Paikkausaine...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja rokkaaja, 7.5.2006.

  1. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    On itelläni onkelma et ei oo varapyörä autossa(ei oo enää paikkaa sille ku pakoröörit vei tilat)ni mitenkäs toi paikkausaineen mukanapito?Oon kuullu et rengaliikkeet kattoo kieroo jos vit korjattavaks sellasen renkaan mis on paikkausaineet sisäl :eek: "Hei myyjänkäppänä! Mä olen asiakas..."
     
  2. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Aine on kuulemma työläs poistaa sieltä renkaan sisäpinnoilta. Sen vuoksi voi olla, että "kattovat kieroon".
     
  3. Luigi

    Luigi Gearhead

    Paikkausvaahto on ihan hyvä keksintö,ilmaa sekin vaatii kaveriksi.Sitten jos möhnä on pitemmän aikaa renkaan sisällä niin se ruostuttaa vanteen jolloin taas tubeless toiminto ei pelaa.
     
  4. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    mul on amuliini vantehet...siispä töllit sisää ja paanalle :lol:
     
  5. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    joo ei tee hyvää ainakaan peltivanteille ja istuu kiinni lujasti renkaassa.
    Mutta hätävarana kait sitten menee kunhan pitää mielessä, että kaikenlaisia rengasrikkoja se ei sitten korjaa. Kai sun autovakuutukseen sisältyy ns. hinauspalvelu?
     
  6. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Eh,pitäsköhän ottaa sellain palvelu(siis hinaus...)lisäks vakuutuksee...
     
  7. W201

    W201 3rd gear

    Autopalveluvakuutus ei sitten korvaa hinausta jos kerrot tarpeen johtuvan vararenkaan puuttumisesta!
     
  8. buick8791

    buick8791 1st gear


    Moi,

    aha, totapa en tullut ajatelleeksi.
     
  9. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Kuis sit uusissa autoissa missä joissakin ei ole vararengasta ollenkaan? Korvaako vakuutus?
     
  10. W201

    W201 3rd gear

    Tapiolan autopalveluvakuutus korvaa matkan keskeytymisestä aiheutuneita kuluja.Korvausta maksetaan, jos esim.autosi moottori vaurioituu.Korvattavia kuluja ovat mm.auton tielle nostaminen ja kuljettaminen lähimpään korjaamoon.

    Autopalveluvakuutuksesta ei kuitenkaan makseta korvausta,jos matka keskeytyy esim.
    polttoaineen loppumisen,
    vararenkaan puuttumisen tai
    sen takia,ettei autoa saada liikkeelle sääolosuhteiden, kuten esim.pakkasen, vuoksi.

    Autopalveluvakuutuksesta korvataan kuitenkin ajon aikana sääolosuhteiden takia tapahtunut matkan keskeytyminen, esim. polttoainejärjestelmän jäätyminen.Näin Tapiolan ehdoissa.
     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kylläpäs korvaa rengasrikon. Jos vaan hinurikuski kirjoittaa vakuutusyhtiön laskuun että on kaksi rengasta mennyt. Yksi rengas ei kelpaa vakuutusyhtiölle juuri sen takia että vararenkaalla pitäisi siitä selvitä. Mutta harvemmalla on kaksi vararengasta mukana.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mä suosin matoja.

    Siis renkaan paikkamatoja. Ne korjaa samat reiät kuin vaahtokin, eli naulat ja ruuvit. (joita mulla on varmaan 80% rengas vahingoista)
    Parhaimmillaan madon ehtii tuikkaa reikään vastatuuleen kun ilmaakin on vielä renkaassa jäljellä ja pystyy nilkuttaa huoltikselle tai kotiin.
     
  13. RB-440

    RB-440 1st gear

    Näinköhän se sitten hinurikuski kovin mieluusti näkee yhden lättänän renkaan kahtena? Mä en kyllä kehtaisi sellaista kuskille ehdottaa, sitähän voisi puustakatsoen pitää vaikkapa totuuden muunteluna, ellei peräti tulisi mieleen pieni huijaaminenkin.

    Mutta jos itsellä kantti antaa myöten, niin ainahan sitä voi vaikka pyörittää venttiilin auki toisestakin renkaasta, tai vaikka kaikista, ennen hinurin tuloa, niin sittenhän ei tarvi hinurikuskin laskussaan muunnella lättyjen määrää.

    Tosin mulla on ollut tapana pitää vararengas messissä ja siinä paineet myös vanteen alapuolella, niin ei ole tarvinnut muuta kuin kiroilla huonoo mäihää.
     
  14. W201

    W201 3rd gear


    Joo korvaa vaikka bensan loppumisen,sanot vaan hinurille et kone hajos.
    Ja taas vakuutusmaksut nousee,on muuten myös vakuutuspetos!
     
  15. tammercity

    tammercity Gearhead

    Ei muuten auta sitten enään noi töhnät centtiä isompiin reikiin.
    Muutaman kerran kajauttanut renkaani kaljapulloihin ja ei siinä sitten enään töhnät auttanut 3 centin reikiin.
     
  16. GT musse

    GT musse 1st gear

    mulla oli ruuviinaula renkaassa ja laitoin bilteman paikka-aineet sisään niin en saanut muuta aikaseksi kuin kyljet vaahtoon. rengasliikkessä laittovat sitten madon niin jo pitää.

    Aikasemmin mulla meni kanssa renkaaseen naula ja siihen laitoin "virallista" paikka aerosolia niin se piti kyllä.
     
  17. 55&64

    55&64 1st gear

    Nämä autot on varustettu 'runflat' renkailla, joka tarkoittaa käytännössä
    sitä, että renkaat sivut on vahvistettu niin paljon, että kantaa lyhyen
    matkaa vaikka ilmat olisi kaikki pihalla (normi muistaakseni 150 km tai
    jotain sinne päin).
     
  18. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mikäs tuo paikkamato oikein on?? :eek:
     
  19. Luigi

    Luigi Gearhead

    Vissiinkin tubeless-paikka,kuminen "mato" mikä vedetään renkaan sisäpuolelta reijästä läpi.
     
  20. W201

    W201 3rd gear

    :soosoo: Ei tosiaankaan vedetä sisäpuolelta vaan painetaan ulkopuolelta
     

Kerro tästä muillekin!