Pääsylinterikö mennyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ValiantMan, 22.7.2008.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    GM farkun jarruongelmat jatkuvat. Akuaan vaihdoin jumittuneeseen satulaan uudet kumit ja hoonasin sylinterin. Ilmauksista huolimatta poljin painuu aika syvälle ja välillä kuuluu puhiseva ääni, niinkuin vuotavasta kalvosta tai jostain. Ilmaus tosiaan onnistui mielestäni ihan ok, vaikka kesti todella pitkään. Veikkaan, että pääsylkkä haukkasi ilmaa satulan vaihdossa, kun koitin saada männän pois pumppaamalla. Olisko tässä voinut jokin pääsylkässä antaa periksi ja vuotaa nyt? Jarrut kyllä toimii, ehkä hiukan vaisummin kuin aiemmin, mutta katsastus on edessä.

    Miten hankala on korjata pääsylinteri, kun ei ole ennen pääsylkkää avannut?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Osta uusi. Maksoin dieseliin uudesta SWT:ssä 58€ . Korjaussarja maksaa 28-35€ .

    Mutta ilmaa ensin. Olet luultavasti sössännyt ilmaa järjestelmään. Kun poljet kovaa nippa kiinni, ilma menee mikrokupliksi - vähän kuin limussa. Kestää, ennnen kuin muuttuvat taas tavan kupliksi . Sinuna ilmaisin lisää.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kun korjaa/laittaa uuden pääsylinterin, niin on tärkeää että se ilmataan ennen asennusta.

    Ensin laitetaan sylinteri ruuvipenkkiin kiinni laippaosasta vaakasuoraan.

    sitten tekee/lainaa jostain 15 senttiset jarruputkenpätkät jotka laittaa pääsylinteriin kiinni ja taivutetaan ne säiliöön nestepinnan alapuolelle. Sen jälkeen pumpataan jollain kepillä sylinteriä pohjaan asti kunnes ei pulputusta ole havaittavissa. Sitten vain sylinteri kiinni autoon, ja ilmausputket irti ja auton omat jarruputket paikoilleen. Nestetä ei juurikaan ehdi valua ulos, mutta kannattaa suojata paikat vaikka sanomalehdillä.

    Sitten vain normaali ilmaus.

    Näin tein itse pariviikkoa sitten ja homma onnistui kerralla.

    Tuossa linkissä lisää aiheesta

    http://finnshark.com/forum/showthread.p ... 4sylinteri
     
  4. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Paha sinne on saada lisää ilmaa (olettaen, että järjestelmä ei vuoda pääsylinteristä), ellei sitten ilmausruuvi vuoda kierteestä. :-? Neste oli kyllä sellaista ilmauksen loputtuakin, että mikrokuplia saattoi jäädäkin. Voisihan sitä koittaa vieläkin ilmata. On vain tosi kypsää touhua tahkota poljinta ja käydä kurkkimassa takaiskulla varustettua letkua. Pari litraa jo pumputtu järjestelmän läpi! Eikä nestettä voi kaiketi edes käyttää uudestaan. :mad:
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tein nuorna poikana jarrujärjestelmän uusiksi. Uusipääsylkky, uudet putket, uudet letkut ja uudet pyöräsylinterit. Ja tietenkin pääsylkky jäi ilmaamatta..

    Joo ilmasin kaksi/kolme päivää sopivilla tauoilla. Käytin puhtaan nesteen uudestaan, ei se miksikään mene, jos samana päivänä sylkkyyn kaataa ja ilmanipasta ottaa pois. Annoin seistä ja takaisin.

    Eli poista vain se paskainen neste ja kierrätä se loppu.
     

Kerro tästä muillekin!