Paineilmakompressorin hankinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja T5, 30.7.2013.

  1. sbf

    sbf Gearhead

    Tohon hintaan se on joku tutunkauppa tai sit siihen ei kannata kysellä varaosia id-numeron perusteella eikä viedä järvenjäälle ettei sula läpi.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    ihan liikkeestä hain parikuukautta sitten. helsingistä liike jolla on edustus,ei ole oikein kysytympiä tuon kokoiset koneet vaatii jo sulakkeelta kokoa.niin ja ostin samalla pyöränsuuntauslaitteet ja savukaasuimurin,kaikki eri liikkeistä.pitää vain olla aktiivinen ja kysellä,niin kyllä tuota vehettä on aika hyvin saatavilla.
    viime syksynä kävin ostamassa kaksi saksinostinta,nekin eri paikasta piti hakea.ei niitä kukaan tule tarjoomaan kotiin,pitää tosiaan aika paljon kysellä.samoin tampereelta olen ostellu metallityöstökoneita jotka ei kelpaa muille,mulle on ihan hyvin välttäny.
    sen verran paska puhetta että oli se huollon jälkeen ollu puolivuotta käytössä.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Ethän mitenkään viittis kertoa ko liikkeen nimeä?
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Minkähän merkkinen kompura se on? Jonkun verran noita ruuvi vehkeitä duunin puolesta huoltanut, eikä niihin tahdo oikeen saada huoltovaraosiakaan tuolla hinnalla?
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    airtec italialainen,tuskin huippu merkki tai parhaassa iskussa.
    keskimäärin näky tuotto olevan kun laskin7MITTASIN 0-9 baariin niin 600l
    säiliö noin 2min 37sec täyteen. tuotto riittää mulle mutta ei varmaan enää uuden veroinen ole.niin kuten äsken vielä katoin niin oli joulukuussa 2012 vaihdettu öljyt ja hihna,onko se sitten huolettu miten täydellisesti niin en osaa sanoa.joka tapauksessa laitoin siihen 32a pään ja liitin letkulla vanhaan järjestelmään niin kyllä se lähti käyntiin.
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Meillä on verstaalla tommonen airtec, 11Kw moottorilla, ja 2.3 m3 tuotolla/8bar. Hyvin tuo on kolme vuotta hyrskyttänyt, 2000 tunnin välein täyshuolto ja sillontällön käy puhaltamassa pölyt konehuoneesta ja lauhduttimista. Mm. Tecalemit myy airteciä...
     
  7. Polle79

    Polle79 1st gear

    Itsekin olen valurauta kompuroiden puolella ja aikanaan olen hankkinut sellaisen. Minulla sen kanssa tuli vain sellaisia ongelmia, että tallin sähköt ovat huikan liian pienet, joten aattelin luopua siitä. Kompurani on tuotoltaan n.950l/min. Oli tarkoituksena hankkia tilalle vähän pienempi ruuvikompura tai valurautainen mäntäkompura. En ole itsekään vielä asiaa jaksanut sen enenpää tutkiskella.

    Ainakin omasta puolesta ei ole mitään moitittavaa kompuran äänestä kun omani on äänieristetty.

    PS. Jos jollain on kiinnostusta ostaa kompurani niin ottaa yhteyksiä numeroon 0503569279 ja mieluiten saadäylliseen aikaan.

    ---
    Polle
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos kellään kokemuksia tällaisesta?Mulla oli aikaisemmin saman firman pieni kompura mutta myis sen pois,se kyllä pelasi useamman vuoden ok.Jaksaako tuollainen pulttipyssyä tai pirraa pyörittää kohtuudella?

    abac 150-4
     
  9. rokki383

    rokki383 Gearhead

    jos joku tarvii niin mulla on 11kw mosalla oleva lamellikompura kaupan. vaatii yli 16A sulakkeet. hintana oon 1500 pitäny, tarjotakkin saa ja jotai voisin ehkä ottaa vaihdossakin 0451308964/veneoja
     
  10. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Mun mielestä se ei oo ihan noin? Ite en oo sähkäri, mut varmistelin tota ammattisähkäriltä.
    http://www.kompressorikeskus.fi/kompres ... _eco.shtml

    Mulle olis tajolla tommosta Kompressorikekuksenkonetta, muuten samanlainen mut on jo 20v. vanha. Uuden hinta on luokkaa 3200€ 0%alv. :eek: Käyttötunneista ei mitään hajua.
    7,5kw tähtikolmiokäynnistyksellä. Kevennetty käyntiinlähtö eli ei lähde vastapainetta päin. Pitäisi lähteä vielä 16A. No mulla on tulossa kyllä 20A tapit.
    Kaveri käyttää vastaavaa, mutta 12kw moottorilla viä 16A tapeilla :odroll: !!
    Miten on kannattako noin vanhaan sortua? Pitäis olla ollut vähällä käytöllä, mutta niinhän ne kaikki sanoo. Ei tosiaan käyttötuntimittaria.
    Mitä tommosesta mäntäkoneesta kannattas tsekata?

    Sen mitä kattellut niin noi käytetyt ruuvit on aika loppuun ajettuja mitä tarjolla on ja huolto ei oo ihan halvimmasta päästä.
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    en lähtis stronglinen(kaan) 3kW versiolla rimpuilemaan, 4kw alkaa olla hiinä ja hiinä.
    säiliön suuressa koossa en näe kuin sen edun, että ilma ehtii jäähtyä vähän enempi ja siten painevesi kondensoitua säiliöön, joten puhallusilmakin on vähän kuivempaa.

    itelle ostin just ton stronglinen 4kW ja 200L version, maalaamiseen ja hiomiseen eto peli,
    pikkukellolle saattaa puhalteluun riittääkin, en ole kokeillut kun käytän tuossa pajassa vaan pistepuhallinta.

    Tietty voihan puhaltelun ajaksi liittää toisenkin kompuran kaveriksi, pienestäkin on enempi hyötyä kuin haittaa.
     
  12. DNF

    DNF 1st gear

    Onkohan Suomesta saatavilla joko kivijalka- tai verkkokaupasta kompressoria, jossa säiliö olisi pystyssä?

    Vastapainetuottoa saisi olla sen 300+ l/min ja hintaa ei paljoa yli tonnin. Sulakkeet kestävät vielä 4 kW:n vehkeen.

    Tietystihän sitä voisi ostaa vaakasäiliöllisenkin ja sitten itse askarrella säiliön pystyyn ja todeta, että lohko työntää ilmaa enemmän kedolle kuin säiliöön. :wc:
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Asia pohjainen kysymys onko sillä muuten merkitystä mistä sen ilman ottaa siitä säiliöstä ulos jos säiliö on pysty mallinen?

    Mikä siinä muuttuu/muuttuisi jos säiliön nostaa pystyyn ja 90° kulmalle laittaa kompuran lohkon, et se on pystyssä

    Veis itelläkin tilaa paaljon vähemmän nurkassa seistessään
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ota ilman ulostulo mahd.ylhäältä säiliöstä,vähemmän vettä letkuun ja samalla mahd.alas vedenpoisto hana,muuta väliä ei
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead

    Noissa pyörillä kulkevissa kompuroissahan on jo valmiina sorkat jossa pyörät on kiinni, eli pystymalliseksi muuntelu voisi alkaa siitä, että tekee kehikon joka sitoo tankin niihin ja lohko/moottoripetiin, lopuksi tosiaan kompuralohko kulmahyllyllä oikeaan asentoon. Tällätapaa ei pitäisi olla tarvetta hitsailla tai muutella tankkia. Tietysti jos kompuran ja moottorin laittaisi tankin päälle, tulisi lisää tilaa. Näin vuntsailin tekeväni oman kompuran muutoksen, tuolanen pyörillä oleva vie yllättävän paljon tilaa. Veden poistohan on valmiina , tankin päässä on yleensä tulpattu nippa tai hana .
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nämä halpis kompurat on järjestään toistensa klooneja,onkos kukaan tällaista nähnyt suomessa myytävän?Kävin Ryssissä katsomassa ja kiinnostaisi kovasti 350/ltr luvataan todellista vastatuottoa,lhko valurautaa ja kolmipyttynen vuoden takuulla.

    http://translate.google.fi/translate?hl ... rev=search
     
  17. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ajattelin joskus laittaa kompressorilohkon maksoivat silloin n 500 ja hankin pari
    volvon ilmajarrusäiliötä minkä päälle meinasin alkaa väsäämään.
    No onneksi on tuo käynnistys senverran hidasta että lohko hankkimatta edelleen.Nyt on ajatuksena isompi säiliö jonka päälle pari kylmäkompressoria.Ja se äänimailma jäisi mahdollisimman pieneksi. Itselle ei ole vielä tullut selvöksi olisiko sillä autotallikäytössä tulevaisuutta.
     
  18. meteor

    meteor Gearhead

    Jos sähkömoottorin teho on 2,2kw niin en usko vastapainetuoton olevan 350/ltr, se moottori kertoo aika paljon suhteessa ilman tuottoon.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sitä mä vähän epäilen itsekkin.ikh:lla olis 50ltr strongline hihnavetoinen ja 100ltr lähes samanhintaisia, tuotto on hiukka pienempi tolla isolla,kumpikohan noista nyt sitten?Tilaa olisi isommallekkin mutta jos joskus joutuu liikuttelemaan toiseen paikkaan niin toi pienempi.Vaikea valita.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Päätös tuli tehtyä,100ltr strong line tuli tilattua
     

Kerro tästä muillekin!