Osataanko kromata?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rane58, 14.6.2007.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Pitäis oikoa puskurista lommo ja kromata. Onko kellään tietoa tekiästä -hyvästä. -Mitähän moinen maksaisi? :odroll:
     
  2. Elevator

    Elevator 1st gear

    Re: OSATAANKO KROMATA...

    Kyllä se on vaan nii että suomessa ei saa mitää kromatuksi hyvin, halvalla eikä edes isolla rahalla nykyään. Ei siis ainakan nopeasti. Tätä on käsitelyt varmaan kymmenessä topicissa tääl odllä. Voi olla tosin että hakukone ei niistä yhtäkään löydä.

    Kannattaa tietenkin kokeilla onneaan jossain. Jos olis vaikka kaima jossakin kromaamossa sopivasti nii saatat jotai saada teetettyäkin.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Kromaus maksaa paljon ja hirveesti päälle.

    Halvin tarjous minkä mä olen saanut oli 700 € kun pohjat eli vanhan kromin poisto ja esikiillotus on valmiiksi tehty, eli pelkästä nikkeli ja kromikylvystä!!!
    Pohjineen se menis pitkälle toiselle tuhannelle.

    Suomennettuna, eivät ilmeisesti halua näitä tehdä. :-?
     
  4. vitoni

    vitoni 1st gear

    itekkii haaveilin puskurin kromauksesta, mut haaveesta ei tullu totta kun kuulin paljon maksaa. Se oli jotain 1700e, tais olla veroton hinta. :eek: elämä on
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mä pähkäilin tuota onkelmaa aikani, ja totesin, että simppelein ratkaisu vois olla ostaa ameriikasta uudelleen kromattu puskuri. Semmonen olisi maksanut n. 450 dollaria Kaliforniassa. Romuttamolla "hyvä" purkuosa olis maksanut 200 dollariia, mutta noistahan ei sitten tiedä, mitä ne oikeesti on. Tosin kun toi mun projekti venyi tarpeeksi kauan, ja sillä välillä uustuontantopuskureiden valmistus alotettiin ja semmonen maksoi vajaat 300 taalaa postimyynnissä.

    Tohon tulee tietenkin rahdit ja rajanylityskulut päälle, eli n. 500 euroa kappale maksoi vajaan 300 taalan puskin sitten kun se oli mulla kotona. Tossa summassa on uudet kiinnityspultit mukana.

    Eli ei ole ilmaista mikään, mutta siinä nyt olis yksi vertailukohta ainakin tolle kotomaassa kiillottamiselle.
     
  6. Jamo

    Jamo 1st gear

    Mistä noita uudelleen kromattuja puskureita löytää...kuka myy??Käkkylä tarvitsisi uudet...
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

  8. Kosmonaut

    Kosmonaut 1st gear

    Re: OSATAANKO KROMATA...

    Äläs Peukku nyt. Ihan hyväthän niistä tuli. Ja nopeastikki ku alettiin tekemään... :odroll:
     
  9. EdSel

    EdSel 1st gear

    puskurin kromautuksista

    Olen juuri parhaillaan USA:ssa ja kromautan puskureita useisiin autoihin täällä. Saan myös useimmat aihiot järkihintaan romiksilta. Seuraavan kerran tulen tänne syksyllä ja jos jotain tarvitsee hoidella niin laittakaa yv:tä tulemaan. Nyt on 10 päivää reissusta jäljellä ja ihmeitä ei enää ehdi tekemään mutta yrittäähän voi aina.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!