Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Katu-auto ei mikään matkahuussi.....
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä niitä noin nuorenakin on ..nimenomaan Huippukuskeja...aloittavat esim. kartingissa jo 5 vuotiaana....
    ollakseen hyvä kuski ei tarvii antaa rakentavaa kommenttia...
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kattokaas fhra:n sivuilta tulokset kadunmiehen kiihdytyspäiviltä.
    tais auto voittaa nopeimman ajan vaikka mukana nos:lla terästetty mp.
    eli muutetaanpa aihe tästä keskustelusta:pärjääkö moottoripyörä autolle kadulla?
    :smile:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muahahaha.. =) Olen minä ainakin joskus prätkällä pärjännyt. Tää on kyllä ihan huippu topikki. :grin:
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    No ei tossa kyllä mikään tiuha välitys ollu tossa mopemanin 4d:ssä ku joku täällä jo kerkes vikistä matalista huipuista ja mitä jarruihin tulee niin sehän on auton omistajasta kiinni että minkälaiset jarrut se sinne laitaa että pitääkö esim orkkis rummut vai vaihtaako 6-mäntäset wilwoodin levyt joka kulmaan ja samahan se on alustan kanssa tietysti inssilläkin on kantansa tähän asiaan.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heh, oikeen 30hp terästys NOS:sia, jota käytettiin puolesta välistä asti. Ei muuten sitäkään autoa näkyny kadulla, se tuli trailerilla :smile: (Ja poiki radalle)

    Sitä pyörää ei ole mitenkään rakennettu stripille, toisin kuin se auto, sillä ei muualla kuin stripillä tee mitään... Kiihtyvyydessä pärjää, that's it. Ja siinäkin vain rajun 60ft ajan ansioista.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sepä se.. Sit ku alusta/rengastus/välitys duunataan autossa stripille hyväks se onkin jo muussa käytössä paska.. Ei sillä mutkiin vedellä jne. Vielä vähemmän alle 10s auto toimii päivittäisessä ajossa, kun tuntuu paukkuvan jo 402 metrin matkallakin.

    Toisin se on pyörässä, kestää vetää alle 10s varttimailia ja rataa samoilla renkailla säädöillä. Ja sillä voi ajaa lomareissut ja töihinkin. Esim ittelläni on sellanen pyörä. Ei tahdo mennä automiehille jakeluun.

    Pyörässä on sellanen kokonaispaketti josta autolla voi voittaa jonkun osa-alueen kerrallaan, sit joutuu välissä vaihtamaan autoa jos haluaa kaikilla osa-alueilla pärjätä. Joten siitä olen 100% varma että kadulla (jossa nyt sattuu olemaan muutakin kuin kiihdytyssuoraa) ei tuu sellasta autoa joka pesis pyörän kaikilla osa-alueilla, olkoon ne alueet sitten kiihtyvyys, huiput ja mutkanopeus. Ei ole tullut nimittäin ikinä sellastakaan vielä vastaan joka ois pessy edes yhdessä..

    Vaikka mitä puhuttais ajoista ja tuttujen autoista yms, niin noin se vaan menee.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös siinä ralli-Vallussa ollu 4.11 välitys :wink: Mopemanin 4d jäi jalkoihin, ihan tavallisille katupyörälle joita pyörii tossa nurkissa ihan häiriöks asti.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sepä se.. Sit ku alusta/rengastus/välitys duunataan autossa stripille hyväks se onkin jo muussa käytössä paska.. Ei sillä mutkiin vedellä jne. Vielä vähemmän alle 10s auto toimii päivittäisessä ajossa, kun tuntuu paukkuvan jo 402 metrin matkallakin.

    Toisin se on pyörässä, kestää vetää alle 10s varttimailia ja rataa samoilla renkailla säädöillä. Ja sillä voi ajaa lomareissut ja töihinkin. Esim ittelläni on sellanen pyörä. Ei tahdo mennä automiehille jakeluun.

    Pyörässä on sellanen kokonaispaketti josta autolla voi voittaa jonkun osa-alueen kerrallaan, sit joutuu välissä vaihtamaan autoa jos haluaa kaikilla osa-alueilla pärjätä. Joten siitä olen 100% varma että kadulla (jossa nyt sattuu olemaan muutakin kuin kiihdytyssuoraa) ei tuu sellasta autoa joka pesis pyörän kaikilla osa-alueilla, olkoon ne alueet sitten kiihtyvyys, huiput ja mutkanopeus. Ei ole tullut nimittäin ikinä sellastakaan vielä vastaan joka ois pessy edes yhdessä..

    Vaikka mitä puhuttais ajoista ja tuttujen autoista yms, niin noin se vaan menee.
    [/quote]

    Ville on tehnyt itsestään pellen...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ville on tehnyt itsestään pellen...
    [/quote]

    Hieno homma et muut viihtyy :wink: Ei oo vaan näkyny kadulla koskaan sellasia autoja. Oishan se hauskaa kun näkyis.
     
  11. HEMI

    HEMI 1st gear

    Eikös siinä ralli-Vallussa ollu 4.11 välitys Mopemanin 4d jäi jalkoihin, ihan tavallisille katupyörälle joita pyörii tossa nurkissa ihan häiriöks asti.

    No huonosti ois menny jos ois 4d kovempaa menny vartilla :razz:: Toi pointti tossa mun jutussa olikin että vaikka ei auto olis täys verinen vartti vehe (niinkuin 4d perä välityksensä puolesta) niin kovaa pääsee kun on voimaa, taitaa nelitolpan huiput olla lähempänä 300:taa kuin 200:taa :wink:

    Ja enpä noilla aika eroilla vielä menis hiirveesti huutelemaan. Ja nopeinkin oli auto. Eikä tuolla kyllä noita ysin pyöriäkään pahemmin ollu ja eikä noitä ysin rykäsyjäkään se pyörä montaa vetäny :odroll:

    Ja mitäs sillä nyt taas on väliä jos jää "jalkoihin" ihan kaupasta ostetulle pyörälle. Mutta alkuperäiseen kysymykseen kyllä saatiin taas vastaus kyllä pärjää ja jopa voitaa ja jopa ihan pidemmälläkin perä ruuvilla :wink:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eiks se ole hyvä ettei lopu juttu ihan kesken :wink: Eihän tässä varmaan ole vasta kun päästy vauhtiin...

    .
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Puhutko kokemuksesta?
    Leppoisassa katuajossa ja kaupunkipyörityksessä mulla on ollut Strip only auto joka pysäytti kellot aikaan 11.174 eikä mitään ongelmia ajella muun liikenteen seassa.Parempaankin se olisi pystynyt rengasvalinnasta johtuen.
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Niin ja 4d:ssähän on takapenkit ja muut orkkis hilkkeet sisustassa paikallaan (ainakin suurin osa) ja eikä tota kusilaituakaan hirveesti taida olla ja silti menee noin kovaa niin ei voi muutakun nostaa hattua :smile:

    (vittuako mä siitä autosta kertoilen kun tiedän vai sen mitä olen nähny ja kuullu) mopemanhan se autonsa parhaiten tietää joten en ite enää hölötä siitä hän varmaa kertoo autosta jos nyt näkee tarpeelliseksi ja jaksaa innostua vielä tästä aiheesta :lol:
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    tulee vaan tässä ex. treenikaveri mieleen joka tonnisella jammullaan ITKI kun LS-6 Chevy2 pöllytti sen vauhdista....
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voin vastata suoraan topicin otsikkoon, ettei kellekkään jää epäselväksi.

    KYLLÄ PÄRJÄÄ
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli suomeks, kiihtyvyydessä pärjää, ja siinäkin vain rajun KIIHTYVYYDEN ansiosta...

    niinpä niin motoristit, pitäiskö kiihtyvyydessä pärjätä sitten HUONOLLA kiihtyvyydellä?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuinkahan paljon rautalankaa pitää vielä vääntää.. Alastaron liimattu strippi on "pikkasen" eri asia kuin katu. Ja se ainoa auto joka pärjäs tuli sinne trailerilla ja poiki. Kyseessähän on aika selkeesti kiihdytysauto. Moni hitaampikin auto tuli jo trailerilla.

    Tässä on puhuttu pärjääkö kadulla, ei ole näkyny, eikä tule näkymäänkään. Luulis että tähän 13 vuoteen mitä olen pärrällä ajellut ja kaikkiin haasteisiin vastannu, olis jo joku nopeekin auto sattunu sekaan, mutta ei...

    Kommentti vielä siihen, että auto ajo sen takia niin kovan ET:n, koska 60ft oli niin hyvä.. Todellakin, se lähti kuin nappi housusta viivalta. Se on siihen rakennettu, rengastus, välitykset ja alusta, joten ei ihme että lähti. Hyvin duunattu auto, ei siinä mitään, toi homma näyttää siltä sujuvan!

    Noilla katupyörillä ihan vakiorenkailla joilla ajetaan matkaa ja rataakin, ei vaan pito riitä tollaseen repäsyyn. Ei auta valittaa, koska ei niitä sinne stripille ole rakennettukaan, ihan ohimennen käydään vaan pöllyttämässä autoja. Se ois täysin eri asia jos se pyörä rakennettas edes puoliks yhtä paljon pelkästään stripille, kuten se ralli-Vallu.. Mutta sillon en kutsus sitä enää katupyöräks, vaan KIIHDYTYSPYÖRÄKSI (vrt. kiihdytysauto) :wink:

    Vielä kertaukseksi, katu on eri asia kuin strippi...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä siinä itkette rakentakaa pyöränne stripille niin ei tarvi kitistä..
     
  20. Henski

    Henski 1st gear

    Sinä kaikentietävä nimetön; Kertoisitko miten ralli-Vallun ALUSTA ja RENGASTUS on pelkästään stripille rakennettu??
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!