Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän näistä ole turha väitellä. Myöskään kenenkään on turha lätistä mistään viritysasteista, vakioista, renkaista, pinnoista yms. Alkuperäinen kysymyshän oli, että löytyykö autoja, jotka antavat vastusta pyörille. Vastaus tähän: ON. Keskustelu saavuttanut tarkoituksensa, vastaus alkuperäiseen kysymykseen löytyi. kiitos niille, jotka toivat FAKTAA keskusteluun. Piste.

    Ja vielä oman lusikkani heitän soppaan:

    Suomessa on varmasti paljon (mikä kenenkin mielestä on paljon, kaikki on suhteellista) autoja, jotka pieksevät paljon pyöriä, ja myös on paljon pyöriä, jotka pieksevät paljon autoja.

    Mikä vehje sitten on se "kaikkien nopein", siihen on vaikea löytää vastausta. "Nopein" kun on laaja käsite... 0-100km/h? 0-200km/h? 50-250km/h? 0-300km/h? 0-60ft? 0-400m? 0-1000m? 0-1609m? Huippunopeus? Ratakierros? Se kuitenkin on varmaa, ettei ole olemassakaan yhtä ainoaa vehjettä, joka olisi näissä kaikissa nopein.

    Jos on pakko vääntää nopeudesta, niin menkää radalle (oli se sitten suora tai mutka) ottakaa aikaa tai tutkalla huiput ja vertailkaa niitä.

    Arvailuilla on turha perustella mitään väitteitä. Väitteitä on turha tehdä, jos niitä ei voi perustella. Perusteluna "Mun kaveri teki sitä-tätä-ja-tota" on aika heikko. Mitattu aika/nopeus on jo parempi.
     
  2. NHRA

    NHRA 1st gear

    Joo, ja mun Chryschevfordodge ainakin pesee kaikki maailman moottoripyörät. Ainakin jääradalla. Tai jos ei siellä niin junanradalla. Tai jos ei siellä niin...

    Ei helevata, kauheeta katsottavaa kun aikuiset (?) ihmiset riitelee tällaisesta asiasta. Suomesta löytyy pirun nopeita autoja, ja pirun nopeita pyöriä. Ja sitten vielä nopeampia autoja ja pyöriä on Esson baarit pullollaan.

    Kehotankin nyt kaikkia nopeiden autojen (mulla ei ole nopea kun ei se mene edes alle 12 sek vartilla) ja nopeiden pyörien omistajia osallistumaan ensi kesänä erilaisiin ajotapahtumiin. Niitä on varmasti tarjolla ihan riittämiin, oli kyse sitten suoraan ajosta tai mutka-ajosta. Siellä on hyvä näyttää oman menopelin kulku. Ja vain siellä voidaan nämä paremmuudet ratkoa järkevästi. Tää nettihuutelu ei johda kuin herneiden loppumiseen kaupoista.

    Prkle kun taas piti avautua.... :grin:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: NHRA 2004-02-18 08:43 ]</font>
     
  3. Piit

    Piit 1st gear

    ..jep jep,o niin iso nenä mulla että mahtuu paljon herneitä !!! :wink:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,takaparkkiin vaan jollain tehokkaammalla katuautolla.eihän tommosis kisois näy kunnon katuatutoja.ritola kokeili muttei sillon ollu mitenkään erikoisen viree.vuorisen sauli on ajanut 9.45 katuautolla jolla sattais pärjätä liikenteessä vähä aikaa muttei sitä näy.mun vessalla ajettiin 3-4000(ei oo trippimittarii)kesäs +6 kisaa joista voitin 4 ja aika 9.62.kesän muuten vietin rannalla aurinkoa ottamassa ja uimassa.auto paino 1550 ja kuski 115kg.
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Voi helewetin perse. Mistähän tuokin "varma" tieto on peräisin? Ite oon ainaki ajellu 11 sekan aikoja katuautolla kymmenesosalla tuosta. Olen kai ollut poikkeuksellisen onnekas? Tai jospa varttimaili oli lyhempi aiemmin? Mitä taas alkuperäiseen aiheeseen tulee niin tärkeintähän ei ole voitto vaan ylivoimainen voitto :lol:
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hei, mutta toi tietohan on ihan kiva, niin osaa suhtetuttaa sitten kun on omia laitteitaan myymässä. Mä ajattelin, että jos tosta kympin katuautosta pyytelis jotain 40000 euroa, niin joku vois ehkä mainita jotain hinnan kohdallaan olosta, mutta mukava tietää, ettei näin ole. Tossa kun puhuttiin 11 sekan autoista, niin ehkä sitä vois pyytää pikasen enempikin?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2004-02-18 11:34 ]</font>
     
  7. coronetti

    coronetti 1st gear

     
  8. coronetti

    coronetti 1st gear


    et tartte turboo... anna niitte herneitte vaikuttaa kasään ja si pieraset kunnol... eikä tartte välijäähytintä.

    ja täst ei saa ottaa lisää herneit.. peace
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Tuleppas Piit kokeilemaan hajabusalla katurenkailla meiränkylän peltoradalle, niin katotaan kenen kone kulkee!
     
  10. v8rulez

    v8rulez Gearhead

    tätä keskusteluahan alkaa olla jo hauska lukea
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    koita nyt hyvä piit tajuta että se renkaan koko vaikuttaa jotakin.niinku jykä selitti pehmeän sliksin kumipinta pureutuu asfaltin epätasaisuuksien aikaansaaden ns.hammasratasilmiön.mitä luulet kummat pitää paremin:kaksi 480 millista vai yksi surinmahd.katusliksi minkä pyörään saa.larry "spiderman"mcbride ajanut ainoon vitosen pärrällä(hullu)mut autolla näkkileipää.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    sitäpaitsi eihän lambo diablo,eli siis rytsölän kohuauto vartilla mene kuin 13 pintaan.että kohu ja kohu.mutta kovia on mopopojat ottamaan herneitä nenuun jos autolle häviää.Näköjään tälläkin palstalla.oottepa huvittavia mopoilaijat jos noin paha paikka se on..hehhheh;)
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos rr-pyörät ovat nopeimpia moottoripyöriä maailmassa ja formula 1:t nopeimpia autoja, niin formulasirkuksen hitaimmat tallit ajavat saman radan, esim Barcelona, yli 15 sekuntia parempia kierrosaikoja! Suumahheri siis yli 20 sekuntia nopeammin!
    Fysiikan lait siis pätevät. Autojen 4:ssä pyörässä on enempi tartuntapintaa ja autolla voidaan ajaa kovempaa kurveihin, kurveissa, ja kurveista lähdettäessä ja saadaan myös tehokkaammat ajolinjat.
     
  14. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Hahaa ja mä oonkin ajanut Kubota STa 30:llä kauha ylhäällä polkupyörän ohi, eikä aikaa/matkaa tuohon mennyt "rintarinnan"-tilanteesta kuin about 30s./250m.

    Repikää siitä [​IMG]
     
  15. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Näin on. Ja Fysiikan lait ovat mukana myös kiihdyteltäessä, ei mopo kuski pysy satulassa, kun taas autossa istutaan tukevasti köytettynä kupissa.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, etenkin pitkässä ylämäessä saa olla tosi kova kuski joka pyörällä pärjää.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Saattaa muuten aerodynamiikkakin "vähän" liimata sitä vormulaa tiehen kiiini.
     
  19. f-85

    f-85 Gearhead

    Lisää verta myllyyn. Fyyran takaluukusta lehessä, kisailija Rautio kertoili jenkkilän pyöräkisoista. Siellä isot pojat ajelee "katupyörillä" ja katurenkailla seiskan aikoja 315 lopuilla. Saapi olla pidot kohillaan.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    veekasista voi lukea kun rapakon tosella puolen "katuautot" ajaa 6s ja +350 loppuja.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!