pakolämmöt

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja blowerduster, 30.3.2011.

  1. blowerduster

    blowerduster 3rd gear

    onko porukalla mitään tietoa pakolämmöistä.tuli ostettua altronic tiedonkeruu joka tallentaa 8 pakolämpöä reaali ajassa.ite pitäis vain syöttää raja-arvot.hälytys raja ja sammutus raja jolloin saa vaikka sytytysvirran katkaistua koneelta.mikähän mahtais olla max.asteet ennenkuin paikat sulaa?
     
  2. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    900 astetta alkaa olla pahasti sulamisrajalla, mutta varmaan joku tietää tarkemmin...
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joo 900-950 välillä turbo koneissa on yleensä pidetty jonkilaisena turvarajana. Mutta ei mulla dieselissä hx40 holsetti sulanu vaikka pakolämmöt meni hetkellisesti yli 1000 asteen.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    En lämpötilasta tiedä mutta kyllä se tupaööli osaa kuumana palaa kun HX40W lennätti turbaanospyöränsä siivet pisaroina putkistoon :rotfl: .
    [​IMG]
    Pittää varmaan hommata mittari kun nyt on tilalle hommattu SuperHX turbiini.
     
  5. blowerduster

    blowerduster 3rd gear

    lämmöt

    ok.kyseessä on mekaanisesti ahdettu tekniikka.oon kuullut et turbo tekniikoissa olis pakolämmöt korkeammat.mut jos ajatellaan vapari tekniikkaa norm/kisa bensalla.
     
  6. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    Meillä oli Camarossa seiskapytyn primääristä mitattuna hieman alle 800. Kalajoella meni vähän päälle. Hyvin se kesti.
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    780 astetta dynossa remmi moparilla,Tuotto 808 hp.Santalan mukaan ihan normaalia :eek:
     
  8. blowerduster

    blowerduster 3rd gear

    lämmöt

    kiitoksia kaikille.taijan laittaa sammutus rajan 850 asteeseen ja 800 astetta hälytys rajaksi.vieläkö joku tietäis,laitetaanko anturi puoleenväliin kollektorin putkea vai onko siihen joku suositus pituus ?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    En tiedä onko mulla anturi oikein mutta mulla se on ollut joko 1. tai 6. mukin primäärissä, tosi lähellä kantta ja noin 10-15mm primääriputken pinnasta sisään. Viime kesän ajeluiden mukaan normaalisti täyskaasulla luokkaa 760-770astetta tosi miedosti ahdistetussa sbc:ssä. Primääriputkessa sitä anteroo kaiketi kuitenkin kuuluu pitää, tai sieltä löytyy korkeimmat lukemat, näin olen vakoillut...

    Kun seuraavat peltisarjat teen niin täytyy laittaa joka primäärille ne paikat anturille, pääsee seuraamaan mahdollisia fuel distribution-ongelmia. Oletan että perinteisen sytkäjärjestyksen nokalla se 6. muki olis se huonoin, tai siis kävis laihimmalla???
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Meillä oli 760astetta remmiahdetulla dynossa jota pidettiin ihan hyvänä. Nykysessä vaparikoneessa pyörii lämmöt 740-770astetta 400m kohdalla maalipäässä.
    Anturit pakosarjan primääriputkissa, heti kannen jälkeen.
     
  11. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Mitä eroa on K-, J- tai E-tyypin antureilla ?

    Sitten ainakin k-tyypin antureita on 1,5 mm ja 3mm ja 5mm , mikäs taika näissä eroissa on ?
     
  12. mpower

    mpower Gearhead

    Tuosta lisätietoa jos viittii lukea.Ohut anturi tietysti reagoi nopeemmin,joskin mekaanisesti tai käytöstä riippuen heikompi.
    https://www.auser.fi/wp-content/uploads/SKS-sensors-fi-2015-1.pdf
     

Kerro tästä muillekin!