Opel Z32SE ei käynnisty, miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 14.3.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olikos tää siis rojekti ettei suoraan ajosta tehny tota?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Siis tää tuli mulle että ei lähteny käyntiin enää, eli vika ilmennyt ykskaks? Kampuran asentotunnistin oli vaihettu mutta ei auttanu. Olevinaan ainaskin...

    Todennäkösesti tähän on syystä tai toisesta vaihettu toinen kansi koska toinen on ihan siisti ja toinen hapettunu, ja tässä hapettuneessa oli juuri tuo imupuolen nokka 180 astetta viturallaan.

    Huomenna vielä mittailen nuo puristuspaineet kuhan saan ton ajotuksen kohalleen.. Miten on vaikeeta kääntää hihnapyörää vaan yks hammas tjsp :eek:
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei no sitten on kaikki mahdollista juu jos auto oli jo tollanen kun tuli sulle.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli nokan ajoitusko oli siis poskellaan?
     
  5. Toope

    Toope 2nd gear

    Vika on tullu "ykskaks" kansijumpan jälkeen...:rotfl: Sori oli pakko....
     
    xarper tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä. Samassa kanessa on molemmat hihnapyörät samanlaiset, niissä on 2 koloo vastakkaisilla puolilla missä on numerot mihin koloon mikäkin nokka tulee. Vänkärin puolella siis 1 ja 2, kuskin puolella 3 ja 4.
    Kuskin puolen imu nokka eli 3 olikin nelosen reiässä jostain kumman syystä.

    Jooh on kyllä melko "ykskaks ei käynnisty" vika..
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noni, nyt sit toimii taas?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Puristuksia löytyy se 3-4 baria joka ikisestä sylinteristä...
    Öljyä kun laitto sylinteriin ni tilanne ei juuri muuttunu mihinkään.

    Villejä veikkauksia syyksi tälle sit? Pihalla kokeilin Tauruksen 3.0 V6 yhestä pytystä ja se anto reilu 6 baria ja unohin kaasunkin painaa pohjaan vieläpä.
    Eli oletan mittarin olevan suht ehjä ainaskin.

    Taidan silti huomenna kysyä vielä korjaamolta lainaan kyllä...
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oliko sulla tulpanreikään kierrettävä? Tosi matalat puristukset.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh oli, vaikka mittari näyttäiskin päin vittua ni on ne silti puolet siitä mitä tuo Taurus anto ihan väärin mitattunakin.
    Eikö tuo oikeaoppisesti tehtäist kaikki tulpat irti kaasupohjassa?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja kuumalle koneelle. Kierrätettävä mittarikin voi petollisesti kusta. En tiedä miten kävi noin mutta uusintamittaus pelasti.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh kyllä mäki aattelin et lyön sen läjään ja toivon parasta, ei siellä voi mikään olla niin päin vittua että joka pytystä katoaa puristukset ihan totaalisesti, pistetään mittavirheen piikkiin...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Siis nokka oli vituillaan? Mut nyt on ajallaan, eikä käy?

    Liimaventtiili tuli ihan ekana mieleen, matalat purkkarit vois siihen viitata myös.
     
  14. J.J.

    J.J. Gearhead

    Venat solmussa ja paineet kadoksissa kun pyöritelty väärillä ajoituksilla.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    ei käy onneks vahinkoo jos nokka on 180 astetta vituillaa. Ja imu puolen venttiilit näkee hyvin tosta ja niissä ei oo vikaa missään.

    En tehny muuta kun kasasin ton jakopään ja mittasin puristukset eilen. Kuha tulee noi venakopan tiivisteet ni lyön läjään.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Taas sano vaan hörhör ja sit ei mitään...
     
  17. xarper

    xarper Gearhead



    Lämpöstä ilmaa imusarjaan ni hörähtelee jatkuvasti, vähä otti liekkiäki hetkeks äskö :D

    Voisko se olla se liimavena nyt siellä?
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Toi kyllä kuulostaa siltä, ettei siellä oo puristuksia. Jos ostat 10€ maksavan adabterin, millä saat ilmanpainetta tulpan reiästä sisään, niin venttiilien kiinni ollessa voi kuunnella, suhiseeko imusarjassa, pakosarjassa vai kampikammioon. Selviää mihin paineet katoaa.
     
    Muokattu: 21.3.2017
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Jep mittarihan se sano kanssa ettei oo puristuksia, mutta miten ne voi olla yhtä huonot joka sylinterissä?

    Tietysti asianhan vois varmaan selvittää ottamalla kannet irti ja kattoo mikä ylläri oottaa....

    Ja ei ole paineilmaa käytössä itellä valitettavasti.
     
    Muokattu: 21.3.2017
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On nuo opelit vaan vittuja. Kaikilla tuntunut enemmän tai vähemmän ongelmia olleen.

    Entäs venakoppa irti ja kattoo jos näkee miten liikkuu?
     

Kerro tästä muillekin!