Paikkamaali pullo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 26.2.2007.

  1. Autoon pitäisi saada paikkamaalipullo. Auton on 60 luvun GM. Yritin etsiä maalikoodia, moottoritilassa oli lätkä missä luki: A-A paint, siis onko tuo nyt se koodi?

    Osaako nykyajan automaalikauppiaat tehdä vanhalla koodilla maalia? Entä jos koodia ei löydy, osaako ne tehdä sitä jotenkin mallin mukaan? Vai sanooko maalikauppias, niinkuin nykypäivänä on yleisesti tapana että "ei meillä tämmöisiin" ja irvokas nauru päälle.

    Tai siis tuo koodi on kokonaisuudessaan tuollainen: TR 647-A A-A paint mitä sitten lienee tarkoittaa.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  3. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Oliskos toi A-A viittaus siihen, että auto on yksivärinen.. Siis korin ylä ja alaosa samaa väriä? Jos kaksiväri, niin olis toinen maalikoodi, jonka perässä B ja sitten listassa ..
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllä ammattimies osaa sotkea maalin mallin mukaan. Mullaki ekassa autossa maaliseos tehtiin sekoittelemalla saman valmistajan ylijäämämaalit tallilta yhteen pönttöön. Tuloksena oli jännä violetti joka tietyssä valossa oli kuparinhohtoinen. No, aikanaan tuli sitten tilanne eteen että olisi pitäny uusittuja peltiosia maalata eikä maalia enää ollu. Vein löpötankin luukun automaalaamoon ja ne sitten sekoitteli mahdollisimman samansävyisen maalin. Tosin maalatessa sitten oman kämmäyksen takia sävy ei ollu ihan sama.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse asiassa maalari, jolla olen autoja käyttänyt paikkamaalattavana sanoi, että ei koskaan luota tuohon värikoodiin, vaan varmistaa sekoituksen vielä silmällä. Saman värikoodin sisälläkin voi olla sävyeroja. Ja minun autoistani pisti reseptit talteen, jos tuon joskus uudestaan - ja olen tuonutkin. Paikattujen kohtien rajapintoja en edes minä ole löytänyt.
     
  6. samip

    samip 1st gear

    Kaken paja? :)
     
  7. Kyselin automaalikaupoista koodilla maalia, mutteivat osanneet auttaa. Sitten jos voisi jonkin osan toimittaa liikkeeseen, voisi oikean maalin löytyä, muttei koodilla.

    Vaikea vaan mitään osaa toimittaa maalikauppaan, autosta ei niin pientä osaa saa irti, lokasuoja tai konepelti kaikkein pienin osa.

    Täytyy odottaa sitten kesää että saa ajaa koko auton sinne.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Viime talvena kun maalasin mun Fordin puskurit niin otin takaoven irti ja marssin sen kanssa maalikauppaan. :p Tuli aivan oikea sävy.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei taida olla...
     
  10. Piru

    Piru 1st gear

    Meneekö oikein,sulla on -67 buick electra jossa on tummanpunainen(maroon) custom vinyyli-kangas verhoilu sisällä(TR647 lätkässä vasemalla).Päältä auto on kiiltävänmusta ylä ja ala-osaltaan,eli A-A PAINT siinä lätkässä oikealla.tuo A koodi on Buickilla ollut 62-68 nimeltään Regal Black,löytyiskö tuolla sitten paremmin oikea sävy.
    Sille ei kirjallisuus kerro selitystä mikä tuo kolmas A on??

    Nonii ja pikkasen edittiä tähän väliin,löytyi netistä "hetken" surffatessa dupontin"historiallinen väri arkisto" josta allaolevan poimin josko tuolla jotain irtoaisi dupontin maaleja myyvästä liikkeestä?linkki arkistoon kuvan alla.
    http://img99.imageshack.us/img99/5854/gm67hz5.jpg
    Arikisto: http://pc.dupont.com/hcl/?locale=en_US
    Pääsivu: http://www.performancecoatings.dupont.c ... Controller
    http://pc.dupont.com/hcl/?locale=en_US
     
  11. Kappas vaan, ihan oikein olet koodista tulkinnut. Sisusta ja ulkoväri on just tuollaiset. Se kolmas A oli mun lukihäiriö, siinä olikin vain kaksi aata.

    Kiitti kovasti.
     

Kerro tästä muillekin!