painepesuri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 6.2vani, 6.10.2013.

  1. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No nyt se saatana jäätyi auton kontissa ja messinkipääty rajusti repesi vääntäen pultit mahottomaan 45 asteen kulmaan....
    Vittu sitä on näin +2-4 asteessa tyhmä!! :mad:
     
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Onko jengillä kokemuksia Kärcher K7 Premium:sta? 459€ tuntuisi löytyvän muutamasta paikasta.

    • Letkukela olisi tärkeä
    • Saisi kestää lämmintä vettä (kestääks ne yleensä?)
    • Semmoinen helppokäyttöinen joka ei veisi hirveästi lattia-alaa tallin nurkassa
    • 500l voisi riittää minulle
    • No, on minulla voimavirta mut ei kai tässä niin isoa vehjettä olla hakemassa

    Edellinen K3 ei tosin mitenkään vakuuttanut laadullaan. Ehkä johtuen lämpöisestä vedestä rupesi ruikkimaan jostakin vettä. Pari vuotta taisi kestää hajoamatta. Minusta painepuolen letkun pikakiinnike pesuriin on jotenkin heppoisen oloinen. Pesurin kahva oli - no muovinen rimpula jos rumasti tulkitsee...

    Minulla perus harrastuskäyttöön ja esim. terassia sillä ehkä voisi huiskia.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Ostin viime keväänä K7 ja oon kyllä tyytyväinen. Tehoa on ja letkukela toimii.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Itellä ei pesuria oo mut röissä tulee käytettyä sillontällön. Aina kun hajoo niin laikkari sanoo pomolle että älkää tuoko keltamustaa... Alkaa vuotaan aika nopsaan jostain raosta.
     
    Muokattu: 12.1.2019
    xarper tykkää tästä.
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on ollu keltamustaa ja viimeksi nilfisk 650 l ,kummasti takuu ajan jälkeen heti alkaa vittuilut.nyt polttomoottorinen b&s,eka kesä tosi tyytyväinen,vähemmämn muovi rihveli osia,töissä iso harmaa musta kärseri,jo vesi lentä ä muualtakin kuin pyssyn päästä.nykyään on kilpailu kuka tekee kalleinta paskaa
     
  6. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Muokattu: 12.1.2019
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    K7 premium ollut nyt 2 vuotta, hyvä peli eikä ainakaan vielä ole ollut mitään sanomista. Ja olen pessyt kasettiyhdistelmää sillä välillä että ihan oikeassa käytössä on ollut.
     
  8. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Se vain on taivaan tosi et se lika ei irtoo millään loontoon sumulla sitä vettä pitää tulla pumpun läpi vähintään se 10 ltr/min mielummin enempi. Ittellä käytös ainaski 30 vuotta vanha glen merkkinen 4kw vetää vettä 12 ltr minuutis ja paineet max 160 bar, ei ehkä enää täysin pukkaa kaikkia noita lukemia, mutta parempaa kylmävesipesuria saa hakea toki rahalla saa vaikka mitä.
    Töissä kans ollu kelta mustia höyrypesureita, en niistä paljoa positiivista kerrottavaa löydä en ymmärrä miks ne aina hankkii vanhan huonon tilalle uuden huonon, mut eihän ne ostajat niitä ees käytä ja jos käyttävät niin eivät tiedä paremmasta mitään.
     
    exchevelle ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    30 vuotta sitten tehtiin vain kunnollisia pesureita, nämä harrastelijoiden kertakäyttöiset on uudempi ilmiö. Mulla oli keltamusta vm. -87, nyt alkaa olla loppu. Vuotaa vähän joka puolelta ja yksi mäntä lopetti pumppaamisen. Ostin Nilfiskin kuumavesipesurin, 200 bar ja 1000l/h. Se ei toiminut uutenakaan, löpötankki näytti tyhjää vaikka oli täynnä. Oli Unkarin pojilta mennyt jotkut piuhat ristiin.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuo K7 premium tyrkkää maksimissaan 600l/h, vähän mopohan se tietysti on kun on oikeasti kuraa 3mm kerros pinnassa. Mutta autotallipesuriksi voin kyllä suositella.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä ostin tollasen hotboxin viikko sitten , eli pannun ilman pesuria, 20Lmin 30-140C ja 68kw lämmitysteho.
    Huomenna pitäs koittaa eka kerran miten pelittää

    [​IMG]
     
  12. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Aivan samaa mieltä kanssasi!

    Toinen vaihtoehto pienemmällä budjetilla (alle 500€) olisi tämä Kränzle:

    https://www.taloon.com/painepesuri-kranzle-hd-10-122-kylmavesi/KZLK41731/dp

    Erittäin laadukas, pienikokoinen ja hiljainen. Itse myös jättäisin nuo keltamustat muovilelut ostamatta ja ostaisin oikeasti kestävän koneen joka pelittää vielä 1o vuoden päästä.

    Edit: tuossa ei ole letkukelaa mikä oli vaatimuksena. Mutta saahan sellaisen ostettua sitten erikseen?
     
  13. Meiltä saa Kränzle pesurit hintaa:

    HD 10-122 = 500e
    K-1152 TS T = 640e

    Kumpaakin varastossamme.

    Itse ostan tuommoisen, mutta ei vain tuo 15v vanha 110 Alto hajoa vaikka syötän kuumaa vettä sisään joka kerta kun pesen osia tai autoa.

    AULIS
     
  14. splitti

    splitti 2nd gear

    Mulla on toi: http://www.a1pressurewashers.com/product/mazzoni-ph3025-hot-water-pressure-washer/

    Maailman vanhin painepesuri firma, huolto ja varaosat seinänaapurissa. Vielä ei ole tarvinnut kertaakaan niihin turvautua.

    Tohon tuli rakenneltua 20m letku, kaikki liitokset on nivelöityjä ja pikaliittimillä, pistooleita on lyhyt ja pitkä, vaahdottaja nopea heittää kiinni kumpaan vaan ja alustapesurina oli aluks kranzlen, mutta ostin siihen pyörillä oleva 4 suuttimen palikan ja nyt menee hienosti noihin matalampiinkin autoihin.

    Kranzle on kotona terassipesurina toiminut hyvin.
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Nostaa vähän budjettia niin saa kelallisen kränzlen.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kränzle on hyvä.
    Mulla on Quadro 799TS ollu käytössä toistakymmentä vuotta ja sillä pestään joka päivä.
    Paineensäädin jumitteli yhesvaiheessaa joka korjaantu ihan vaan putsaamalla kalkkisaostumat veke ja vesisäiliön uimurin kalvon ostin vuos sitten.
    Halvin kaikista koska kestää
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Onko kokemuksia kränzlen kuumavesipesureista? Ovat paljon kalliimpia kuin muut...
     
  18. GBS

    GBS 2nd gear

    Oli ainakin ennen aika ronskia tekoa kopan alla. Siis tarkoitan hyvällä. Käsityön jälki näkyy ja osat ei juurikaan muovia ollu. Paras kuumavesipesuri mitä mulla tai lähipiireissä ollut. Kränzle, Kärkkeri, Clen ja Lavor. Noista paras mun mielestä. Muista ei kokemuksia. Ison kokonsa takia luovuin aikanaan ja ostin Kärkkerin isoimman kylmävesipesurin ku sattu sopuisasti eteen. Sekin on kyl toiminut.
     
  19. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    No toihan kuulostaa hyvältä. Meinaan 1152.

    Ei teillä sattumalta ole syöttöletkulle jotakin kelasysteemiä jonka ruuvaisi tallin seinään? Niitä tarvittaisiinkin sitten pari kappaletta. Toisessa ehkä 15m letkua ja toisessa (puutarhan kasteluun) 30-40m . Niin ja paineilmalle kanssa letkukela 10-15m :).
     
  20. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Heitin Aulikselle privaa.
     

Kerro tästä muillekin!