Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin just heti tuli herneet!:( No tulkaa koittaa viivoja mun kanssa, mulla on Busa ja siinä melkein kaikki viripalikat mitä voi yhtä aikaa pyörään laittaa niin kokeillaan miten ne mopot kiihtyy.
    Ja mainittakoon että mulla on Firebird -89 joten en kirjoittele tätä vit*uillessani..
     
  2. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tuttu prätkäkaveri Tomi kertoi seuraavan hykerryttävän tarinan:
    " Olin muutama vuosi sitten Saksassa lomareisulla uudehkolla, sen ajan tehokkaimpiin kuuluvalla superpyörällä
    (siinä taisi olla Tomin mukaan 130 hv).Ajelin moottoritiellä iltahämärissä ja eteen tuli tietyö jossa yksi kaista oli suljettu, 2 käytössä ja 60 rajoitus.Ajoin oikeanpuoleista kaistaa tasaista kuuttakymppiä.Vierelle lipui hiljaa takaa 911 Porsche ja jäi siihen vierelle.Ihmettelin hieman tilannetta mutta katsoin vain eteenpäin.Kun Porsche ei häipynyt viereltä mihinkään katsoin hieman ärtyneenä autoon.Sisällä oli vanhempi herrasmies puku päällä, valkoinen paita ja kravatti.Ajattelin että mikähän ihme tyyppi toikin on. Katsoin toisen kerran Porschen sisään ja se äijä näytti vasemmalla kädellä kahvan kiertoliikettä. Voi vittu mää näytän sulle suomalaisen närhen munat ajattelin. Vähän matkan päässä tietyö loppui ja kolmas kaista aukeni. Vaihdoin muutama kymmenen metriä ennen kakkosen pesään ja tietyön loppumista osoittavan liikennemerkin kohdalla väänsin hanat kaakkoon.Porsche jäi ehkäpä 4-5 metriä ,mutta kun vaihdoin kolmoselle väänsi se väkisin ohi ja alkoi kasvattamaan välimatkaa.Kiihdytin täysillä huippunopeuteen( noin 270 kai) asti mutta Porsche veti vain kaulaa ja häipyi lopulta kokonaan näkyvistä.Ajoin muutaman kilometrin huippunopeudella mutta en nähnyt sitä autoa enää koskaan".
    Nyt Tomilla on Yamaha R1( 165 hv 170 kg suunnilleen) ja viime kesältä jälleen Saksan matkan muistoja.Ei jäänyt autolle toiseksi tällä kertaa mutta erään Porsche Boxsterin kanssa oli kuulemma äärimmäisen tiukkaa kisaa.
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    busamies on hyvä ja tulee kiihdytyspäiville Alastaroon, siellä ei tarvi jossitella, useimmiten uho muuttuu punaksi poskilla.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juuri tämän takia en ole osallistunut millään pyörälläni mihinkään kiihdytys kilpailuihin, jos ja kun siellä voittaa jonkun loppuun viritetyn auton niin ei saa muuta kuin vihamiehiä, ja sitten aletaan keksiä kaikkia selityksiä.. Sad But True. Enkä aio osallistua nytkään, minulle riittää se että itse tiedän että pyöräni voittaa lähdöissä!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei muuta ku onnea tuonne liikenteeseen!!!kun ei vaan sattus mitään.
    Ite olen jonkun verran käyny kapinoissa suttaileen vaihtelevalla menestyksellä mutta koskaan en oo vihamiehiä saanu sillä että,lähdön oon voittanu.
     
  6. bbl

    bbl 1st gear

    Miten voi väittää että mopolla on vaikeempaa kiihdyttää kuin autolla?! Pito-ongelma on selvästi pahempi autolla. Jo 20 vuotta vanhat tonniset kyykyt menee nollasta sataan nopeemmin kuin mikään katuauto, kukaan ei saa katuautoa kiihtymään sataseen kolmessa sekunnissa, kun pito ei riitä. Mopolla se on helppoa kun ykkönen riittää siihen sataseen, ja sutiminen on vaan kevyttä mustaa viivaa asfalttiin, mikä ei heiluta pyörää.
    Väittäisin että kukaan joka väittää että moottoripyörä ei pärjää autolle, ei ole ajanut moottoripyörällä.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbl 2004-02-16 23:17 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    huh huh. Jos kiihdytyspäiviltä saa vihamiehiä pitää olla todellinen kokovartalo kyr#pä. Monilla harjoituspäivillä on tullut vedeltyä ja en ole saanut yhtään vihamiestä - päinvastoin, radalta on tullut hyviä tuttavuuksia. Ei se ota mun itsetuntoon jos häviän vakiolle moottoripyörällä stripillä. Joku voi ottaa itseensä, mutta sitten ei pidä radalle tulla lainkaan. Kuten sanottua, jokaiselle pässille löytyy kuohitsija, jopa sinulle nimetön.
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    no eipä nuos harjootuspäivillä ja esim porin kisoissa oo montaakaan kärkipaikkaa pyörille mennyt vaikka niitä on 10 kertaaa enemmän ku autoja ja mukaan lasketaan KAIKKI autot?myös streetmanit.ja mitä tulee nimim bbfordin mainitsemaan musse vs hayabusha lähtöön,näin sen itsekkin ja sain vielä kuulla herrojen kommentit het lähdön jälkeen varikolla.ja sen verran että kyseessä oli liimaamaton airport-track,joten katusliksistä ei juurikaan autuutta.busha oli ennemmin maalissa mutta HETI kennojen jälkeen(n 0,01sek)musse paineli ohitte.varikolla motomies tuumas mussen vieres että "ei auta vaikka olis rataenkka autolla,motolla se piestään.onhan tää nopein pyörä."musse mies tuumas että tos sun kaistalla on tollaanen huilu raita,eli pitoa sulla oli.sitten osoitti omaa kaistaa,100-150m PIKIMUSTAA 50cm leveetä viivaa kaksin kappalein...ja lisäs että ajattele jos olis musse napannu pitoa!motomies katto rataa hetken,aikakorttia,rataa,aikakorttia ja veti kypärän päähänsä ja lähti renkaat ulvoen pois!jaa että kumpiko veti herneet?voittaja!kun ei itsetunto kestä niin ei kestä.
    jaa että 200kmh kurviin?riippuu kurvin tiukkuudesta!!!!!
    turha aihe mutta oli pakko kommentoida.
     
  9. Zakke

    Zakke 1st gear

    Keskimäärin valkoiset sedan Ford mondeot on kovia lähtijöitä. Harvasen kerran on mikään hyjabusmasha tai isolohko Chyvrolet jättänyt ko. autoja. Kovimpia ovat sellaiset, joissa kuski on pukeutunut siniseen turvapukuun ja katolla on vilkkuva spoileri sekä kyljessä siniset ralliraidat.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

     
  11. coronetti

    coronetti 1st gear


    käsittääkseni 3sek alitus onnistuu nelipyttysiltä katuautoiltakin...
     
  12. Napu

    Napu 1st gear

    "keskiverto "katuauto" saa puskea ulos joku 1100hv jos auto painaa n.1200kg jotta tehopaino suhde olisi sama !!"

    Keskustelussa ollaan pidetty Hayabusaa nopeimpana pyöränä. Tehoa siinä on 175hv ja
    painoa 217kg eli 0,81 hv/kg.
    Vertailuna katuauto 800hv/1350kg eli 0,59hv/kg, mutta molempiin tarvitaan kuski,
    jos hän painaa 100kg niinkuin miehet yleensä
    on teho/paino suhde molemmissa sama 0,55hv/kg
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On noi teoriat tehopainosuhteiden osalta mitä tahansa, niin se aikakortti se on jolla noi hommat ratkaistaan. Ainakaan mua kiinnosta vaikka siinä rikkopensaassa olis 5 hv per kilo jos se jää. Mulla oli moottorissa 780 heppaa ja paino pikkasen päälle 1500 kiloa. Kaikkea tehoa ei koskaan saatu hyödynnettyä, mutta paras aika oli 9.69/227.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    hyvä huomio.2002 ennen vaasan vimppaa kisaa huhuttiin jostain kauheesta turbo hayabusasta ja se jäi mun katuautolle vaan vähä yli puolisekkaa.ja kaikki jotka puhuu muka katuautosta ovat vain tietämättömiä.malibulla viittii ajaa sateellakin mut prätkällä se ei taida olla kivaa.mä kerran kuskasin yhtä jannua joka oli voittanut prätkäpuolella koko cupin 10 sekan pyörällä ja mies huusi ,kilju ja nauroi ku hullu koko matkan ku vedettiin ylämäkeen pientä testiä ennen kisaa.no,kaikki jotka on edes niin lujaa ajaneet tietää miltä se tuntuu,puhumattakaan nopeemmista vehkeistä.p.j
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Et ole vissiin koskaan ole ollut edes katsomassa lentokenttäkisoja tms.

    Aika harva kaveri saa pyörän lähtemään paikaltaan hyvin. Yleensä ne "nyykähtää", keulii tai sitten vaan sutii.

    Auto, jossa on alusta hyvä ja kunnolliset renkaat (ja tietysti tehoa) rykii kunnollisia lähtöjä vaikka aamusta iltaan.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,pitää jatkaa.napulle toi hyvä huomio.ei se pyörä yksin mee mihinkään.mun katuvessa meni 9,62/228 ja painoo lähemmä 1600kg.ei sitä testattu tai mitään,ajeltiin huvikseen sen mitä lähti ja suurin osa kadulla.ja se honda blackbird jäi kyllä ihan oikeesti.eihän sillä voi olla mahkuja ko toisella metri kumia auton alla.p.j
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    hyvä huomio.2002 ennen vaasan vimppaa kisaa huhuttiin jostain kauheesta turbo hayabusasta ja se jäi mun katuautolle vaan vähä yli puolisekkaa.ja kaikki jotka puhuu muka katuautosta ovat vain tietämättömiä.malibulla viittii ajaa sateellakin mut prätkällä se ei taida olla kivaa.mä kerran kuskasin yhtä jannua joka oli voittanut prätkäpuolella koko cupin 10 sekan pyörällä ja mies huusi ,kilju ja nauroi ku hullu koko matkan ku vedettiin ylämäkeen pientä testiä ennen kisaa.no,kaikki jotka on edes niin lujaa ajaneet tietää miltä se tuntuu,puhumattakaan nopeemmista vehkeistä.p.j
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja mitä tulee tuohon pyörän keulimiseen lähdöissä niin iskareita kun vähän simmittää uusiks ja clickereillä säätää loput, niin kyllä keula pysyy maassa vaikka kuinka kovassa kiihdytyksessä. Ja takarengas ei lyö tyhjää kun on oikean levyinen ja tarpeeksi pehmeä seos, ja vielä vähän viripalikkaa ja muuta pientä säätöö niin ei autosta ole vastusta kiihareissa.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Missä ne ajat on mitkä tuon todistaa? Mulla ja Paulillakin on jotain esittää autoista, mutta katupyöriltä se näyttö vielä puuttuu. Jos nyt kattelee vaikka sitä hurjaa jonka turbokawa oli VM:ssä hetki sitten, niin se tais mennä varttimailin johonkin 9.5:n huitteille. Siis kaks kymppiä kovempaa kun mulla ja vauhtia 30 kilsaa tunnissa enemmän. ei tartte mikään aimo ruudinkeksijä ola kun tajuaa, että alussa menen minä karkuun, mutta lopussa tuo menee ohi, että pölähtää.
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    On se kumma kun motoristit inttää vastaan vaikka aikakortit kertoo totuuden ja onhan noitä autojen voittoja nähty vaikka kuinka monta kertaa. Tää on vissiin ylitsepääsemätön juttu motoristeille.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!