pakettiauton kopin eristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja CandyBee, 12.7.2009.

  1. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    eli naapurinsedällä olis tollainen projekti aluillaan, on kysellyt vinkkejä lähinnä firmoista jotka noita tekee, mutta eihän kukaan paljastele omia jippojaan.
    eli vinkkejä otettaisiin vastaan, paku on uudehko peruseuro paku josta olisi tarkoitus tehdä siinä mielessä eristetty että koiria pystyy kuskaamaan hieman pitempiä reissuja talvella sekä tarvittaessa lauhemmalla itse yöpymään.

    kaikista vinkeistä kiitollisina..
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Älä sitten ainakaan uretaania ruiskuttele minnekkään :soosoo: Se tuhoaa pellit :cry: Vaneissa on alkuperäisenä eristeenä ihan villaa verhoilun ja pinta vaneerien välissä. tuuleentuu paremmin kuin urtsi. Yks tuttu oli ruiskuttanut vaniinsa selluvillan verhoilun ja pellin väliin eikä ainakaan veilä ole ilmennyt ongelmia.
     
  3. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    uretaani ei tullu kelleen mieleen :lol: lähinnä nimenomaan olis haussa, mikä paras materiaali ja sellainen työtapa, ettei se tuhoa peltiä.
     
  4. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Mä voin töissä kysellä mitä ne käyttää kun muistaakseni meillä ne ois joskus eristellyt niitä. Tietysti takaloosteriin olisi myös hyvä joku oma lämmönlähde esim,ilmaeberi (tai vastaava) niin tarkenis nukkua siellä vähän kylmemmälläkin kelillä.
     
  5. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Solumuovi on aika hyvä vaihtoehto, se vain pitäisi kiinnittää sisävaneroinnin/ verhoilun ulkopuolelle rakenteisiin tiiviisti. Ulkopelteihin jotka aina kondensoivat eniten kosteutta pitää jättää riittävä ilmaväli. Solumuovia saa eri vahvuuksia ja taisi olla n. 2m. leveässä rullassa. Sitä muistaakseni löytyy esim Etolasta.
     
  6. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Meillä on duunissa semmosta 10mm paksua mitä käytetään ilmastoinneissa just kondenssieristeenä, vastaa vissiin 30mm villaa.
    Siinä on liima valmiina toisella puolella ja on metriä leveetä.
     
  7. rasse

    rasse 1st gear

    Omaan vaniin aikoinaan tuli laitettua jonnin sortin solumuovia (ei telttapatja tavaraa joka imee kosteutta).
    Tein vanerista takakopiin peitelevyt ja niiden pintaan (ulkopuolelle) eristys tuosta solumuovista. Sisäpintaan laitoin lyhytnukkaista vahvistettua verhoilumattoa (käytetään esim messutapahtumissa lattiamattona ja lentokoneissa jne)
    Hyvin kyllä vaimensi mutta jonkinlaiset tuuletusaukot kannattaa tehdä ylä ja alareunaan....
    Yksi vaihtoehto on laoitaa villaa ja ehdottomasti ns. kivivillaa mutta tuuletus on sitten ehdottoman tärkeää ja kannattais jonkonlainen ilmarako saada koripinnan ja villan väliin...
     
  8. JPA

    JPA 3rd gear

    ilmeisesti tarkoitat armaflexiä, iv-kanaviin ja kylmälaitteisiin tarkoitettua?, toi on muuten urbaanilegendaa että vastaa 10mm vastaa 30mm villaa tms. ...valmistajien sivuilta löytyy tiedot kutetn lämmönläpäisy kerroin tms. mikä on villalla ja armaflexillä lähes sama :)
     
  9. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Ei oo armaflexiä, mut samantapaista.
    En nyt muista edes et mistä se tulee ja millä nimellä, mut voin tarkistaa jos jotain kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!