Osallistumismaksut ja kisat selvillä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 19.1.2009.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Johtokunnan tiedote: http://www.fhra.fi/fhra/johtokunta.html

    Autoryhmät lyhyesti:

    SPET ja OL saa SM-arvon ja ajaa kaikki kuusi kisaa. Hinta kaikilla SM-ryhmillä 200€ tai 260€ per kisa riippuen maksutavasta. Street, Sportsman ET, Pro ET ei aja nitrokisoissa, hinta 100€ tai 130€ per kisa riippuen maksutavasta.

    Näin mä ainakin käsitin.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eli näin Streettien kannalta katottuna hinta nousee ja kisat huononee kun mm. Nitrot jää pois eli taisin arvata ihan oikein että toi Streettien sieltä pudottaminenhan tossa oli koko ajan vaan takana kun FHRA "järjesti" mukamas uutta lisäkilpailua sinne kauas pohjosiin :mad:
    Joten kiitos vaan, hienoja päätöksiä on taas tehty ihan urakalla :wc:
    Toi tietää ainakin sitä että nyt pitänee ja kannattaa tosiaan alkaa harkita sittenkin FHRA:n sarjan sijaan West Coastin ajamista kun eipä noi sitä ajatusta jarruttaneet kisamatkojen pituudetkaan enää muodostu sinne täältä vähän idempääkään sen pidemmiks kuin FHRA:n kisoihin, kokonaisuutena jo päinvastoin.

    No, onneks ei olla vielä tänä vuonna maksettu jäsenmaksuja joten voi vielä harkita kannattaaks enää maksaakaan jos ajatukset siirtyykin enempi vaan West Coastiin ja/tai "villimpiin" kisoihin :odroll:
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Mua ei sinänsä haittaa ettei nitrokisoihin pääse osallistumaan mutta jos SPET pääsee niin miksi streetti ei. Mä oon vähän luullu että spettiläisetkin kuuluu vielä lähinnä jollakin lailla "normaaleihin" jokapojan kiihdytyspeleihin. Näköjään ei.
    West Coastin kisatkaan ei huonolta kuulosta, ne on halvemmat, niihin on lyhyempi matka (pl. alastaro) ja tuntuvat menevän kovaa sielläkin. Mulle on oikeastaan ihan sama että missä sitä ajetaan, kunhan ajetaan.

    Sauli
    CS208
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi plus SM arvokin. Oothan kai säkin jo aikaisemminkin huomannu ketä FHRA:ssa suositaan ja ketä ainakaan ei :odroll:
    Pitäsköhän C:n ja D:n yhteyshenkilöiden ollakin yhteyksissä tonne WCSC:n suuntaan jos sinne sais sovittua asiat niin että siirryttäiskin näiden kisojen sijaan porukalla kamppailemaan ens kesän "REE:n mestaruustaistot" sinne :wink:
    Kannattaa varmaan ainakin selvitellä ja harkita asiaa kun sinne me varmaan paremmin sentään kelvattaiskin :-?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Ei mulla tosta nitrokisoista mikään itku tuu vaikka ei pääsekkään. Taikka jos ilmottautus vaikka SG:hen niin pääsis ajaan. En kyllä osaa autosuunnistaa kun ei oo tota kompassia eikä trottle stoppeja. Eikös tuo throttle stoppi sitäpaitsi hidasta tota lähtöä, mä haluaisin ajaa läpät auki koko matkan, on toi 9.9 muutenki niin kaukana. :rotfl:

    Nojoo, power meettiin sitä tulee varmaan sit lähdettyä, 4 päivää tukka putkella ja tuutti sekasi. Jokatapauksessa viikonlopun jälkeen tili vahvassa laskusuhdanteessa. :rotfl:
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    SPET-kuskit olis halunnu mieluimmin pitää cup-arvon, yhden avustajalipun, ym heikennykset ja halvemman osallistumismaksun, mutta lähinnä ryhmän ulkopuolelta tuli maksujen nostopaine meille. Esim kommentteja "jos ei meidän ryhmä halpene, niin ainakin SPET ylös".

    Tällä hinnankorotuksilla siten näköjään saatiin SM-arvo ja nitrokisaan osallistumismahdollisuus omassa ryhmässä. Ehkä televisiontimahdollisuus tonnilla? Ja ilmeisesti lisää avustajalippuja. Montako avustajalippua muuten tolla kalliimmalla hinnalla saa? Varmaankin kuski+3 tai kuski+2. Lisäksi vanha juttu: Jos omistaa 10.00 - 11.99 kulkevan bracket-auton, voi osallistua sillä Pro ET tai SPET-ryhmään. Ajaminen samanlaista, mutta hintaero ryhmien välillä 700 euroa kaudessa. Voipi olla Pro ET:hen tunkua. Eikä ole yhtenäistä linjaa johtokunnalla ja sääntövaliokunnalla: delay boxia ei saa käyttää, perusteena aloituskynnyksen suurentuminen. Mun mielestä se aloituskynnys suurenee ihan helvetisti enemmän siitä kun portilla pyydetään tuplasti tai enemmänkin rahaa.

    Positiivista on maksujen tippuminen S&SS,SST,SG,SC,OL ja Comp ryhmissä lähes siedettävälle tasolle.
     
  7. panhead

    panhead 1st gear

    Mun täytyy sanoo et oon ihan tyytyväinen päätökseen.SM arvo , luokka EM-kisoissa ja lisää mekatsolippuja.Miinus puolella tupla ilmoittautumismaksut viimevuoteen nähden.Olishan se ollu hienoo jos maksut olis jääny johonkin 150e paikkeille,mutta toisalta ymmärrän tonkin.Toivottavasti meitä SPET kuskeja on paljon kisoissa tänä vuonnakin!
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No teillä hinta nous ton SM arvoseks siirtymisen ja lisä avustajalippujen jne. myötä mut mihis ihmeeseen Streettien ja Pro ET ja Sportman ET luokkien hinnankorotus perustuu kun siitä ei oo ilmoitetu kuin toi korotettu hinta ja ilmeisesti yleistä korotuspainetta ei kuitenkaan oo ollu kun muissa hinta säilyy ennallaan tai könttinä maksettaessa jopa tippuu aikaisempaan verraten?
    Vai yritetääks tota noiden könttialennusta saada takas edellä mainittujen muuten näköjään johtokunnassa olematonta arvostusta nauttivien luokkien kustannuksella eli niilläkö toi yritetään nyt sit maksattaa :-?
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, jos ajaa kaikki kisat. Tai kannattaahan toi paketti periaatteessa ostaa vaikka ei jostain syystä pääsisikään joka skabaan mukaan... Hitostako sitä tietää, että jos vaikka vehkeet leviää pitkin rataa, lähtee lapasesta tai työnantaja sanoo että lukot on vaihdettu, niin sitten ajot loppuu itteltä joksikin aikaa siihen.

    Mutta nyt vaan SG:hen lisää jengiä mukaan, kun ei ole enää osallistumismaksu "se juttu" ;-)

    Ja Ck: Ei mullakaan ole suunnistusvälineitä autossa, mutta radalle silti yritetään ja suunnistusta harrastetaan. Osui tai ei. :rotfl: Mä voin lainata vanhan kompassin ja printata kartan, että mitä kautta olis nopein reitti ajaa :p
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Ompa huono juttu,sponsoritkin ois varmaan enemmän tykänneet käydä noissa nitrokisoissa kun yleisöä on enemmän muutenkin paikalla!

    Mut tervetuloa kisaamaan tänne länsirannikolle vaan,puomit on auki :poff:

    Saattais tulla hurjia kisoja jos kaikki tulis mukaan ajamaan ja oma mahdollinen sijoitus laskisi edelleen :poff:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mieluummin sit kuitenkin kaikki rannalle jäävät OL:ään, yhtä "hyvin" sielläkin sit pärjää eika tarvi jarrutella eikä suunnistaa :rotfl:

    Tai onhan sit sekin vaihtoehto että kisaamaan vaan Hyvinkäälle ja Kiikalaan kun silloinhan noissakin sais ajaa jos ei kilpaile FHRA:n sarjassa :wink:
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No rahamiehet erikseen, mutta me suunnistetaan kun ei kovempaakaan ole varaa ajella :oops:
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oujee, kax Street-luokkaa saanu SM-arvon ja me muut saadaan ajaa jopa viisi kisaa...

    Ja sitten meidät muut jätetään eeäm-kisoista pois :mad:
    Kyllähän pistää taas vihaksi :mad:

    Toisaalta, voishan sitä ilmottautuu vaik spettiin tai OL-luokkaan nitrokisoihin niin siinä sitten seliteltäis et ei tää meidän luokka oikeesti ole mutku ei muuten päästä tänne ajamaan kilpaa...

    Osallistumismaksut nousi REE-ryhmässä ja vastineeksi viisi kisaa saadaan ajaa muiden mukana, onpa hienoo... :mad:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi on valintakysymys, kun ajelee vaan muutaman satasen käyttöautoilla ja syö enimmäkseen vaan kaurapuuroa ja tarjouspizzoja niin pienestäkin palkasta jää aina jokunen satanen sit kilpurinkin laittoon :poff:
    Eikä siltikään päästä kovaa :rotfl:
    Ja sit ihan v*tun isot REE Ryhmän tekstit autojen kylkiin :poff:
    Tai sellaset sun lanseeraamat Street D Suojelukohteeksi -tarrat 8)
     
  15. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tosta maksujen tasaamisesta on ollut puhetta ja siitä on myös tuolla kilpailijapalaveri topiikissa. Ainakin ryhmän edustajalla pitäisi olla tiedossa asia. Loppujen viimeks kun katotaan niin streetin hinnannousu oli juuri se mitä muistaisin olleen puhe tasaamisen yhteydessä.... Ja kun kerralla ilmoittautuu koko sarjaan niin hintahan on edelleen sama...
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vaihda nyt levya jo :mad:
    Eiko ole tullu mieleen etta joku voi tykata ajamisesta indeksiryhmissa?

    Ja Salossa saa ajaa vaikka ajaiskin FHRAn sarjaa :soosoo:
    Burn Out Party on AKK/FHRAn alainen kilpailu.
     
  17. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    SG

    Nythän saadaan SG ryhmään uutta puhtia kun kuitenkin maksaa saman eikös se ole sama millä indexillä ajaa brackettia jos auto sattuu kulkemaan riittävät 9,900 ! Ei oo enään rahasta kii ja on nitrokisat ja TV lähetykset.
    t,SG 456
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tulipa muuten semmoonen asia mieleen tuolta vuosikokouksesta notta street-ryhmien osallistusmaksujen hinnasta että hinnankorotuksiin suostutaan vain jos ollaan korotuksen jälkeen samanarvoisessa asemassa muiden kilpaluokkien kanssa, nythän toi näyttää srteet-luokkien osalta siltä että hinta nousi ja yksi kisa putosi pois...
    Että sen verran samanarvoisuutta tällä kertaa.

    Street D Suojelukohteeksi!
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Höpö höpö, eihän tossa indeksiajajia mollattu, itekin tarjosivat lainaks kompassia ja karttaa, toi nyt on enempikin samanlaista läppää kuin ikuinen Chevy/Mopar kinaaminenkin :wink: (Joista siis ohimennen sanoen Chevy on se parempi :rotfl: )

    Eli se ei ollu jutun pointti, lähinnä nyt spekuloitiin mitkä olis sit vaihtoehdot mikäli haluais tulla Nitrokisoihin. Mut säännöistähän löytykin jo vastaus, sinnehän onkin valmiiks luotu OL:ään paikka kaikille REE Ryhmäläisille eli noinhan se siellä sanotaan:
    Kansallisella 8.5 s rungolla ajettaessa, ajoneuvo tulee merkitä kilpailunumeron perässä olevalla R-kirjaimella (esim. OL 595R).
    Ja mitäs muuta toi R vois numeron perässä tarkoittaakaan kuin REE Ryhmää :poff:
    Yleisö ja mahdollisesti paikalle eksyneet toimittajat sun muut tosin saattaa olla sit ihmeissään suomalaisen OL kaluston kirjavuudesta ja huimista aikaeroista :rotfl:

    No joo, mut mikäli tonne ei saada runsasta osaanottoa kilpailemaan omia jäsentenvälisiä OL:n Street jaostoon niin kai se on sit alettava suunnitella samaa vaihtoehtoa B mitä Ck:kin kertoi harkitsevansa eli ei kun kerätään kannustusjoukot kasaan ja suunnataankin tuona viikonloppuna porukalla kohti ruåttia ja Power Meettiä 8) kun jokusen vuoden nekin on nyt jääny kisojen takia väliin kun ovat aina samaan aikaan.
    Maksettiinhan me Streetit ja ET:t mm. viime vuonnakin ainoina tuplamaksu Nitrokisoihin pääsymaksuissa.
    Joten eiköhän toi samanarvoisuuden odottaminen oo jo ennenkin havaittu ja taas kerran entistäkin vakuuttavammin todistettu samaks kuin että uskois Joulupukkiin tai Jessuksen uuteen tulemiseen, yhtä todennäköistä hommaa :odroll:

    No, saahan tästä ainakin yleislöpinän lisäks lisää jutunaihetta kun pyytelivät tossa taas kirjoittelemaan pariin kerholehteen mm. omista ens kauden ajatuksista ja suunnitelmista ja muistakin kisajutuista :wink:
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mitä streetin kisa maksut sitten oli viime vuonna??
    Mitenkähän tuo Motoparkkiin la suunniteltua? drifting kisa on tarkotus järjestää? kai sekin vähän aikaa kestää, saako siellä ajella silloin ihan yö myöhään, vai vedetäänkö kiihdytykset päivällä poikki vai saadaakon nuo hoidettua samaan aikaan??
     

Kerro tästä muillekin!