Pakokaasuimuri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja VRC, 16.8.2006.

  1. VRC

    VRC 1st gear

    Miten olette ratkaisseet pakokaasujen poiston tallista?
    Vai onko kaikki sen verran kovia karjuja että suodattaa kaasut tupakan filtterin läpi.... ai niin kukas nyt filtteritupakkaa polttais.

    Tuli rakennettua sen verran tiivis talli että hajut ei kovin äkkiä tuuletu, ja aina ei voi oviakaan levällään pitää.

    Varsinaiset pakokaasuimurit ja savuimurit maksaa näköjään aivan järjettömästi, erilaisia keskipakopuhaltimia sen sijaan olisi tarjolla.
    Minkä verran imurissa pitäisi olla tehoa (m3 /h) jotta tavallista autoa voisi käytellä sisällä ilman häkämyrkytyksen vaaraa?
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Miten olisi jotkut muoviletkut pakoputkista pihalle jos joutuu tallissa käyttämään? Tekee vaikka tallin oviin tai seinään juuri oikean kokoisen reijän letkulle.


    Nimittäin aika hemmetin tehokas ilmanvaihtokone saa olla jos haluaa että normaalikokoisessa tallissa voi käyttää konetta ilman että ilma pilaantuu hetkessä.
     
  3. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    laita tollanen uponorin huippuimuri http://www.uponor.fi/ifs/files/Uponor/f ... 852734.jsp

    Mulla on tollainen apuna alapohjan ilmanvaihdossa tarvittaessa. En nyt muista mitä siitä menee ilmaa läpi, mutta melko kova on imu putkessa kun huippuimuri on päällä. Eikä hintakaan ollut ihan mahdoton.

    Lisäks siihen on helppo tehdä sähköt niin jotta saa namiskasta imurin päälle. Kunhan saan autotalliprojektin alkuun niin itse ainakin tollaista harkitsen.

    edittiä:
    löytyihän se imurin tehokin. Ilmoittavat jotta kokonaispaineen ollessa 150 pascalia, imuteho on 90 litraa sekunnissa. Kait tuo jo johonkin riittää. Tuolta löytyi toi tieto + hintakin löytyy http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... .php?p=869

    Ja tuolta vielä tarkempia tietoja http://www.sktuote.fi/Default.aspx?id=348744 pdf löytyy kohdasta huippuimurit ja poistoputket.
     
  4. jyha

    jyha 1st gear

  5. Damned

    Damned Gearhead

    Mulla on tallinnurkassa inspiraatiota odottamassa öljypolttimen ilmapuhallin. Sillä kyllä liikkuu ilma niin että heikompia hirvittää. Tarttee vaan puuhastella pellistä hienot adapterit, että saa sen istumaan joko autotallin oveen tai tallin takaseinälle.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä mä oon sitä mieltä että vaikka olisi kuinka tehokas ilmanvaihtopuhallin, niin pakokaasu haisee tosi pahasti jos ei vedä suoraan pakoputkesta letkua pihalle.

    Ei luulisi olevan hankala temppu. Paljon mukavampi talli jos ei haise.

    Toki joku ilmanvaihtokone on muuten hyvä olla olemassa maalaus ja muita vastaavia töitä varten.
     
  7. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Pakokaasuimuri

    Juu TODELLA tehokas imuri pitää olla, itelläni 160mm putkessa noin 400l/s imevä huippari ja silti alkaa silmiä kirvellä.
    Ratkaisuna olen käyttänyt pakokaasuletkuja, jotka vie käryt suoraan huipparinputkeen, tyhjäkäynnillä toimii, mutta jos kaasua polkee niin niin letkut lentää...
     
  8. jyha

    jyha 1st gear

    kanavapuhaltimeen sellanen haitariletku kuin katsatuskonttoreilla!
     

Kerro tästä muillekin!