Osallistumismaksut ja kisat selvillä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 19.1.2009.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Sarjan osakilpailuun osallistuvan kuljettajan tulee olla ilmoittautunut sarjaan ennakkoilmoittautumisen mukaisesti. Ilmoittautumismaksu sarjaan on 75 euroa joka maksetaan yhdistyksen tilille. Ilmoittautuminen on voimassa maksun kirjautumispäivästä alkaen.
    Ilmoittautumismaksu sisältää Finnish Pro Drifting Associationin jäsenyyden kalenterivuoden loppuun asti. Jokaisen osakilpailun ilmoittautumismaksu on 50 euroa.

    Ei pahanhintasta sudittelua jota voi ja kannattaakin tehdä koko radan matkalla.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja sit kumien paineita kannattaa nostaa reilusti :rotfl:
    Me oltiin kerran (ihan kutsuttuina :poff: ) sudittelemassa sellasessa lähinnä näytösluontoisessa tapahtumassa samaan aikaan driftaajien kanssa ja mekin oltiin sentään nostettu oman vessan takanakkien paineet melkein kiloon mut noi drifting autot veti 6 kilon rengaspaineilla :eek:
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä ne viimeksi vetivät sladia siinä lineupin ylä kurvin ja lähtöalueen kurvin kohalla eli jos siinä vetävät niin ei ainakaan lineupissa olla valmiina odottamassa kisaamaan suoran pätkää.Tämähän voi tuoda uusia katsojia motoparkkiin ja taisi olla meidän kylältä viime vuoden mestari.Toivotaan että homma onnistuu ja saamme vedellä myös tuota suoranpätkää kumit soikeenna tarpeeksi!!!
     
  4. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Se on jo näköjään päätetty? http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 54#1454954
    Kaippa siellä sitten sopu sijaa antaa.
    Äkkilähtöporukathan voi pitää varikkoaan vaikka hiekalla? Ja ehkä pääsevät jossain välissä ajamaankin? Jos sattuu aikaa jäämään?
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kattelin tuolta FHRAn sivulta noita ajoaikoja tonne Motoparkkiin mutta en niita loytanyt.
    Nyt jos siella ajetaan samlla Driftinkia niin onko se poijes Drag kisan ajoajasta?
    Valilla ei paasta paivassa kuin 2 kierrosta niin ei oikeen tosta ajasta mun mielesta siita kauheesti kannata vahentaa.

    Nyt kun sita tiedotusta taas naytetaan harrastavan niin suosittelisin lampimasti FHRAlle taman asian selvittamista kuskeille, seka Drag etta Drifting, etta missa ajetaan ja milloin.
    Ennenkuin taas alkaa kauhee reuhuuminen ja :argue:
     
  6. jt

    jt 3rd gear

    Mikähän mahtaa olla tilanne uusilla kuljettajilla,jotka suorittavat lisenssiä tuolla Motoparkissa? Onkohan aikaa ajaa vaaditut lähdöt jossain driftailun lomassa?
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vielä kun toi avauskisa on yleensä ollu sään puolestakin sellanen että hyvin usein sadekin on rajannut sitä toiminta-aikaa normi viikonloppua vähäsemmäks :odroll:
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eihän siinä jää paikkoja kiihdyttelyn lomassa ajella. Line up vie pääsuoran ja paluu varikolle haukkaa aimoosan sieltä mutkaradan päästä. Kait ne voi riftata siellä mutkaradan montun pohjalla.
    Yks mikä huolestuttaa myös on tuo turvallisuus. Kun ei oo ollut aikasemmin tuo mutkarata kiihdytysten lomassa käytössä. Koska esim tietyt alueet suljetaan ja vahditaan, ettei sinne pääse muuta liikennettä.
     
  9. luppes

    luppes 1st gear

    Moi !

    pientä faktaa Motoparkin kisan tiimoilta.
    Drifting kisa on tarkoitus ajaa vain lauantaina ja se tapahtuu mutkaradan
    takalenkeillä, ja ei näin vähennä eikä vie aikaa suoraanajamiseta.
    Driftingiä voidaan ajaa myös sateella joten katsojille olis silloinkin jotain ihmeteltävää. Drifting varikko tulis olemaan varikon pohjoispäässä joista luhyt matka suoritus paikalle. Drifting teameja osallistuu n 25-30 Pro- ryhmän kilpailijaa muita Drifting ryhmiä ei ajeta. Ja tunnetustihan ei näillä teameilla ole mitään isoja varikko systeemejä, suurin osa tulee avotrailereilla.
    Voi olla että joudutaan ottamaan käyttöön ns. vanha varikko joka sijaitsee lähtöalueen vierssä, ja katsotan saadanko sinnekin sähköt.
    Lisäksi on suunniteltu että perjantai olis vapaata harjoitusta ja lisenssiajo suoraanajajille.

    - Luppe -
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Toivottavasti tuo perjantain ajohomma onnistuu,saisi yhden ajopäivän enemmän ja noin tuo Driftingin homma pelaa jos ei tule kun Pro miehet ajamaan.
     
  11. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kiitoksia selon teosta :D
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Muisteleppas Luppe tarkemmin sitä varikkoa. Se vanha varikko on jo pari vuotta ollut käytössä kasvaneiden kilpailijamäärien johdosta. Alueella on ollut lähinnä prätkätiimejä, jotka eivät enää yksinkertaisesti mahdu kaikki sille perinteiselle prätkävarikkosuoralle. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää ja tiimejä tulee parin viime vuoden malliin, niin siinä noi driftaajien trailerit tulevat aiheuttamaan vain lisää ahtautta. Tilanne voi olla jopa pahempi kuin Kalajoella, jossa varikon kantokyky on jo aikapäivää sitten ylitetty.
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onneks siellä kalajoella on paljon sitä santaa radan ulkopuolella, johon voi vaikka autonsa upottaa akseleita myöten :rotfl: :oops:
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Riittävästi :lol:
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep Yep, pikkaasen huolettaa silti noi aikataulut mopoparkissa, mitä jos driftingissä sattuu jotain, tarvitaan pelastushenkilökunta sinne jo siellä olevien avuksi, suoraan ei ajeta tietenkään jos pelastushenkilökunta on pois suoraradalta, alkaa aikataulu tökkii, kaksi uutta SM-ryhmää entisten lisäksi, aikataulu pettää suoraan ajamisessa niin mites sitten käy?
    Mä tiedän vastauksen jo etukäteen, väljä ilmottaa Street-kuskeille ajojen olevan loppu koska SM-ryhmät pitää saada loppuun, toinen vaihtoehto on tietysti se että kukaan ei ilmota mitään Street-kuskeille ja siellä kökitään sit ja ihmetellään ku ei päästä ajamaan...

    Tää tuli nyt vaan mieleen eli jos oikeen alkaa maalailee piruja radalle niin noinhan tossa käy...

    Toivon totisesti et kaikki menis hyvin ja keli olis hyvä mut mitä jos...
     
  16. jussi308

    jussi308 1st gear

    k

    Joo toivottavasti ei tartte tinkiä edes noista lajittelukierroksista. Ei niitä muutenkaan liikaa ole ja jos nuo driftaajat tulee lisäksi varikoille niin etusija varikkopaikoilla tulee olla meillä suoraanajajilla. Kukaan ei saa ton lisäohjelman takia kärsiä huonommasta varikkopaikasta eikä vähentyneistä lajittelukierroksista lauantaina, ei varsinaiset SM drag-teamit eikä SM-cuppia ajavat.

    Ja tämä ei ole kannanotto driftinkiä vastaan.

    Juha
    DS 333
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Pikku huomautus kaikille ajatellusta Pudasjärven / vaihtoetoinen kisa boikotista :soosoo:

    Näyttäisi nyt siltä, että täällä palstoilla itkeminen, valittaminen ja yleinen epätoivo koskien Street ryhmien kohtelua FHRAn poikkitaiteellisessa vanhoillis-kommunismin omaisessa byroossa saa luvan loppua. Vaikka lähes fasistisen yksipuoliset päätökset vuodesta toiseen nakertavatkin Street kisaajien mieltä ja kehoa, ei monikaan ole valmis taistelemaan oikeuksiensa puolesta. Jä tää ei tietysti koske vaan tätä episodia, vaan myös tulevia yksioikoisia ja typeriä päätöksiä. Mä tarkoitan tällä tietysti sitä, että kun seuravan kerran on taas osallistumismaksut korotuspaineissa, on turha huudella muita tekemän mitään. Ai miksikö :eek:

    Vastaukseksi tohon kysymykseen sanoisin, etä Nitrokisojen päättömät päätäjien typerät päätökset kyllä saavat aikaan itkua ja porua, mutta vain kourallinen kisailijoita on valmis tekemään jotain saadaksen moiset typeryydet loppumaan. Herran pelko on sitä itteensä :wc: jota tässä Kekkoslandiassa on kansalaisille iänkaiken opetettu ja lauma luonnollisesti tekee sen mitä rahvaalle suodaan ja opetetaan. Vähän toki nyrpistellen nokkaansa mutta silti taaksepäin itkusilmin ja häpeäntunteen kerä kumarrellen vetäytyen. Olkoon sitten niin kun kansa haluaa: Ei boikotteja, ei ylimääräistä mölinää epäkohtia arvostellen, vaan mennään niinkuin Bolitbyro sanoo..... nöyränä ja ylpeänä aatteen puolesta :wc:

    Onneksi sentään edes muutama oli valmis tekemään jotain asioiden eteen, jopa yli luokkarajojen, mutta tolla nimimäärällä ei juuri kannata toimistolle mennä kukkoilemaan. Onhan kuitenkin totuus sellainen, että kansa on puhunut ja Street miehet ja Naiset taas kerran nieleskellen väärässä :mad: Kiitokset kuitenkin osallistuneille joista ilokseni suurin osa oli REE ryhmäläisiä. On ilo kuulua joukkoon jolla on näkemystä ja rohkeutta tehdä asioidensa polkijoille selväksi, että barrikaadeilla tavataan kenties joskus kunhan muutamat muutkin pääsevät "herran pelostaan" :odroll:

    Stage is yours, let the gry begin...... :poff:
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mitahan Luigi meinaat, olisko jollain kuskeilla ollut syyna tohon boikotti hankkeeseen osallistumattomuuden syyna se etta olivat vaan eri mielta kuin sina ja muut hankkeessa mukana olleet?
    Etta se syy ei oliskaan ollut herran pelko?
    Mua ei ainakaan tommoseen poikottiin kiinosta osallistua mihin en nae kunnon syyta.
    Muistan etta tosta EM/katuautojen puuttuminen jutusta oli jo vuosi sitten puhetta, etta ei se FHRAn paatos mulle ainakaan yllatyksena tullut.
    Ja teillahan ei kisat vahentyneet, edelleen 5 kisaa, ja ne viela matalalla osallistumis maksulla :soosoo:
    En henk. kohtaisesti nae mitaa tolkkua osallistua semmoseen boikottiin jonka yhtena syyna on etta kisoisiin tulee liian pitka matka.
    Jos halutaan kehittaa tata touhua niin kannetaan jokainen kortemme kekoon, toiset tekaa sen kisoissa tyoskentelemalla ja toiset niissa ajamalla.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Unohtakaa nyt jo edes ton muodollisesti muka halvemmaks tehdyn maksun jatkuva esille vetäminen, se kun on tosiaan monella tavoin vaan tietynlaista silmäänkusemista koko juttu :odroll:
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Maa en sita koe minaan silmaan kusemisena jos toiset maksaa 100e ja toiset 200e.
    Tai oikeestaan se on niitten silmaan kusemista ketka maksaa sen korkeemman maksun :odroll:
    Mutta oikeessa oot sikali etta jotkut kuitenkin haluaa/ tarttee enenpi avustajia niin siita se maksu taas nousee. Kuitenkin tolla satasen alennuksella saa aika monta avustajaa sisalle.
    Vuosien varrella on nakynyt kilpailijoita jotka ei tartte kuin yhden avustajan, hyva jos sitakaan. Ja jotkut naista hemmoista on ajaneet todella nopeita autoja, niin streetti kuin varsinaisissa ''kilpa''ryhmissa.

    Tasta tulikin mieleeni etta Eric Teboil tuli kerran Ranskasta ajamaan TF-bikea EM kisaan yksinaan :eek:
    Siina vahan jengi katteli kun herra lykkas ylavarikolta starttikarryt ja muuta oheistuotteen line uppiin ja sitten kaveli nahkapuku paalla takas ja lykkas pyoran lineuppiin. Starttas yksinaan nittiksen kayntiin, lykkas starttikarryt sivuun ja vetasi vetonsa. Sitten se lykkas pyoran varikolle, kaveli lahtoalueelle ja haki starttikarryt poijes.
    Seuraavaan lahtoon Jaska pisti yhden omista mekaanikoistaan auttaan Eerikkia, starttauksessa ja hinauksessa.
    Sillointalloin sen nakee kahdestaan vaimonsa kanssa ajamassa EM kisoja, etta kait se vahan on sitten kyvyista ja asenteesta kiinni paljonko niita avustajia tarttee :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!