Pässi kuoli kesken juoksun (Dodge Ram Van 1990)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Oldfarth, 15.9.2017.

  1. Oldfarth

    Oldfarth 1st gear

    Dodge Ram Van -90 318cid koneella sammui kesken ajon ja ei vaan enää lyödy kipinää. Vedetty suora virta puolalle, toista puolaa kokeiltu, vaihdettu virranjakajan pohjaan uusi tunnistinkiekko ja testailtu kaikenlaista.
    Kipuna vaan hukassa.
    Mistähän tuota vikaa pitäisi ruveta etsimään. Ecun ja puolan välinen johto ehjä.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sytkäboksi?
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Minä selvisin efidodgen kanssa tuosta kuolemasta kesken ajon Hall-anturi vaihtamalla. Mutta senkin olet jo kokeillut, mikäli tarkoitit tunnistinkiekolla sitä. Dodgessa sitä sakaralevyä (mikälieoikeanimi) harvoin tarvii vaihtaa.

    Hassuinta noissa Hall-antureissa oli se, että joskus vaihdoin edellisen käytetyn takasin ja taas mentiin. Mulla oli aina pakissa ainakin yksi mukana.

    Jos "sytkäboksi" on rikki, niin olet kurjassa tilanteessa, se kun on leivottu sinne aivolaatikkoon; joutuu ostamaan koko aivolaatikon. Niitä saa kyllä Amerikasta.

    Onhan sen aivolaatikon kontaktit hyviä? Sen ison tökkelin pohjalle korjausopas suosittelee laittamaan 1/4 inch multipurpose greasea hapettumisen estämiseksi. Tietty olisi hyvä, että ne kaikki pinnit on kunnossa (niitä on xx-määrä). Loppuarvaus maadoitukset. Se ECU ohjaa maita ja jos maakontakti huono, ei ohjaa mitään. Pyhä kolminaisuus kunnossa: moottorin, korin ja akun miinuksen maadoitus?

    JAMANT varmaan laittaa tähän paremman pikadiagnoosin, mun jutut perustuu muinaismuistoon.

    Vielä yksi kysymys: millaiseen paikkaan Pässi sammui? Mulla tuo Hall-anturi jutska sattui aina paikkaan, jossa oli korkeajännitelinja lähellä...
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kiitos taas luottamuksesta, mutta en osaa arvata yhtään enempää, miksi kuoli kesken ajon... Tai arvata kyllä, mutta ei ne paljoa auta, jos ei joku tutki... Tuleeko edes vikakoodeja? Tuleeko antureille ohjausjännitettä, tuleeko tietsikalle sähköä (toimiiko Check engine-valo?)???
     

Kerro tästä muillekin!