että välillä otti ja välillä ei. Toki se silloin on kontaktissa, kun sitä mittaa :lol:

    Edit. tuossa yksi ketju aiheesta jos on mennyt ohi. On tosin Astra G, mutta sama puola niissä näyttää olevan, niin varmasti myös samat metkut.. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
     

Kerro tästä muillekin!