osakaupat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nipla, 24.5.2012.

  1. nipla

    nipla 1st gear

    iltaa. mihin kannattaa keskittää ostokset jos ostaa paljon tavaraa esim moottorin osat+ alusta. saako alennusta jostain putkasta paremmin kuin toisesta?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kannattaa tehdä tarjouspyyntö useempaan liikkeeseen.
     
  3. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Olen ostellut paljon Koskiselta Hartolasta ja saanut mielestäni kohtuulliset alet ja paljon neuvoja.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Teet tarjouspyynnön useampaan firmaan.
    Erittele jokainen osa jos mahdollista osanumeron tarkkuudella / tai ainakin valmistajan tarkkuudella. Sillä konstilla saat tarjouksista vertailukelpoisia. Pelkästään alustan osissa isoja eroja kuka valmistanut (mitä merkkiä osat)

    Pyydä tarjoukseen maksuehdot ja milloin paketti toimitettuna. Muuten saattaa jäädä se muutama tiiviste / pusla / vast. laahamaan ja taas alkaa sama ralli osien haussa.

    Vaatii aikaa, mutta maksaa vaivan takaisin.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Suurin osa pienemmistä firmoista saa tavaransa samasta paikasta eli us-partsilta, silloin vois kuvitella, ettei hintaeroa paljon synny.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Jep näin varmaan osittain onkin, mutta jos kysyt firmoilta joilla on omaa maahantuontia. Niitäkin tässä maassa on useita. kyllä siinä eroja syntyy. Toki jos tarvitsee HiPo osia tai auto on muuten erikoinen / harvinainen niin sitten on tarjonta suppeampaa. Mutta luulisi jos puhutaan Mopar / Chevy / Ford perus kikkareista tarjonnan olevan kohtuullista.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onko muita kuin Racers Place?
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ainakin Tuumacid Riihimäellä, Car Koivisto, South West Trade, Soini Car Parts tuo jotain itsekin, jos sitten ynnää Partsin ja Racers Placen niin ainakin saa jonkinmoisen käsityksen hintatasosta. En nyt toki mene takuuseen että kaikki toimittavat kaikkia osia, mutta kannattanee pyytää tarjous.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Western Parts Jyväskylästä tuo itse maahan osia myös amerikasta ja edustaa ruotsalaista tukkuria Hansen Racingiä.
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja us-centeriltä (rautakumpu)kannattaa myös kysyä.
     
  11. Hectori

    Hectori 1st gear

    Summitracing.com tai Jegs.com oman maun mukaan.
     
  12. hudsomized

    hudsomized 1st gear

    laitetaan nyt tannekin mean while repairs & customs siuntio
    sielta saat lahes mita tahansa kalikkaa tavaraa tulee so calilta, eggelta, hanssenilta yms, jne. tuolta loytyy yhteys tietoja
    http://www.dehs.fi/dehs-meanwhile/Etusivu.html
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Itseä lähinnä ärsyttää kun ei löydy oikeestaan yhelläkään kaupalla suomessa kunnon listaa myytävästä tavarasta, tyhmää soitella/laitella sähköpostia osien perässä kun vois helpomminkin onnistua.

    Helposti menee yks päivä metsästäessä jotain osaa mikä ois voinu verkkokaupan avulla löytyä heti että onko vai ei ja saako.
     
  14. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Eipä noi nykyään paljoo listaa osiaan ku harvasta firmasta löytyy osia hyllykamana, ne tilataan asiakkaan toiveen mukaan ja kuitenki monet toimittaa muutamassa viikossa tilatut kamat, itse pidän varastossa tulppia, muutama piuhasetti, tiivisteitä, syylärinkorkkeja, pari starttia ja laturia, ym releitä ja pikku osia mitkä voi mennä rikki koska vaan, myös kavereilta ku tuntuvat aina kummasti nopeesti tarvivan kaikenlaista pikku sälää mikä voi estää ajot.
     
  15. Caideman

    Caideman 1st gear

    Kysyppäs Niemensivulta Porista. Sillä on toi Ford-osasto aikas hyvin hanskassa ja oma osatuonti Usasta.
     
  16. hudsomized

    hudsomized 1st gear

    eikös noitten firmojen ole tarkoitus etsiä se osa mitä asiakas haluaa? En mä ainakaan jaksa / kerkiä etsiä jokaista palikkaa nettikatalogeista. Ja jos mä ne etin itse, niin sit mä tilaanki ne itse. Noi firmathan saa palkkansa siitä että ne on asiakaspalvelu ammatissa ja toimittavat asiakkaalle sen nippelin mitä asiakas haluaa/tarvii. Ne kioskit mitkä ton homman hyvin tekee, ni tietää kyl mistä noi kamat löytyy. Ja jos ei tiedä, niin ne ettii paikan mistä löytyy. Toki pienemmät firmat ei pysty aina kilpailee hinnoissa isompiin yrityksiin verrattuna, mutta eikös asiakaspalvelu ole tärkein. Mä en ainakaan jaksa mennä kenenkään räkänokan tiskille mikä kyselee auton väriä ja vuosimallia, sit selittää ettei siinä ole tälläisiä osia ollutkaan ja sit saat painia siin kassallla että kun mä nyt olen laittanut siihen tällaisen tekniikan ja haluan siihen tällaisia osia. Jos haen koneen osia tai mitä vain osia, mistä mä itse tiedän mistä ne on ja miten ne on sinne laitettu niin mitä ihmettä se auton kori siihen enään liittyy.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jeepin osat on mulla hallussa, mutta se ei taida muiden merkkien harrastajia paljon auttaa, yli kolmetuhatta osaa nettikaupassa, soveltuvuuksien ja osassa jopa mittojen mukaan löydettävissä ja vertailtavissa ja hinnat selkeesti näkyvissä!! Näin pitäis muillakin olla, nettikaupan rakentaminen tyhjästä vie vaan paljon aikaa ja virheitä löytyy mullakin edelleen, korjataan aina kun huomataan... Meidän nettikauppaa on tehty vuodesta 2006 ja ei valmistu koskaan, kokoajan lisätään uutta tavaraa, kun valikoima lisääntyy ja tarpeet myös. Kaikkia osia ei ikinä pysty varastoimaan ja kaikkea ei edes enää saa, näyttää vaikealta saada nopeasti edes 2000-luvun autoihin kaikkea... Ja noista yli 3000:sta tuotteesta, 90% löytyy hyllystä heti!!
    Näin pitkäaikaisena alan yrittäjänä, pakko todeta että joo, noinhan sen pitäis mennä, mutta ei vaan mee!! Itse koitan asiakkaille osia löytää, kunhan niitä vaan olis tarjolla, kaikkea ei vaan enää saa...
     
  18. capri30S

    capri30S 1st gear

    Komppaan tätä, hinnat on olleet myös sopivia, ja paljon tavaraa hyllyssä.
    Ja muutakin kyllä löytyy kun voortin osaa, ite tilasin pikappiin just osia kun ei southwestillä ollut, eikä kuulemma saanut, eikä oikein muuallakaan tunnettu, Seppo otti kopin asiassa!
     
  19. hudsomized

    hudsomized 1st gear

    joo, sehan on selva ettei kaikkia osia enaa saa.. sit pitaa vaan miettia et miten taa homma paikataan.. voiko vanhan korjata tai loytyyko parenpi aihio korjautettavaksi, voiko sen korvata jonkun muun auton kalikalla semi helposti yms jne. ja sit on naa aikataulu kysymykset kanssa siis kyllahan ihminen loytaa lahes kaikkea jos on oikeesti aikaa ettia mut useimmiten sita ei ole.. tai sit sita ei oo missaan lahella nopeesti saatavilla.. esimerkiks mulla viime kesana raipes, kansipahvi meni 196 kansiventtiivi pata.. viikossa olis saanu mut aikaa ei ollu, ni kaveri piirti vanhasta gad kuvan ja leikkautin kuparista uuden.. usa partsis ei ollu ku lattaan ja 199:siin
    eika sullakaan ollu niinku ei kellaan muullakaan, rock auto ei tunne koko pataa, mut eggelta olis saanu. aikaa ei vaan ollu ja pikalahetys olis tehny siit aika tyyriin..
     
  20. Hectori

    Hectori 1st gear

    Jeepin osista sinänsä en tiedä, mutta kyllä aika helvetin harvinainen jenkki saa olla ettei siihen oikeasti löydy osaa. Kyse on vain siitä ettei myyjillä oikeasti ole kiinnostusta etsiä osia parin euron takia. En mäkään ettisi tuntitolkulla tai jopa päivätolkulla osaa jonkun muutaman euron takia. Ei pääse niinsanotusti tuntipalkoille. Puhumattakaan siitä, että sitten se mulkku(asiakas) pitäisi osaa vielä liian kalliina eikä ottaisikaan sitä.

    Ainoa syy miksi käytän joitain valikoituja osaputkia, on se että niillä on osa hyllyssä. Ja sekään ei kovin monessa paikassa toteudu, edes peruskamojen suhteen.

    Jos vaikka partsi lupaa toimittaa kaksi liitintä kuukauden toimitusajalla ja toista paria ei lupaa toimittaa ollenkaan, kun mä pyydän hommaamaan ne osat mahdollisimman nopeasti ja hinnasta välittämättä. Mutta kun ei, niin oli pakko sitten tilata nekin itse. Ja kahden päivän päästä soi ovikello ja osat oli kädessä.

    Röyhkeimmät lässyttää ettei osaa ole saatavilla, vaikka mä kerron mistä sen saa. Olisi sentään miestä sanoa suoraan että heidän tukkuriltaan ei saa ja muualta eivät tilaa.

    Ja tarkennukseksi siis, en moiti JAMANTtia tässä, en ole hänen kanssaan koskaan asioinut. Yleisesti putiikkien toiminnasta.
     

Kerro tästä muillekin!