Osia maailmalta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja artsi75, 11.6.2007.

  1. artsi75

    artsi75 1st gear

    Tulipa tuossa mieleen että olis kyllä mukava tietää mihin firmoihin maailmalla voi luottaa ja mihin ei, kun sieltä osia koittaa tilailla. onko kokemuksia hyviä tai huonoja? ettei kaikkien tarvis oppia kantapään kautta. liekö tämä ollut aiheena ikinä? onko ebay toiminut ameriikan päästä?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    e-bay ei ole tavarantoimittajafirma, se on huutokauppa-nettipalsta!! Luotettavuus on siellä kovin yksilöllistä!!
     
  3. dart

    dart Gearhead

    www.macsautoparts.com voin suositella jos tarvii osia jenkkifordeihin.
    todella laaja varasto, hinnat on ainakin kolkytlukulaisiin varsin kohtuulliset ja kaikki on tullut ajallaan. Osien laatu on ollut ihan ok ja pitävät hyvin ajantasalla jos esim. jotain ei löydy varstosta tms.
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Summitista on kokemusta. Ihan sitä sain, mitä tilasin, eli oikeen määrän oikeita osia ja ne tuli vieläpä yllättävän nopeesti, vaikka varastossa ei ollut kaikkea heti. Väliaikatietomailia singahteli tilauksen tilasta tiuhaan.

    Neuvontapuolikin tuolla pelasi. Mitä tyhmemmän kysymyksen sinne mailasi, sitä fiksumman vastauksen sai, ihan ilman mitään vi**uiluja. Amerikkankielen auttava osaaminen tosin on homman edellytys, mutta kaikki suomalaiset jo sen verran enklantia osaa.

    Ainut mitä voi pitää miinuksena, oli toi maksamispuoli. Pitää maksaa etukäteen ja jos haluaa maksaa tilisiirtona, tahtoo tulla vähän kiire noitten pankkipäiväjuttujen takia. Mutta ei ylipääsemätön onkelmaa kumminkaan. Ja Visaahan vois tietenkin käyttää, jos haluais.
     
  5. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Rockauto.com toimitti minulle virranjakajan osia, joita ei Suomesta saanut, vaan olisi pitänyt tilata uusi jakaja. :poff:

    Luottokortilla maksoin ja osa tuli noin viikossa.
     
  6. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    year one
    summit
    jegs
    hughes racing
    magnum hp
    firm feel
    hydratech
    ssbc
    stockton wheels
    paddock
    hyvin ovat toimineet tilaus hommissa
     
  7. garagektc

    garagektc Gearhead

    Vähän toistoa edellisiin, mutta omalta kohdalta 100% asiakastyytyväisyyttä toistaiseksi:
    - Jegs
    - Steeda
    - Maximum Motorsports
    - Summit

    Maksua on mennyt tilisiirtona ja luottokortilla. Tilauksia on tehty puhelimella, faksilla ja kompuutterilla. Lopputulos aina sama, raha meni, osa tuli.
     
  8. calkemp

    calkemp Gearhead

    Oon tilannut rockautosta ja todennut hinnat edulliseksi ja toimitus nopeaa
     
  9. nash

    nash 3rd gear

    Filling station, letukan osia.....suosittelen
     
  10. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Jottei mene ihan firmojen kehumiseksi niin pistetään pari joista kannattaa pysyä erossa:

    * Jim's Autoparts, NH
    * Jack's Autoparts, NJ

    Hyviä kokemuksia:
    * YearOne
    * Summit Racing
     
  11. 370

    370 Gearhead

    Egge toimi hyvin. Ainoa miinus; halusivat vanhan nokan hiottavaksi. Lähetin sen ja tuli puhelu parin viikon päästä, että mitä tälle pitäisi tehdä? Oli löytyny uusi nokka hyllystä ja lähetin vanhan turhaan.
    Positiivista: Vahingossa olin ilmoittanut väärän kuljetustavan, tuli viesti, että onhan näitä puolet halvempiakin. Tavara tuli nopeasti ja palikat olivat oikeat, saatan tilata toistekin.
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mä vähän luulen, että mitä isompi ja vanhempi firma on kyseessä, sitä turvallisempi semmosen kanssa on asioida.
     
  13. Fireball

    Fireball Gearhead

    Netin myötä on jenkkiläänkin ilmaantunut kuin sieniä sateella tämmösiä "firmoja" jotka tekee fancyt sivut autotallissa, ja myy suurin lupauksin muiden virmojen kamoja. Mitään muuta ei siis ole kuin tietokone. Homma kurahtaa sit ennemmin tai myöhemmin erinäisiin mahdottomiin yhtälöihin.

    Siis eihän nää summitit rokkiautot ja jeksitkään itse niitä kamoja valmista mutta noiden välittäjävirmojen välistävetovilunki on vaan tullu vastaan monella voorumilla. Varsinkin egay on täynnä tämmösiä "firmoja".

    Vaikee tätä on ymmärrettävästi selittää kun on tää puhevika, mut esim. viime viikolla törmäsin yhteen everything from one spot entisöintivirmaan joka on kopsannu Kanterin paperikatalookin ilman logoja "omanaan" nettiin.

    Mutta ompa kyllä monta pikkuvirmaakin joiden kanssa homma pelaa, noista vaan ei aina tiedä ennenkuin kokeilee. Toistaseksi ollu hyvä tuuri vaikkon satoja suoria ostoja vuosien varrelta. Joskus se vielä epäonnistuukin.

    Rockautosta on vaikee panna kenenkään paremmaksi perusosien kanssa.
     
  14. Piru

    Piru 1st gear

    Mun mielestä tuolla rockautolla hiukan hinnakkaat lähetyskulut, verrattuna summit:iin ja näihin ebay firmoihin.
    Pari pakettia summitilta tullut ja molemmilla kerroilla runsaasti kylkiäisiä mukana, lippistä, tarraa yms.Kataloginsakin lähettävät useamman kerran vuodessa,vaikka vain pari kohtuu pientä tilausta olen tehnyt.
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Egge on vanha perheyritys ja tällaisella toiminnalla se on vanhaksi päässytkin. Perheyrityshän Kanterkin on, mutta heidän kanssaan tarvitaan paljon enemmän hyvää tuuria ja virheiden tapahtuessa heillä saatetaan heittäytyä kuurosokeiksi.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mutta taas toisaalta kannattais suosia suomalaisiakin yrittäjiä!! Meidän kanssa pärjää kumminkin Suomenkielellä, jos jotain ropleemaa tulee!! Ja osalla on jopa jotain osaa hyllyssä (ainakin joihinkin merkkeihin, niinkun mulla on noi Jeepin osat hallussa, yli 1500 nimikettä varastossa ja yli 1300 nimikettä nettikaupassa)!!!
     
  17. artsi75

    artsi75 1st gear

    suurimman osa tarpeen suomen liikkeet täyttääkin. mut jos on omistuksessa auto mihin ei vaan tahdo osia löytää edes meren takaa ( uusia tai käytettyjä ) niin itku meinaa tulla. tekniikan osat kyllä löytyy suomesta, siihen se sit jääkin. :(
     
  18. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Totta joka sana. Ja kun sitten suomalaiselta firmalta kysyy niin siinä menee tiedusteluissa jo kauemmin kuin mitä itse etsisi... Ja sitten kun osa porukasta ei raaski edes soitella takaisin kertoakseen tilanteesta.

    Joten olen päättänyt etsiä harvinaiset osat...eli kopan ja alustan osat jenkeistä suoraan.
    Moottoriin ja tekniikkaan kyllä tuntuu löytyvän kilkettä..paitti kromi venakoppia jotka mahtus paikalleen.
    Kaverille tullu myös hankittua harvinaista osaa kun ei muualta löyä.
    Romu diilereitä kun tuolla maassa tuntuu riittävän...osa pyytää sika hintoja ja pitäs melkein koko auto ostaa osan mukana ja osa on erittäinkin yhteistyö halukkaita, kuviakin jopa lähettävät. Ja jotkut jopa soittavat :lol:
     
  19. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Itse olen myös kuullut ja lukenut huonoja kommentteja Kanterista. Katalogin tilasin ja se tuli ilman mutta hinnat tuntu olevan hieman korkeahkot eikä sellast osaa ollut mitä hain.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Puhut vähän mutta asiaa. Kuitenkin suomalaisten yrittäjien harmiksi on todettava että sekä käyttö, että harrasteautobudjettini on rajallinen joten joitain osia on pakko ottaa rockautosta. 180 egee valokatkasijasta on kuitenkin liikaa kun rockauto myy sellasen 34:llä dollarilla...

    Edit: jeepeistä ei oo kyse vaikka neljällä vetääkin
     

Kerro tästä muillekin!