Osien saatavuus ja hinnat Ford, Cadillac?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja twincam6, 23.5.2017.

  1. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Jenkkiauton osto kuume on kova. Siksi kysynkin että mihinkä näistä vaihtoehdoista osien saanti
    etenkin Suomesta hyllystä on helppoa, ja niin ettei osat maksa maltaita?
    Tarkoitan etenkin kulutus osia kuten jarruosat ja alustan osat(raidepäät, pallot) sekä moottorin kulutus osat(Vesipumppu,bensapumppu, sähköosat)

    Esim Us partsin nettisivuilta ei näe mitään.
    Jos joku osaa vielä sanoa esimerkkihintoja niin olisi hienoa kiitos :)

    Sekä jos joku osaa sanoa tyyppivikoja näistä niin ois jees, Caddyn laatikot tietty on mitä on mutta muutenkin?

    -Ford Galaxie/LTD 1967 390
    - Cadillac 1961-1962
    -Cadillac 1963-1966
     
  2. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Cädilläkeistä en tiedä, mutta Fordista voin sanoa että Fe-sarjan 352-428 motit, niin hienoja kuin ne onkin ja ottaisin omaankin any day, eivät potentiaalisten kulujen kannalta ole niitä halvimpia ja helpoimpia. Jos ei sitten takuulla hyvin rempattua löydy konepellin alta jo valmiina. Jos pikkulohkolla pärjää niin Windsorit 289-351 on Galaxieen tuolta kantilta järkevämpiä, osia löytyy hyllystä myös Suomesta, suht edullisesti ja myös käytettynä. Järkihän on sitten suhtellinen käsite ja jos isolohkon haluaa, niin ei ole vaihtoehtoja. Muitten peruskulutusosien kanssa varmasti pärjää, alustaan saa lähes kaikkea järkihintaan. korilistat ja muut erikoispisteosat voi olla kiven alla ja maksaakin jos uustuotantona ei tehdä.

    Tuolta löytyy uustuotanto-osaa esimerkeiksi:
    http://www.dearbornclassics.com/

    Listoja saatavilla olevista kulutusosista ja hinnoista helpoiten löytyy Rockauto.comista, sinne malli ja vuosi ja selaamaan ja vertaamaan. Amerikan hintoihin saa sitten lisätä vähintään 25-30% tulli/lähetys/yms kuluja. Kannattaa suosia tosiaan suomalaisia puljuja ja niistäkin saa tilaamalla hyllystä olemattomia osiakin muutamassa viikossa yleensä.

    Ruoste ja huonosti tehdyt kolari yms. korjaukset ne on vanhoissa jenkeissä merkkiin ja malliin katsomatta on tyyppivikoja. Ne kannattaa tutkia tarkkaan.
     
    Muokattu: 23.5.2017
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mikäs vika Caddyn laatikoissa on? o_O
     
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Oliko se 63 vai 64 kun cadillaciin tuli th-400 laatikko? Sitten ei oo enää sen kummoisempi kun chevykään korjauskustannusten osalta. Ei se vanhempi jetaway muuten hankala oo, mitä nyt osia ei saa niin helposti ja masterkit maksaa reilusti enemmän. Noista veikkaisin fordia osiltaan halvimmaksi. Kaikkiin noihin kulutusosia saa nykysin hyvin. Jotkut pisteosat voi olla vaikeita.

    Loppupelissä sen löytämäsi auton kunto määrittelee paljon, millainen tulevasta harrastetaipaleesta tulee. Kannattaa satsata mahdollisimman hyvään yksilöön. Noiden autojen harrastaminen/korjaaminen ei ole halpaa.
     
  5. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Kiitoksia vaan asia kommenteista, vaikka on tullut harrasteltua niin nuo asiat taas uusia.
    Tietty lisätieto vieläkin tervetullutta
    Enkä tarkoittanut mitenkään mollata että Caddyn Hydra yms maticit heikkoja, ilmeisesti sitten monesti jenkeistä huoltamatta yms ajettuja, ainakin rempat on kalliita. Miten Fordomaticin ja C6 laatikot? Osaako kukaan sanoa hyvää tai huonoa?
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vaikka laatikko (tai moottori tai mikä vaan) ei olisi muita huonompi, vaan vain kalliimpi/vaikeampi korjata, niin rikkinäisiä tai "myyntikunnostettuja" on enemmän tarjolla. Kynnys laittaa myyntiin korjaamisen sijaan on alempana.

    Osien hintavertailua voi varmaan tehdä rockauto.comista, eiköhän se suuntaa anna myös kotimaan hintaeroihin.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Halvempia osat tuohon fordiin on, kuin noihin cädeihin.
    Kulutus osat noihin löytyy kaikkiin suht edullisesti. Edullista, jos osaa itse vaihdella. Mulla on ollut tbird 390 koneella, laatikko c6 ja perä 9. Ei harraste ajossa ehdi rikki asti kulutella. Jos pidemmän koeajon perusteella ei löydy mitään hälyyttävää, kilinöitä, naputusta, savutusta, huohotusta, öljyvuotoa, laatikon luistoa yms.. niin tekniikan osalta ei tartte yöunia menettää..
     
    Muokattu: 23.5.2017
  8. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Ainakin Fordin C6 ja 9" on aika pomminvarmassa maineessa. Osia voi helposti tilata suoraan jenkeistäkin, valikoimaa riittää ja luultavasti säästää. Esim. summitracing.com
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ihan inhimillisen hintaista osat on ainakin 66 Caddyyn.

    Tosin riippuu mitä tarttee, korinosat voi olla hinnoissaan.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ihan nyrkkisääntönä, jos viivalla on 60 lukuinen Caddy, Galaxie, New yorker, Electra, tai mikä tahansa gm tuote, valitse se, jossa on paras hinta-laatusuhde. Rämä Ford tulee kalliimaksi, kuin ehjä Cadillac, ja päinvastoin, ja tietysti, mikä miellyttää silmää ja persettä koeajossa :)
     
    1purehell, Mikkis, twincam6 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Onko Fordin Cruise O Matic vaihteisto millaisessa maineessa vanhemmiten, ja tai kallis rempata?
    Ja käykö tilalle esim C 6 laatikko suoraan vaihtoehtoisesti?
     
  12. mpg55

    mpg55 2nd gear

  13. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Tuosta viestiketjusta ei selvinnyt käykö cruise o maticin tilalle C 6 laatikko? Asiaa vain vatvottiin vailla varmaa tietoa?
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla oli tbirdissä o-maticin tilalle laitettu c-6. Englannin kielisen wikipedian mukaan c-6:n markkinanimi oli 1966 lähtien "cruise o- matic"
     
    Muokattu: 25.5.2017
  15. starcraft

    starcraft Gearhead

    Jos auto on tavallinen cruising peli niin se cruise-o-matic toimii siinä varmasti riittävän hyvin. Jos sen kerran remontoi niin ei tavallisella ajolla luultavasti enää rikki mene. Sit jos rupee swappaamaan jotain muuta laatikkoa tilalle, ei se ainakaan taloudellisessa mielessä oo kannattavaa. Kuluja tulee kun pitää ostaa se laatikko ja mieluusti tietty rempata sekin, ettei hajoa kuukauden päästä. Ja vaikka c6 sopiskin moottorin perään suoraan niin varmasti jotain soviteosia joutuu ostaan. Asia on tietysti toinen jos meinaa virittää tai vaan harrastuksen vuoksi haluaa vaihtaa eri laatikon.
     
  16. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Eli siis? f34 tuossa edellisessä kommentissa sanoi että Cruise o maticin tilalle laitettu C6?
    Ja että kyseessä on siis sama laatikko? Osaako kukaan varmaksi sanoa onko sama loota
    joka käy vai ei?
    Tarkistin auton alta niin C6:sen öljypohja tiivistekaaveli sopii, auto on -67 LTD 390.
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Muokattu: 26.5.2017
  18. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Täältäkin voi opiskella

    http://www.charlietranny.com/Ford.htm

    ja tosiaan Cruise-o-Matic oli markkinointinimi myös minkä alla saattoi olla C4, C6, Ford/Cruise-o-Matic ym. Aito Cruise-o-Matic laatikko ei ole sama mitä C6

    Peruskäytössä ei oo väliä kumpi siellä on ja korjaaminen yhtä helppoa kummankin. C6 saa ehkä vähän helpommin "kovia osia"....
     
  19. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Kiitoksia kaikille asia vastauksista. Ostin -67 390 C6 iso Voortin. Katsotaan kuin käy.
     

Kerro tästä muillekin!