Paineistettu kaasutin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Wolfman500, 7.3.2007.

  1. HellCamino

    HellCamino 1st gear

    Täytyy kommentoida, vaikka guruja peräänkuulutettiinkin..

    Ovat varmasti toimivia systeemejä kumpikin. Mietin itsekin painelaatikkoa, mutta mielestäni siinä on pari miinusmerkkistä juttua:

    -Omavalmisteeseen joutuu järjestämään painetiiviin kaasuvivuston läpiviennin kotelon sisään. Jos tuikkaa vaan reijän alkuperäistä kaasuvaijeria varten, taitaa paineet tulla kuoren sisästä suoraan kaasujalalle :lol: Bensalinjaa varten joutuu myös tekemään läpiviennin. Jos valmiin ostaa niin nämä ongelmat ovat kyllä ratkaistu mutta maksaa, maksaa..

    -Kaasuttimen suuttimien vaihto ja muutenkin huolto on kyllä aika hanurista jos kaasari lepää suht pienikokoisen laatikon sisällä. Jos kaasari olisikin tasaisen levyn päällä, johon pultattaisiin laatikko päälle, olisi elämä helpompaa mutta mihinkäs kiinnität kaasu/kickdown systeemit?

    Plussaa tuollaisessa painelaatikossa olisi se että pahaa aavistamaton Holley luulee olevansa tekemisissä normaalin ilmanpaineen kanssa, kunhan bensanpaineet järjestetään ahtopaineen mukaan. Muistaakseni Vortech myy keskipakoahdinta kaasutinkäyttöön tuollaisella painelaatikolla, mutta esim ATI luottaa kaasuttimen päällä olevaan painekoteloon. Shelby musseissa oli koteloitu kaasutin, mutta taas Studebaker ja Lotus käyttivät painekoteloita. Ja kaikki toimivia vehkeitä.

    Kohta joku sanoo että laita ruisku. En laita! :rotfl:
     
  2. jukka63

    jukka63 1st gear

    Jep,Mun mielestä "painelaatikko" on paras ja edullisin ratkaisu.Läpiviennit on helppo toteuttaa sähkömiesten suosimalla "tetillä"Kikkarin toteuttamisessa saattaa palaa useampikin nortti :rotfl: Kaasarin suuttimien vaihto on hivenen hankalaa,kätevä mies ottaa tän tekovaiheessa huomioon.Aika harvoinhan niitä suuttimia joutuu vaihtamaan,edellyttää tietysti,että kone käynyt penkissä.Stetson menetelmällä,saattaa joutua vaihtelemaan jonkun verran.Tosin perus holley on aina niin rikkaalla,tuskinpa tulee suuttimien vaihtoja.Korkeintaan laihemmalle.Mun mielestä db holley on erittäin hyvä ratkaisu painelaatikon kanssa.
     
  3. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    paineistaminen

    Koteloitu kaasutin??? = perkeleen ruma, mutta varmasti toimiva ratkaisu.. Pienemmät koneet kyllä toimii ilman plexihässäköitä, niin varmaan vähän isomatkin. Hyvä ruiskusysteemi korvaa kaiken, mutta eiköhän se kaasarikin toimi painepuolella... varmaan löytyy eri mielipiteitä......
     
  4. f-85

    f-85 Gearhead

    .

    Hellcaminon kanssa samoilla linjoilla ett ruisku ei ole vaihtoehto.
    Eikä tule painekoteloakaan. Kohtahan tuon sitten näkee, kuinka holley kestää painetta.
     
  5. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Mulla kanssa ton laatikon kanssa vähän samoilla linjoilla että ei mikään kamalan nätti ratkaisu...
     
  6. heittäkää ne holleyt jo roskiin. Ei voi ymmärtää miksi jonkun tarvisi 2000-luvulla pelata niiden kanssa. Kaipa se jonkun vaparikoneen kanssa menee, mutta nuo turbovehkeet tarttee oikeasti toimivan polttoaineen annostelun ja samassa jaellaan yleensä kipinäkin.

    Etunahan tuossa on eritoten säädettävyys. Ei tartte repiä hiuksia päästään, kun ei löydy keinoja ulkoilman lämpötilan huomioon ottamiseen ja muuta mukavaa kaasuttimen perusrajoitetta.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: .

    Sitten kaiken bensahässäkän ja tulipalojen jälkeen voitkin soitella mulle :poff:

    Tarvittavista ruiskukamoista saattaa tulla varsinkin sulle tarjous, josta et voi kieltäytyä :rotfl:
     
  8. f-85

    f-85 Gearhead

    .

    Onhan toki kehittyneempiäkin vehjeksiä. Mut vain urku auki käytössä ei liene niin väliä millä ämpärillä sitä huttua koneeseen kaataa.

    Voisin käydä niitä täysiä holley roskiksia tyhjentämässä, että vinkkiä tänne päin, kiits!
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

  10. En jaksanu kahlata koko ketjua läpi mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että vortecin telkänpönttö toimii hyvin ,kunhan tuskastuttava perussäätäminen on ohi.... Tosin et tiedä tulviiko kaasari vai mikä on jos alkaa kone kakistelemaan avaamatta koteloa ,niin ja omassa viritelmässäni joutuu vielä välijäähdyttimen purkamaan pois kun on sellaista makaavaa mallia koneen päällä :lol:

    Kaikki höpöttää niistä ruiskuista mutta tuon Demonin kanssa pärjää ja sille jopa mahtaa jotain tienposkessa hätätapausessa (toivottavasti ei tulis sellasta tilannetta)
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    huoltotyöt kuten kerroitkin noissa painepömpeleissä on hankalaa ja sellaiset on aika arvokkaita ostaa + vittumaisia tehdä ite jos siistin tahtoo... siksi otiN tuollaisen.. edellinenkin oli sellainen ja nyt halusin hiukan paremmin virtaavan kun pellin alla oli hiukan ylimääräistä tilaa :)
     

Kerro tästä muillekin!