Ostaisitko upouuden pulla Uazin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja VintageSpeed, 13.11.2016.

  1. ville400

    ville400 2nd gear

    suotta islannissa tuhlaavat hienoisiin vehkeisiin ja isoihin renkaisiin, kun saman voi tehdä uazilla
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mikäköhän idea noissa noin leveissä renkaissa on? Menee meinaan pikkasen paremmin hangessa kapialla pyörällä, niinkuin uazissakin on. :D
     
  3. avolav

    avolav 3rd gear

    Kyllä se menee umpihangessa painava auto kuin unelma nimenomaan leveillä renkailla !
    Mm. Krazilla yli metrisellä umpihankipellolla nopeammin ja notkeammin kuin panssarivaunulla......Uazit jäi ojanvarteen oottaan. Sanoo kokemuksen ääni:cool:
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mun kokemus kuitilla olleen KrAZ:in umpihankiominaisuuksista on vähän toisenlainen. Zil ja Ural meni suuremmitta vaikeuksitta noin puolen renkaan syvyiseen hankeen, mutta KrAZ leveine renkaineen pöpersi vaan ja alkoi pomppia. Ei mennyt edes noiden edellämainittujen avaamaa uraa, tosin KrAZ on sen verran leveämpi, että toisen puolen pyörät menivät kumminkin umpihankeen. Uazilla ei luonnollisestikaan ole mitään mahdollisuutta edetä noin syvässä hangessa.
     
  5. avolav

    avolav 3rd gear

    No makuasioista ei sovi kiistellä;), mulla jäi vain"kuitilla" olleesta Krazista tuollainen kokemus Parolannummen kentiltä, tosin ilman ponttooneita, mutta vaunut odottivat tekemääni uraa :D, Jotenkin tuntui että auto meni ns. kellumalla eteenpäin eikä jäänyt kiinni vaikka pysähdyksen jälkeen piti lähteä äärivasempaan tai -oikeaan.
    Zil kyllä meni mistä tahansa kolosta/mäestä/ojasta lava täynnä porukkaa...(Vaikka ei itse aina uskonutkaan, piti vaan näyttää kantakessuille..kun kyselivät tyhmiä ..heh.).
    Silti...Uazit jäivät sinne ojanvarteen oottaan hinausta .
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaveri oli opiskelemassa novgorodissa ja sano et siellä on tiet sellasia et uaz on ainoita vehkeitä joilla pärjää joka paikassa
    Olivat jossain lähellä käyneet 6h suuntaan ja vaan 200km matkaa, se ehkä kertoo jotain tiestöstä

    Kysyin sitten oliko maasturi uaz;eja, niin kuulemma ei ainakaan näkyny

    Eli uaz on pakuna toimiva, mutta maasturina ei niin haluttu

    Mutta sanokaas onko jotain pakua markkinoilla jolla mennään uaz;in perässä mettään kuormattuna?
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Koetappa ajaa suolla polkupyörällä,niin huomaat eron....;)
     
  8. avolav

    avolav 3rd gear

    Uazin perässä mettään lastattuna......niinkuin kaikki pakut...oman mittansa :D thats it. !
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ei se lumi kanna autoa. Leveällä renkaalla hiton huono ajaa lumessa, ei käännykkään niin hyvin kun kapeampi eikä tarvitse puskea niin leveää uraa kun kapealla renkaalla. Kokeiltu on.
    Talvella auttaa jo kun vaihtaa etutassut 12,5" leveistä 10,5" leveisiin niin hankirallit helpottuu huomattavasti.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä lumen koostumus vaikuttaa eniten. Uutta kevyttä lunta voi olla yli puolimetriä, niin mikä tahansa oikea neliveto menee siinä kevyesti. Joku kovat keväthanki tuottaa suurimmalle osalle vaikeuksia jo 30 senttiä syvänä.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tossakin on kaksi puolta
    Joku hankiainen 30cm niin uskoisin et leveempi karkea rengastus 33" on parempi kuin 205 sirkkelit 33" korkeina jos pohjalla on saman verran pitoa esim. routainen hiekka

    Ainakin pajero 245 leveillä kumeilla meni samasta paikasta koko matkan, mihin 205 leveillä renkailla ollut toyota alko sutimaan, pajerossa ei ollu lukkoja ja toyota ei menny ees kovilla lukoilla, molemmissa samanverran tilaa alla, eli ei ollut kiinni siitä et pajerossa ois ollu alla enemmän tilaa

    Mutta pöpperö lumeen toyota meni paremmin, kun sai kaivettua pitoa, mutta pajero vaan kiillotti polanteen
    Molemmissa saman kärry perässä
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joo toki kunnon kohva lumella jos leveä kumi auttaa kulkemaan pinnassa niin on tietysti parempi kun jurnuttaa sirkkeleillä pohjia myöten. Omat kokemukset on kyllä sen suuntaiset että kapeampi rengas on yleensä talvella parempi, kun kuitenkin se rengas kaivaa itsensä aina maahan asti.

    Sori ooteesta.
     

Kerro tästä muillekin!