Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niinpä, ja siinä on hitaamman paha pyristellä. Se mitä mä ajoin takaa on, että noi katupyörät ei oo kovin hurjia lähtemään paikaltaan. Parhaat pyörät jossain Kiikalassakin menee jotain 1.8 sekunnin 60 jalan aikoja kun ripeimmillä autoilla pääsee 1.6 sekan puolelle, ja ongelmana niillä on helpommin joko sutiminen tai keulinta jolloin tiukassa kisassa peli on välittömästi menetetty. Lähes kaikki pyörähemmot on sitä mieltä, ettei autolla voi pärjätä pyörälle lähdössä, mutta noi katukisoissa ajetut tulokset puhuu kyllä sen puolesta ihan kellotulosten kera, että voi.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kattelin jokune aikaa sit TopGear-dvdpätkän (1999-vuoden), jossa uus porsche (mikä lie malli, en oo perehtyny) ja joku pyörä ajoivat radalla keskenään kilpaa ja se porsche kyl voitti sen pyörän parilla vajaalla sekalla. pyörä voitti kyl alkukiihdytyksen mut sit pitemmän päälle porsche ajeli mutkat ym nopeemmi ja voitti.
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Nostan hattua RR-kuskeille, todella kylmäveristä ja "meisseliä" vaativaa hommaa kun mennään iso kovaa mutkaradalla. Vaativampaa kuin autolla kokemuksen rintaäänellä. Autolla voi ajaa sorallekin ja selviää naarmuisilla vanteilla. Pyörällä jos soralle lipsahtaa niin mukkelismakkelis on liki välttämätön.

    Olen ollut kärräämässä Hiacella parinkin "kokeneen" kaverin prätkiä Ahvenistolta kotio ja kerran Alastarosta.. :sad:
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä tiijän ainakin erään mossen tästä mutsin ja faijan läheltä joka pesee about kenen tahansa bomberwannaben mopedit. :smile:
     
  5. Joskus jos autoilijan on mahdollista kokeilla prätkän kiihtyvyyttä, niin lämpimästi suosittelen, että tuo aina niin ihaillun Hayabusan sijaan ottaa alleen Vmax:in. Siinä on nimittäin pippeliä isommallekin miehelle :smile: Ja kiihtyy erittäin mukavasti. Huippunopeus ja ajettavuus 200 vauhdissa tosin ovat jo vähän sitä sun tätä, mutta kokemuksena ehdottomasti kokeilun arvoinen. Ja kuulostaahan se vähän enemmän ameriikanraudalla kuin nuo rivi4koneet.

    ....silti aina löytyy joku joka on nopeampi.
     
  6. Joskus jos autoilijan on mahdollista kokeilla prätkän kiihtyvyyttä, niin lämpimästi suosittelen, että tuo aina niin ihaillun Hayabusan sijaan ottaa alleen Vmax:in. Siinä on nimittäin pippeliä isommallekin miehelle :smile: Ja kiihtyy erittäin mukavasti. Huippunopeus ja ajettavuus 200 vauhdissa tosin ovat jo vähän sitä sun tätä, mutta kokemuksena ehdottomasti kokeilun arvoinen. Ja kuulostaahan se vähän enemmän ameriikanraudalla kuin nuo rivi4koneet.

    ....silti aina löytyy joku joka on nopeampi.
     
  7. Joskus jos autoilijan on mahdollista kokeilla prätkän kiihtyvyyttä, niin lämpimästi suosittelen, että tuo aina niin ihaillun Hayabusan sijaan ottaa alleen Vmax:in. Siinä on nimittäin pippeliä isommallekin miehelle :smile: Ja kiihtyy erittäin mukavasti. Huippunopeus ja ajettavuus 200 vauhdissa tosin ovat jo vähän sitä sun tätä, mutta kokemuksena ehdottomasti kokeilun arvoinen. Ja kuulostaahan se vähän enemmän ameriikanraudalla kuin nuo rivi4koneet.

    ....silti aina löytyy joku joka on nopeampi.
     
  8. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Pohojan maalta löytyy sellaanen katu kupla että oli orimattilan pojat ihmeissään kun zx12r kawalla sille jäi :lol:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Willow Springs 1990:
    Chevrolet Corvette ZR-1 - 1:37
    Yamaha FZR 1000 - 1:33

    Willow Springs 2002:
    Chevrolet Corvette Z06 - 1:34,2
    Suzuki GSX-R 1000 - 1:26,6

    Loivassa turn 7:ssa suzalla vauhtia 260 ja vetellä 190.
     
  10. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Täytyy taas mainostaa kuinka Sukisuki Gsx-r750 jäi motarilla, ittellä oli vauhtia n180 päästin sen ohi ja ajattelin koittaa onneani, lährin perään ja sukisuki rupesi kiihdyttelemään mutta ero ei kasvanut yhtään. Loppujen lopuksi sukin huiput(240) tuli vastaan ja menin heilutellen ohi. Tämä nyt ei vastaa tietenkään sitä paikaltaan lähtöä, siinä minulla ei olisi mitään mahkuja tollasellekaan vehkeelle. Mutta vitutti sitä äijjää kuitenkin. :grin:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosiasia on,että noi paikaltaan kiihtyvyydet on perusprätkäkuskin taidoilla kaukana niistä mitä jollekin hayabusalle on saatu kun asialla on ollut huippujannut ja silloinki kokeiltu aika hiton monta kertaa,mutta räikkäshifteristä autoa osaa typerämpikin kaveri käskyttää lähelle ideaalia. Sitäpaisti mopedeilla homma loppuu siellä missä jollain kunnon "hieman kutitellulla" v8:lla vasta heitetään isompaa vaihdetta sisään=puhun huippunopeudesta,sillä käytännössä kukaan ei aja yli 3:a markkaa moottoripyörällä(tutkanopeus) ilman että on pultattu kiinni ohjaustankoon(kokeilkaa ensin ennenkuin muuta väitätte).

    Toisaalta myönnän että suurimmassa osassa näissä rätkä vs.auto -mittelöissä auto saa turpaan,sen verran moottoripyöriltä yleensä löytyy tota ohituskiihtyvyyttä,mutta toisaalta topikin alkuperäiskysymykseen vastaten: Suomen nopein katulaillinen auto jättää Suomen nopeimman katulaillisen moottoripyörän
     
  12. HEMI

    HEMI 1st gear

    Vähän ruvennu taas toi aihe ronsyilee puhutaan mutka ajosta ja huipuista ois vissiin nimettömän pitänyt tarkentaa tota kysymystä. Mutta varttimaililla ajettaessa kilpaa niin kyllä noita autoja on ihan kiitettävästi jotka pieksee pyörät ihan katulaillisilla kumeilla.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kattokaapa semmonen filmi kun ghostrider 2 goes wild. Tämä kaveri ainakin ajaa mutkaan 200km/h haybusalla. Parasta filmissä on kuitenkin kesämoottorikelkka. Kelkkaan laitettu suksien tilalle pyörät.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Moottoripyörien "etuna" on kuitenkin se, että aivan kuka tahansa voi käydä ostamassa kaupasta sellasen kikottimen joka kulkee liki yhtä kovaa kun ne nopeimmat autot. Ja omaa silti suuren käyttövarmuuden sekä on taloudellinen.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    No juu, kyllähän Suomessakin on sellaisia autoja jotka pärjäävät moottoripyörille, mutta jos tosissaan ajatellaan niin ei mikään auto voita pyörää osaavan kuskin käsissä ei kiihtyvyydessä ei huipuissa. Itse olen nähnyt kun vakio Hondan 900Fireblade kiihdyttää Hävittäjä Hornettia vastaan ja Honda ei hävinnyt paljoa kiihtyvyydessä, oli vaan hurjan näköistä.. Ja ne autot on virettyjä ja pyörät on vakioita, mutta jos pyörään laitetaan vähän lisää viripalikkaa niin ei saatana, ei enää olis Hornetillakaan asiaa.. Uskoo ken uskoo mutta näin asia on. Ja EI herneitä nenään, herneet kuuluu soppaan!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoh hoijaa, mäkin oon nähny ku ufo kiihdytti kilpaa hayabusan kanssa ja se voitti, kumpi ? En mä tiiä ku ne näytti ihan samanlaisilta !
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mikään auto ei voita pyörää osaavan kuljettajan käsissä... hehheh. Käsittääkeni vieläkin maailman nopein varttimaili on 4 pyöräisen nimissä??? Saa olla melkoinen Wayne Lawson jotta pieksee Firebladella Nitroputken. Voi rassukkaa pitäiskö sunkin laskeutua sieltä pilvilinnasta ja tulehan edes katsomaan GTI&V8 päiville kuinka ne vehkeet kulkee.

    Tältäkin palstalta löytyy vehkeitä, jotka pärjäävät pyörille niin kiihdytyksessä kuin huipuissa. Eräskin blueoval mies on jopa näyttänyt närhen munat jollekin pyöräkuskille - kertokoot itse jos tykkää.
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikös noi ghostriderit ja getawayt oo kuitenkin elokuvia ja niitten tarkoitus on tuoda rahaa ja mainetta ja kunniaa näille mister äksille. Älkää rakkaat ihmiset sotkeko niitä todellisuuteen.
     
  19. Futurage

    Futurage Gearhead

    Muutama iso pyörä on tullut tien päällä jätettyä.2001 Kawasaki Ninja huippunopeudessa...eikä ollut suora tie.Eroa oli loppujen lopuksi kävelyvauhdin verran.Tosin on myönnettävä että kaveri oli vaihtanut pyöräänsä aavistuksen tiheämmän välityksen joten on mahdollista että moottori kävi rajoittajaa vastaan.Joka tapauksessa nopeusmittari oli ollut pohjassa(300).Ja oli sillä kyydissä selkärepun kokoinen matkustajakin...eipä se taida kyllä huippuun vaikuttaa.Ja sitäpaitsi oli mullakin matkustaja mukana.
    50 nopeudesta 250 kiihdytettäessä lievään ylämäkeen Yamaha 1000 Thunderrace veti kaulaa noin 5 metriä.Perskeles että harmitti...
    900 CBR ei pärjää niin sanotusti lainkaan paitsi paikaltaan lähtiessä.
    Autossa on alla on normaalit katurenkaat joten liikennevaloista en pyörille pärjää alkuunkaan sutimisen takia.Mutta katsotaas ensi kesänä, tarkoitus on hankkia taakse Drag Radialit .
    Mutta jo viime kesänä kun vauhtia on yli 50 niin isot superpyörät saivat erittäin tiukan vastuksen...ja se on hauskaa se! Pyörämiehilläkin ( ovat oikeasti useimmiten oikeita riemukkaita speed freakkeja - yllättävää kyllä..) on hauskaa.Vai mitä tykkäätte seuraavista kommenteista: " mitä JUMALAUTA sulla on tuolla pellin alla" ( 900 CBR) tai " mää jo luulin että nyt nyt se ei kyllä enää pysy mukana mutta kun mää kattoin peiliin niin sieltä se vaan jumalauta tuli" ( Kawasaki Ninja).
    " Enhän mää nyt tällä pysynyt alkuunkaan perässä" ( 900 CBR).
    " En ois ikinä uskonu" ( Yamaha 1000 Thunderrace)
    " Ei vittu - kuinka VOI auto kiihtyä tällä tavalla" ( Yamaha R1:n kuski auton kyydissä).
    Ja kyseessä on todellakin vain keventämätön, katusivistynyt, ahtamaton, pumppubensalla käyvä, sähkösohvalla, sähköikkunoilla, äänieristeillä, hyvillä musiikkilaitteilla varustettu ahtamaton vuoden 1962 tekniikkaan perustuva Ford pikkulohkomoottori.No, kulkee kyllä kohtalaisesti, tällä koneella käyty vain kerran stripillä Porissa 2003.Tulos sutien 11,5 / 200 erinäisten pikkuongelmien siivittämänä (mm.60 ft 1.85 s).5 vaihteinen manuaali.9" 4.11 perä.
    No, katsotaas tänä kesänä.Hydraulirullanokka ja kannet on nyt myyty ja tulossa on asteen terveellisempiä tuotteita.Tehoa pitäisi löytyä 560-590 hv.Auto painaa 1380 kg ilman kuljettajaa. Eihän autolla teoriassa pitäisi olla teho/painosuhteen perusteella pyörää vasten mahdollisuuksia mutta käytäntö on osoittanut toista.
    On selvää että pyörän teho/painosuhde heikkenee ratkaisevasti kun kyytiin astuu kuljettaja( itse asiassa melko välttämätön varuste). 200 kg pyörä muuttuukin äkkiä 285 kiloiseksi.Ja mikä mahtaa olla voimansiirron tehohäviö.
    Lisäksi 6-8 litraisen V8 moottorin vääntökäyrä on laakea joten moottori tuottaa korkean tehon laajalla alueella.Näin ei voi olla 13 000 kiertävässä 1 litran pannussa, vaikka ne teknisesti ylivoimaisia ovatkin.
    Lähden tästä reissuun muutamaksi päiväksi etten ehkä pysty vastaamaan mahdollisiin tuleviin ( jopa epäuskoisiin...?...)kommentteihin mutta palataan asiaan hieman myöhemmin.Niin, autossa ei muuten ole ilokaasuja..hmmm...pitäisiköhän harkita...
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    no niin tässä se blueoval mies astuikin jo esiin... :grin:
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!