Pakettiauto (ei harrastus vaan käyttepeli)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Heimo, 21.12.2015.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tai sit voin sanoa et ei hiace ole hyvä auto ku siitä meni kumi puhki ku naulaan ajo.

    Ja paska auto ku meni ajokelvottomaksi ku kolarin ajo.........

    Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

    Täällä kysyttiin mielipiteitä autosta ei korjaamosta.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii ja tiedän hinnat. Tuli halvemmaksi laittaa uusi pumppu.

    Ja ollaan vaihdettu pumppuja moneen muuhunkin merkkiin.

    Myös hiaceen.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    No jos tässä mennään inttämislinjalle, niin annetaan toki palaa.

    Scudossa ollut 300tkm ja 15 vuotta kuluvien osien lisäksi tasan neljä vikaa. Vaihteiston stefa piti vaihtaa 180tkm (8€) jäähdyttimen letkuun piti vaihtaa tiiviste 200tkm (15€) takatukivarsien puslat vaihdettiin 240tkm (60€) takajarrusylinterit alkoi vuotaa 280tkm (30€). Moottoriin on vaihdettu öljyt 12tkm ja vaihdettu jakohihna sekä säädetty venttiilit 100tkm välein. Muuten siihen ei ole tarvinnut koskea. Ei pumppuihin eikä suuttimiin. Kyllä PSA ainakin joskus tiesi miten auto tehdään-

    Jos pumput hajoo järjestään ja maksaa yhtä paljon kuin mun auto ja huolto vielä vittuillee ja laittaa paskaa tavaraa, niin ei vaikuta kovin myyvältä. Pomolla oli etuveto Transit ja tietty joku halpa yksilö, sitä korjattiin pajalla monella tonnilla milloin mistäkin, ilmastointi ainakin prakasi säännöllisesti ja koneessakin jotain eikä webastoa saanut kukaan toimimaan. Luulisi näin yleisen auton korjaustaidon olevan kunnossa, mutta ilmeisesti on niin kummasti suunniteltu että kaikki tekee sen väärin. Mutta vikahan ei silloin ole toki autossa. Vähän kuin jos softa on niin vaikea ettei kukaan osaa sitä käyttää, niin vika on silti käyttäjässä eikä softassa koskaan.

    *massive overload, continuing forbidden*
     
  4. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Toisaalta,kun nyt otetaan huomioon tämän viestiketjun aloittajan kysymys/auton käyttötarkoitus,niin väittäisin,että omakotitalon käytössä ollessaan pakut kestää merkistä riippumatta ihan riittävän hyvin...kun kyse ei ole raskaasta ammattikäytöstä päivittäin :wink: ....Tosin kaikissa merkeissä on aivan taatusti jossain vaiheessa jotain laittamista...edes Hiace ei tee tästä poikkeusta,oli sitten uusi tai se paljon puhuttu 80-90 vuosimallien Hiace :wink:
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Samaa mieltä olen.

    Kyllä meillä käy kaikki merkit huollossa ja löytyy jokaista perus pakua missä yli 600 000.
     
  6. voittol

    voittol 2nd gear

    Isot pojat puhuneet : ooppeli-rellu-nissani heikkoja etu pään nivelistä ja vaihteistosta, niiku suoraan henkilöautoista lainatut tekniikat .
     
  7. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Vielä jotain,sitten antaapi olla....
    Tuota,onkohan se Orson sinun mielestäsi sitten laatupumppu jos se hajoaa n150tkm:ssa joko sisäisesti,ulkoisesti tai ohjausyksiköltään ja voitko kehua Bosch laatua,varsinkin kun tämä ei ole harvinainen poikkeustapaus kun jopa virallinen Ford korjaamo valtuutettuihin Bosch huoltoihin sanoi sen suoraan että on hyvä+työllistävä vaikutus tulla pumpulla joka heikosti suunniteltu ja halvalla tehty tuote.

    Ennenvanhaan ja senjälkeenkin niillä laadukkailla+ kunnolla tehdyillä pumpuilla ajoi yhtä kauan kuin koneellakin,ainakin,ellei millään epäpuhtauksilla tietty tuhonnut sitä.

    Siis käykö teillä 600 000 mitä? ehkä pakua huollossa vai markkaako, euroako vai mitä,eikait ainakaan km..ei niillä niin paljon pääse tai ainakaan kukaan täyspäinen aja,korjauskustannukset aivan liian isot loppuunajettuun vehkeeseen :p



    Se kunnostettu vaihtopumppu omaa samat kriteerit,uudenveroiseksi kunnostettu uusin tarvittavin osin oleva merkkipumppu+takuuaika tuotteelle sama.
    Noilla km ei vaan mielestäni vaihdella uusia pumppuja,vai mites usein porukka harrastaa moista vaihtelua ja onko mahdollisesti VP44 TOP 10 listan ykkönen?

    Toki kaikki voi hajota ja se hyväksyttävä mutta kyse kumminkin osasta jota yleensä harvemmin tarvis vaihtaa jos ikinä alle 400-500 tuhannen...
    Tuota jos koko auton arvo on enää oli n6000-8000e,siis tuplasti tai pikkasen enempi kuin tehdasuuden pumpun niin liekö se investointi millä matematiikalla järkevää ja kuka ostaa,sinä tietysti,mutta kuka muu?

    Nyt ei ole enää yhtään ruiskutuspumppua autossa,eikö ole ihmeellistä :eek: :eek:

    Lasijuttu oli vaan esimerkkinä ja huono asennusliike sivujuonne itse asiaan vaan yksittäistapaus ei ole se että poikkeuksetta se Transitin tuulilasi on halki alareunastaan koko matkalta poikkisuuntaan ja vääntääkö jotenkin+lämmityslaite viimeistelee tuhon?=usein sen ikkunan joutuu kumminkin vaihtamaan(sinähän näppäränä tietty itse,ok)mutta vaihdettava/vaihdatettava:terveisin Katsastusmies.

    Minullehan herttasen yhdentekevää mitä kukin ostaa,mitä osia vaihtelee tai ei vaihda tai katseleeko itseään paidatta peilistä,olipahan minun kokemuksiani tuosta yhdestä Transitista eikä ehkä kannata kuvitella olevansa vain se ainut ja oikea mielipide,meitä on maailmassa muitakin autoilijota kuin ilman autoa olevia ihmisiä ja joilla toivottavasti kaikilla ihan omat ajatukset kuin omat kokemuksensakin asia kuin asia...
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eikös tuollainen Bedford Blitz ole vähän sellanen "Köyhän miehen vani"...Ainakin korin muodoissa on paljon samaa...Ja niissä viimeisissä Bedfordin pakettiautoissa takavalotkin olivat kokoluokaltaan samaa,kuin Chevyissä (Ei kuitenkaan sama lampunlasi)...Molemmathan on GM:n laitteita...kumpi sit onkaan esitelty ensin,väittäsin että Bedford :lol:
     
  9. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Itse pistin pystyyn pakuvuokraamon vuoden alussa, nyt on 3 Sitikan Jumperia. Kaikki on 2.0 hdi-koneella, sama auto siis kuin Ducato ja Boxer. Kaikissa on n. 270-280 tkm mittarissa ja hinnat kaikissa oli 200 euron sisällä toisistaan. Eroja on yksilöissä, sen voin sanoa ;)

    Ruostekorjauksia kahteen autoon pitänyt tehdä. Yksi on mennyt kesän aikana 30 tkm etujarrupalojen vaihdolla ja leimasta läpi ilman remppoja.

    Toiseen autoon uusittu startti, määränsäätöventtiili, pyöränlaakeri ja laturin vapaakytkin.

    Työkalumaisia, pieniruokasia, kohtuullinen ajettava, ei pahan meluinen mutta hytti lyhkänen isolle miehelle. Vaimokin oli yllättynyt kuinka helppo käsiteltävä auto on.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Samaa mieltä karpovin kanssa, et meiltä naisella ollut pitkä puoli korkea transit

    Tohon budjettiin ja 3m sisämitta vaateeseen ei vaan mikään 2metrinen hiace tai loota herkät volkkarit sovi.
    Jumpperi jne psa;t on niin ja näin jos hyvän löytää se ei alle 2Ke lähde
    Herkkiä koneestaan ja laatikot ei tahdo kestää, niille on uudesta saanut huoltorahoitusta firmoille, niin varmaan 90% on entisiä työkaluja joita ei turhaan ole säälitty
    (meillä ei vielä kunnolla ehjää psa;ta ole ollut)

    Meillä nyt ajossa etuveto transit johon tehty commonrail remppa, hyvä ajaa ja mukava auto, mutta tuskin ehjää irtoaa valitulla budjetilla ja meillä on siitä hyvä, et uudesta jo leipomo käytössä, kytkin loppu mutta kevyillä kuormilla ajeltu

    Ford ei kait takaveto transittien aikaan tarjonnut niin innokkaasti rahoitusta kuin hiace ja volkkari, joten niitä ei pahemmin oli markkinoilla ja ovat hiukka epäarvostetun auton maineessa, joten hinnat ei mahdottomia ole
    Ja ovat melkein ainoita markkinoilla tolla budjetilla, et 3 kuutiota sisään mahtuu
    Pisimpään pitkään T4 volkkariin nimittäin ei kolmea kuormalavaa sisälle mahdu
    Transitissa on kans se etu, et tavaratila riittää vaikka 200kg hiekkaa lappaisi akselin takapuolelle, sama etenemis ongelma on kaikissa takavetoisissa merkistä riippumatta


    Eli mun vastaus meiltä pitkä transit, on auto ajaa mahtuu isompikin kuljettaja, takana pari ovet ja tuoreella leimalla
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    On täällä 900 000 ajettu ransiitti. Siinä oli kans pumppu menny. Piti sen kahdesti kokeilla sitä remonttia pumppua. Kuinka ollakaan. Uuden kun laitto ni avot toimii. Miks korjata ku ku boch tehny jonku mokan (ei siis fordin vika) uus pumppu toimii.

    Eikä siinä ku sanoo et oma pumppu on heikko. Tietää varautua. Ja sit sanoo et korjatulla pumpulla ei pääse kovin pitkälle.

    Tällöin jos joku tietää konstin millä korjata. Ni ei tule tota mun hiace ei ikinä mee rikki keskustelua kukaan jaksa kuunnella...... Joka merkillä varmasti kannattaja kuntansa.

    Mut semmonen juttu tullu mieleen monesti...... Jos hiace ei kerta mene ikinä rikki. Mites kaikki purkaamon koneet ja osat myydään heti ku tulee?
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kokemuksen perusteella vanha Hiace. Se vie sen kympin, ajoit miten vaan. Mulla on aika raskas kaasujalka nykyäänkin, mutta nuorempana vedin aina lämä tiskissä.
    Kokemuksia 80-luvun lopun Hiacesta arviolta n.150 tkm. 2000-luvun alussa aina kaasu pohjassa motarilla ohituskaistaa. Kaupunkiajoa tuli myös paljon stadissa, kun oli työauto.
    Liikennevaloissa harvoin jäin kakkoseksi. :lol: Kulutus n.10l/100km. Tämä kokemus 3 vuoden ajalta. Ei hajonnut koskaan. Paras Hiace-kokemus siinä mielessä.

    Tämän auton kohdalla myös kokemuksia Transitista, jonka sain Pukinmäen Essolta tilalle pariksi viikoksi, niiden pesukoneen kolhittua Hiacea.
    Paska vehje, jäi kiinni paikkoihin, joilla en ollut aiemmin jäänyt., vaikka oli joku nappi millä sai lukon päälle. Jäykän oloinen muutenkin. En tykännyt.

    Ajoin myös paljon seuraavan korimallin Hiaceilla, jotka oli mun mielestä "henkilöautomaisempia", kun edeltäjänsä. Tämä tapahtui ennen edellistä kokemusta 90-luvulla.
    Ajoin silloinkin vanhoilla ja uudemmilla Hiaceilla, ja tykkäsin uudemman (90+) Hiacen "henkilöautomaisuudesta". Tuli ajettua nuoruuden innossa paljon, kun oli mun käytössä koko ajan.

    Uusista Fiat Ducatoista on myös kokemuksia -97-98, mut ne oli matkailuautoja.
    Saatanan kylmiä.

    Joku aiemmin väitti Hiaceja kylmiksi. :eek: Mulla ei ole kun kerran ollut hiacessa kylmä. Ja mä olen vilukissa. kaikki aina pyytää laittaa lämmitystä pienemmälle.

    Oltiin yhen muijan kanssa keskisuomessa kelkkailemassa -88 Hiacella, ja takaisin lähtiessä oli -35 pakkasta. Ei meinannut lähteä käymään. Pitkää starttia, jossa puoliksi kävi, muttei kuitenkaan.... Lopulta lähti käymään, ja ei kun menoksi. Lämmöt ei noussut ollenkaan, ja muija putsasi tuulilasia sisältäpäin ajon aikana.
    Mulla oli viltti jaloilla, kun kuskin jaloille tuli jostain kylmää ilmaa.

    Jossain vaiheessa pysähdyttiin kahville, ja jätin auton käymään. Takaisin tullessa lämmöt oli noussut puoleen väliin, mutta heti liikkelle lähdettyä tippuivat taas.

    Pahvit syylarin edessä olis auttanut varmasti, mutta oli niin kylmä, ettei kiinnostanut lähteä auton alle kömpimään.
     
  13. Heimo

    Heimo 1st gear

    No mutta jopas tulikin paljon vastauksia, ja tietoa(kin), liittyen alkuperäiseen kysymykseeni pakuista. :eek:

    Kunhan vaan pääsen kiireiltäni kunnolla lukemaan kaikki läpi ja saan jonkunlaisen kuvan aiheesta, niin olen toivottavasti vähän viisaampi tämän paku asiani suhteen..
    Tai sitten olen entistä enempi kuutamolla! :rotfl:

    Ja toki asiasta saa edelleen laittaa lisää infoa tulemaan, jos sitä vielä joltakulta löytyy..
    (Mieluiten niitä ihan omakohtaisia ja aivan lähipiirin kokemuksia, eikä mitään: "Kuulin tämän serkun kalakaverin isän veljen tutun kaimalta" -juttuja :poff: )

    Kovasti kiitoksia kaikille tähän mennessä vastanneille.
    Ja tämän päivänmäärän huomioiden: Hyvää Joulua kaikille! 8)
     
  14. onre

    onre 3rd gear

    Jos Sprinteriä harkitset, niin ne ovat sitten melko kovia ruostumaan. Tekniikka kestää, mutta CDI-koneessa on masentava tyyppivika suuttimien kiinnityksessä, joka teettää liekkirenkaiden vaihtoja. Työ ei ole vaikea, mutta työläs ja turhauttava.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helmat ja kuukut ruostuu mutta pohja parempi? Vanhaan hiaceen verrattuna mieluummin sprintteriä hitsaa...


    Menee vähällä kaupungissakin vaikka 2.9 mylly.


    Hyttikin avara verrattuna moneen muuhun.
     

Kerro tästä muillekin!