Packard Cavalier -54 ja Dnepr MT-9 -6?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja TatuP., 25.10.2022.

  1. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Kiitos vain!

    Juu, ei noita nyt niin taajaan ole tehty, joka asetti omat haasteensa kun ei ollut mallia mistä kattoa. Nyt tuli justiin sellaset, mitä olin ite visioinut :D
     
    Dusturecarn tykkää tästä.
  2. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Olipas muuten unohtunut edellisestä spämmistä moottoripyörä askartelut pois.

    Neprissä on ollut huono sivujalka jo pitkään ja tahtoo painua kasaan, vaikka onkin jotain metsätyökoneen ketjua. Mulla jäi jo jokin aika sitten yli huonot Einhellin pukit, joille en Pakardia laske, joten niistä toinen hyötykäyttöön. Narautin vahvikekolmioon reiän Neprin runkoon, josta läpipultti ja sokka päähän.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuo pukki sopii modatulla pituudella suoraan sylinterin alle ja pysyy pyörä pystyssä näppärästi.

    [​IMG]

    Tuossa se kolisee myös kätevästi mukana. Vittumainenhan tuo on käyttää, mutta niin on koko pyöräkin. Ei kannata kiireessä lähteä.

    Tuon pukin vois vielä hiekkapuhaltaa tms, niin saisi mukavan patinoituneen tuostakin. Ja toki, tuohon olisi voinut jonkun oikean jalankin laittaa, mutta sellanen ei maistu.
     
    isalmela, Gary Grand, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Vanhat gängbängit oli jo "melko" ehtoo puolella edessä ( lue: miltei kankailla ) ja takana olevat ridgestonet alkoi olla myös jo niin kovat, että renkaiden uusinta tuli oikeastaan edellämainittujen seikkojen myötä pakolliseksi.

    Kaverin, joka rengasliikkeellä töissä, turistiin muutamaan otteeseen asiasta ja sieltä sain hyviä neuvoja rengas koon valintaan.

    Olin kuvitellut, että olen kutakuinkin perillä minkä rengaskoon haluan, mutta onneksi toveri sitten ystävällisesti neuvoi, että suunnitelmallani koolla menee kyllä liian suureksi rengaskoko.

    Tilaukseen päätyi siis Kontio White Pawit koossa 205/75-15. Takana oli aiemmin muistaakseni 195/80-15 ja edessä 195/65-15 renkaat, joka tarkoitti siis sitä, että edestä maavara tulisi kasvamaan.

    Tämä pikkuprokkis lähti sillä liikkeelle, että vannekierros autosta irti.

    [​IMG]

    Irtovanteet kyytiin ja kaupan kautta suhteellisen saman sävyistä maalia.

    [​IMG]

    Pohjat kuntoon ja vanteisiin uusi maali päälle, tasan niille alueille jotka näkyy, eli kromilippojen alta jätin pinnat ronskiin kuntoon.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ennen renkaiden päällelaittoa kaveri vielä vinkkasi, että tsekkaa mahtuuko liimapainot eteen Wilwoodin jarrujen kanssa, joten painojen kanssa sovittelua. Mahtui juuri ja juuri.

    [​IMG]

    Sitten liikkeessä uudet kumit niskaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja uutta settiä auton alle, suojavärien poistoa, lippojen ja keskiöiden kiillotusta. Tuli jees.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Keulasta nousi auto sen puoltoista senttiä, mutta nyt on sopusuhtaisemman näköinen.

    WhitePawien kanssa kuulemma on ollut ongelmaa suojalakan poiston kanssa. Näistä se lähti melko iisisti lämpimällä vedellä, kintaalla ja tiskiharjalla varovasti pesten. Pelkän vesipesun jälkeen hyvin loivalla foamilla pesin renkaat. Alla olevien kuvien oton välissä on n. 15min, enkä tehnyt kiireessä. Loput sitten painepesurilla kun pääsee taas pesuhommiin ja sama kai se on ostaa oikea valkosivu renkaiden hoitotuote hyllyyn.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aurinkokin näyttäytyi ja otin auton ulos, annoin mokoman käydä pitkästä aikaa lämpimäksi. Flektikin tuntui toimivan hienosti uudella ohjauksella. Vähän sitä voisi jatkokehittää, mutta menee jo hifistelyn puolelle.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Kalja imuri, Visa, Kustom STW ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Kuulumia.

    Pösö on paska ja mittaristokaan ei toimi enään kunnolla. 2/5 mittareista toimii, polttoainemittaus ja kierroslukumittari. Vissiin ECUssa vika tms. Ei paljon kiinnosta korjata. :D

    Moottoripyörän akku ladattu täyteen ja putkisto viimeistelty ( = lue klemmareilla rungossa kiinni )

    Audia on jopa pesty! Tein tähän myös viime vklp vuosihuollon ja askartelin paskartelin pohjaan muovit uudelleen kiinni.
    [​IMG]

    Ajokauteen rupesin Pacua valmistamaan. Voisihan kauden jo aloittaakin kun päätiet on sulat jo, mutta sivutiet ja etenkin työpaikan parkkipaikka on sellaisessa kunnossa, että saa mokoma vielä levätä hetken.

    Aloitin tosiaan kauteen valmistautumisen: öljynvaihto suodattimineen, polttoaineensuodattimen ja peräöljyjen vaihto. Selkeetä suorittamista, mutta peräöljyjen kanssa meinasi olla työmaata. Luonnollisesti täyttöroppu ensin auki, että saa uudet liemet sisään kun murikka tyhjänä. Tyhjäysropun kanssa meinasi olla hankaluuksia. Viime vuonna siis jätin murikkaan öljyt vaihtamatta, mukamas laiskuuttaan ja olipa hitsaus kaasukin loppu. Jo siis vuosi sitten huomasin, että joku oli käynyt hellästi naimassa ropun kannan aivan valmiiksi.

    Otin suoraan hitsin lattialle levälleen kun tunkkasin perän ylös. Roppuun pultti hitsaten ja roppu auki.
    [​IMG]
    [​IMG]

    En tiedä mitä paskaa tuolla perässä on, mutta melko eksoottiset öljyt tuli ulos. :D Ja etenkin sa haju oli hiukan ikävä, joka vanhoista öljyistä lähti.

    En ollut muistanut ostaa uutta tyhjäysroppua, joten 32mm kanta hitsaten vanhaan roppuun. Tuli aivan välttävä ja aukeaa jatkossa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Öljytilavuus 1030 perässä taisi olla 1,6litraa/ tyhjäysropun alapintaan, joten kahdesta litrasta sai 4 dl huuhdella murikan läpi. Uudet öljyt sisään huuhtelun jälkeen ja ajellaan niillä alkukausi. Vaihtelee paremmat öljyt taas hetken päästä kun huuhtoutuu lisää.

    Rouva dymotti mulle hallintalaitteisiin muutamat tarrat myös ja ne paikoilleen.
    [​IMG]

    Turvavyö jumpasta oli myös jäänyt yksi kohta vahvike hitsaamatta, joten sen tökkäsin myös kiinni samalla.
    [​IMG]

    Sitten kikkare ulos paistattelemaan päivää.
    [​IMG]
     
    isalmela, Polara, TwistOla ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Yksinpuhelu jatkuu. Pitkää kirjoitusta luvassa.

    Moottoripyörää muistuttava kasa meinasi alkaa kiukutella mutta nyt uskaltanee alkaa näyttää haalean, haalean vihreää valoa tulevalle ajokaudelle sen kanssa.

    Sehän on kovin huonosti lähtenyt käyntiin nyt viime aikoina ja tuntuu, että kipinässä oli syy. Tuossahan on virranjakaja ja kärjet joita oon hieronut niin tien päällä, kuin pihassa. On nimittäin hierottu, mutta en saanut asettumaan. Mulla on ollut jo tiedossa kauan, että kärjettömiä sytkiä noihin saa, mutta en ole saanut aikaseksi sellaista tilata ja ajattelin että ajan kärjellisellä.

    Ajattelin, että käväisen purkamassa vanhat romut pois ja laitan koneen YKK odottamaan kärjetöntä sytkää, kun sen nyt tilasin sitten. Klassikko: "Tuossa nopsaan käyn tallissa". Niin minä aidosti luulin ainakin. :D Tulpat pois ja YKK ettimään, kädellä painaen kiksistä. Ihmettelin, että mites tämä tuntuu siltä kuin olisi hiukan eloton ja välyksellinen, kiksi siis. Pyörittelen konetta ja etiskelen YKK. Noo, ei siinä sen kummempia, YKK löytyi, mutta samalla löytyi myös kiksistä välys. Taustana: tähänhän on minun toimesta tehty kaks laatikkoa noin 4 vuotta sitten, toinen varastoon varalle ja toinen pyörään. Ajossa ollut laatikko oli toiminnaltaan vähintäänkin eksoottinen ( vaihdekuviot ja vedossa saattaa räppästä vaihteen pois silmästä ) ja nyt syy selvisi. Kiksin toinen pää tulee laatikon perään laakeroituna ja tuota laakeria ei enään ole. :rolleyes: Epäilisin, että laatikossa on päässyt laakeri pyörähtämään ja syönyt kuoret pilalle.
    [​IMG]

    No eihän siinä. Kuten jo yllä olevasta kuvasta näkee, laatikko on jo pöydällä. Eli syttyvermeiden vaihto päätyi laatikon vaihtoon. :D
    [​IMG]

    Meni jo rutiinilla laatikon vaihto, muistu elävästi mieleen noin 4 vuotta sitten takaiset ongelmat. Takarengas murikoineen pois, jarrutanko pois, kytkinvaijeri irti ja laatikon pultit auki, sitten vain muljutellaanjahuljutellaan laatikko pois rungon välistä.

    Uusi laatikko varastosta käsille, tsekkaus että onhan tämä varmasti ehjä ja olihan se. 4vuotta sitten noiden laatikoiden kanssa oli jos jonkinmoista ongelmaa ja enään en ollut satavarma, onko mulla yks rikkinäinen varastossa vai ehjä. Ehjä se onneksi oli. Heitin sitten uuden laatikon paikalleen ja pyörittelin konetta ympäri. Hienosti toimi. Sitten kone uudelleen YKK.

    Meni muutama päivä ja osat saapui sytkään. Homma lähti sillä liikkeelle, että laitoin kärjettömän sytkän, 6v tehopuolan, uudet tulpat ja tulpan johdot pyörään. Bensahana auki, kaasareiden tulvitukset, kaks praimauspolkaisua ( lähinnä omalle perselihakselle, ei toi taida muuten niitä tarvita ), virrat päälle ja muutamalla polkaisulla käyntiin. Oikeasti muutamalla, eikä millään paikallisen pöydän "muutamalla polkaisulla" joka tarkoittaa alle sataa, mutta yli 50 polkaisua.

    Olin aivan ihmeissäni, että jumalauta, ei edes perselihas revähtänyt tässä touhussa. Rouvakin kattoi olkkarin ikkunasta, että nytkö JO se käy. :D:D

    No sitten tallin ovea auki ja ajattelin, että lähden lenkillä käymään. Pyörä sammuu yhtäkkiä, kun oli käynyt 20sekuntia. Ajattelin, että näinköhän joku paskakikkaresaatanavittuperkele meni tankista suotimeen tms, että bensan tulo loppui, koska suotimet oli tyhjähköt.

    Vitut.

    Tässä vaiheessa meni hiukan jo tunteisiin. Bensaa tulee, mutta ei sitten kirveelläkään käyntiin. Että mua sitten jo hiukan ärsytti. Tulpat pois ja kipinää kattomaa. NO EIHÄN SE SAATANAN KÄRJETÖN SYTKÄ ENÄÄN ANNA KIPINÄÄ.

    Kevyt harmitus päälle. Totesin, että nyt on ehkä syytä pesasta kätet ja mennä keitteleen tuvan puolelle kahveja ja tuijottaa hiljaa nurkkaanpäin hetki.

    Verenpaineet laski ja totesin että käyn vielä iltasella kattomassa ja totta tosiaan, sytkä kuoli tuona 20 sekunnin aikana. Nyt jo hiukan huvitti, että miten voi olla näin surkea tuuri. :D

    Seuraavana arkiaamuna sitten osamyyjälle soittoa ja sain erittäin hyvää palvelua. Uusi osa lähti takuuseen heti.

    Pari päivää odottelua ja osa paikalleen. Kolmannella polkaisulla käyntiin. Jumaliste miten hienosti toimi.

    Annoin pyörän käydä tyhjää ja uskomatonta kyllä, toimi todella upeasti. Alla video, klikkaamalla isoksi. Moottorietuosassa onkin vielä suojakoppa irti ja näkyykin hiukan sytkävermeitä tuolta.
    [​IMG]

    Annoin lämmetä ja kävin ajamassa. Ei oo koskaan toiminut noin hyvin. :D Alla video n. 5 km päässä kotoa.
    [​IMG]

    Sitten tien päälle ja parikymmentä kilsaa alle. Ajamalla vielä kotiin!

    Osamyyjän kanssa olikin puhetta, että oisko lie vain ollut huono osa tms. kun kuoli niin nopsaan.

    Tästä motivoituneena aloin laittamaan etuloksua paikalleen. Etuloksua, jonka siis kaivoin juhannuksena -23 mummulasta talteen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Liimaa leikkaa:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Etuloksun sain kutakuinkin leikottua ja kiinnikkeitä miettimään. Vanhat pakoputkiklemmarit mitkä lie keksinnöt pöydälle ja pala lattarautaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sopii tyyliin ja on tukevat.

    Koitti pääsiaismaanantai ja aamulla sitten vesisateessa treenille. Kausi oli aloitettu joten nepparilla mentiin. HIENOSTI käyntiin ja mahtavasti toimi. Sen verran tuo vaan vatkaa, että etuvalo irtosi tehdashitsauksesta, mutta onneks oli SA INT vyö mukana, nippuside + rautalankaa ja vanha meisseli, joilla saatiin väliaikais pysyväisratkaisu kiinnitys valolle. :D
    [​IMG]

    Taas, sopii tyyliin ja en tuota viritystä pois ota, kerta pysyy paskat paikallaan :D

    Vesisaderetken jälkeen pyörä alkoi näyttää sellaiselta, kuin sen kuuluukin:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämä on kyllä huikea vehje. :cool:

    Hienosti mahtuvat myös saman katon alle nämä harrasteetkin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    isalmela, Gary Grand, TwistOla ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Turvallista matkaa. :)
     
  7. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Kiitos vain! :)
     
  8. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Torstaina ajelin Pököllä töihin n. 70km työmatkaa kun alkoi rötäämään 20km ennen määränpäätä. Kesänopeuksia n 105km/h ajelin.

    Ajelin töihin saakka ja annoin mokoman seistä työpaikan pihassa päivän ja kotiin lähtiessä todella vaivalloisesti käyntiin. Kävi kolmella, joskus kahdella. Ajattelin, että tulppahan sieltä on mennyt, mutta eipä ollut. Tulpat vaihtelin sitten kotosalla, ei auttanut ja sitten rupesin enempi katsomaan. Kurkkasin jäähdytinnesteisiin ja kappas, siellähän olikin nesteet tutustuneet toisiinsa. :D Perjantaina sitten soittelin romu-ukkoja läpi ja sain tietää hyvityshinnat.

    Auto myyntiin lauantaina kokeiluna ja oli tunnin myynnissä, kun joku sen haki pois. Ennen sitä olin antanut jo talvirenkaat isoveljelle trailerin alle.
    Autosta sain tuplat mitä maksoin, vaikka hyvinkin selkeästi, ellen jopa rumasti sanonut miten huono auto on ja mitä vikaa siinä on (=kaikki). :D Ostaja kuulemma korjaa viat ja flippaa eteenpäin. Good for him. Ajatuksena oli kokeilla nettiauton kautta myymistä, ettei tarvis purkaa mitään irti autosta ja se suunnitelma olikin ihan jeppis tällä kertaa.

    [​IMG]

    Kun oma päivystys- ja työmatka-auto oli myyty, otin Pacun sitten eilen tallista ulos ja pesin säilönnän aikana tulleet pölyt pois, sillä tänään alkaa ajokausi!
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Kustom STW, Kalja imuri, isalmela ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Jo vain. Onhan se mukavaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    isalmela, Kustom STW, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!